«Ως Επιτροπή έχουμε συμβάλει στη βελτίωση της νομοθεσίας. Αφενός, αυστηροποιήθηκε ο Ποινικός Κώδικας για την υπαίτια πρόκληση θανατηφόρου τροχαίου.
Αφετέρου, το Υπουργείο Υποδομών θα φέρει το επόμενο διάστημα νομοσχέδιο, που αφορά τις μεταφορές, τα διπλώματα και άλλες ρυθμίσεις που έχουν ως πρόσημο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής, θα μας ενημερώσει, σχετικά, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ο κ. Γ. Κεφαλογιάννης.»
Τα παραπάνω τόνισε, μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής και αν. Γραμματέας της ΚΟ της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας, κατά την ομιλία του, στη συνεδρίαση της Επιτροπής με θέμα «Ευρωπαϊκή Πολιτική Οδικής Ασφάλειας και Καλύτερες Πρακτικές Διεθνώς», για το οποίο ενημέρωσε τους Βουλευτές ο Καθηγητής και Διευθυντής τουΤομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ), κ. Γεώργιος Γιαννής.
Ο Λαρισαίος πολιτικός επεσήμανε πως η Επιτροπή επιτυγχάνει όλους τους στόχους της,αφού επιπλέον των αλλαγών στη νομοθεσία, δρομολογήθηκε η ενίσχυση της οδικής εκπαίδευσης, όπως είχε εξαγγελθεί από τον ίδιο κατά τον προγραμματισμό των εργασιών της Επιτροπής. Μάλιστα, η σχετική ενημέρωση είχε γίνει κατά τη διάρκεια προηγούμενης συνεδρίασης της Επιτροπής, στην οποία μετέσχε η Υφυπουργός Παιδείας,κ. Σοφία Ζαχαράκη,που ανακοίνωσε τη συμπερίληψη του μαθήματος Κυκλοφοριακής Αγωγής στο ωρολόγιο πρόγραμμα αντί της ευέλικτης ζώνης.
Περαιτέρω, ο αν. Γραμματέας της ΚΟ της ΝΔ αναφέρθηκε σε στοιχεία, που είχαν παρατεθεί, επίσης, σε προηγούμενες συνεδριάσεις της Επιτροπής, σχετικά με αρνητικές επιδόσεις της χώρας στα τροχαία δυστυχήματα εν συγκρίσει με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, δίνοντας τον λόγο στον κ. Καθηγητή, προκειμένου να ενημερώσει τα μέλη της Επιτροπής.
Ο κ. Γιαννής πραγματοποίησε μία εμπεριστατωμένη και περιεκτική συγχρόνως παρουσίαση, εστιάζοντας στους πυλώνες της Ευρωπαϊκής Πολιτικής Οδικής Ασφάλειας, οι οποίοι είναι «η αποτελεσματική διακυβέρνηση των εμπλεκόμενων φορέων, ηστοχευμένη οικονομική στήριξη συναφών έργων, η συντήρηση και ανάπτυξη του οδικού δικτύου, η εξέλιξη των οχημάτων, η βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς, η ετοιμότητα προς την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών, η εισαγωγή νέων τεχνολογιών και η εξωστρέφεια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής», ώστε να αξιοποιούνται οι καλύτερες πρακτικές που ακολουθούνται διεθνώς.
Προσθέτως, υπογράμμισε πως, «τόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όσο και όλα τα κράτη, που έχουν ανεπτυγμένες πολιτικές οδικής ασφάλειας, δίνουν έμφαση στην αντιμετώπιση επικίνδυνων συμπεριφορών (ταχύτητα, αλκοόλ καιαπόσπαση προσοχής), στα μέτρα προστασίας (ζώνη και κράνος) στους ευάλωτους χρήστες της οδού (πεζοί, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές), στη συστηματική επιτήρηση των δρόμων και στην εκπαίδευση και την ενημέρωση σε διαρκή βάση και σε βάθος χρόνου».