«Προφανώς και πρέπει να ξεχωρίσει η ήρα από το στάρι, ώστε να μην κάνουν χρήση των ευνοϊκών ρυθμίσεων στρατηγικοί κακοπληρωτές της ΔΕΗ. Ωστόσο, αυτοί που στα χρόνια της οικονομικής κρίσης δοκιμάστηκαν σκληρά και πραγματικά αδυνατούν εν μέσω της πανδημίας και του αναγκαστικού κατ’ οίκον εγκλεισμού να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους δεν πρέπει να μείνουν σπίτι χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα». Τα παραπάνω δήλωσε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος με αφορμή την απάντηση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστή Χατζηδάκη σε σχετική του ερώτηση.
Ο αρμόδιος υπουργός στην απάντησή του σημειώνει ότι «η ΔΕΗ καθώς και ορισμένοι άλλοι ιδιωτικοί πάροχοι έχουν ήδη λάβει µμέτρα για τη διευκόλυνση των καταναλωτών και της εξυπηρέτησης του κοινού, µε βάση και τις προβλέψεις της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου Α’ 75/30.03.2020. Επίσης, σας γνωστοποιούμε ότι υπάρχει σαφές πλαίσιο προστασίας των ευάλωτων ομάδων το οποίο παραμένει σε ισχύ και επιδιώκεται συστηματικά η αναζήτηση οφειλών των στρατηγικών κακοπληρωτών».
Ο Θεσσαλός πολιτικός είχε ζητήσει να υπάρξει κατανόηση εκ μέρους της ΔΕΗ και να μην γίνονται διακοπές ρεύματος, κατά την περίοδο της πανδημίας, λόγω της νέκρωσης της αγοράς και των οικονομικών δυσχερειών που έχουν προκύψει απ’ αυτήν.
Στην απάντηση της ΔΕΗ που παραθέτει ο κ. Χατζηδάκης αναφέρεται ότι «δεδομένων των ακραίων συνθηκών που έχουν δημιουργηθεί στην αγορά, για τις διακοπές ρεύματος λαμβάνεται υπόψη η ιστορικότητα πληρωμών των πελατών καθώς και οι καταγεγραμμένες ιδιαίτερες συνθήκες, όπως για παράδειγμα, όσων είναι ενταγμένοι στο Μητρώο Ευάλωτων μέσω ΗΔΙΚΑ, ήτοι οι δικαιούχοι του κοινωνικού οικιακού τιμολογίου, άτομα με μηχανική υποστήριξη, ηλικιωμένοι άνω των 70 ετών».
Οι ευνοϊκές ρυθμίσεις της ΔΕΗ
Σημειώνεται επίσης ότι «από τις 26 Μαρτίου 2020 και για το επόμενο τρίμηνο, παρέχεται:
- Δωρεάν πάγιο σε όλους τους πελάτες χαμηλής τάσης.
- Έκπτωση 8% για τα νοικοκυριά & επαγγελματίες που έχουν καταναλώσεις πάνω από 2000kWh
- Έκπτωση 8% στους ευάλωτους πελάτες κατηγορίας Β΄ & Γ΄ (ηλικιωμένοι άνω των 70 ετών, άτομα σε μηχανική υποστήριξη, που δεν εντάσσονται στο ΚΟΤ). Ταυτόχρονα συνεχίζουν να ισχύουν τα ειδικά προνομιακά τιμολόγια και οι μεγάλες εκπτώσεις στους ευάλωτους πελάτες- δικαιούχους του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου.
- Έκπτωση 5 ευρώ στους πελάτες που επιλέγουν ηλεκτρονικό λογαριασμό μέσω της υπηρεσίας e-bill παλιούς και νέους.
Σε κάθε περίπτωση καλούμε όσους αντιμετωπίζουν δυσχέρειες στην αποπληρωμή των οφειλών τους να επωφεληθούν από τον ιδιαίτερο ευνοϊκό Κανονισμό Διακανονισμών, απολαμβάνοντας πολυάριθμες δόσεις. Οι αιτήσεις υποβάλλονται τηλεφωνικά, καλώντας στην ειδική γραμμή τηλεφωνικής εξυπηρέτησης 11770. Τέλος, η ρύθμιση των οφειλών και οι όροι που τη συνοδεύουν αποτελούν θέματα τα οποία η Επιχείρηση συνεχώς επανεξετάζει προς όφελος όλων».
Στην απάντηση διασαφηνίζεται ότι «τα παραπάνω μέτρα θεωρούμε ότι συνιστούν ένα επαρκές πλαίσιο για την οικονομική ελάφρυνση των πελατών, κατά την κρίσιμη αυτή περίοδο που επιβάλλεται η μεγαλύτερη δυνατή παραμονή στο σπίτι. Πλην όμως, βασική προτεραιότητα της Επιχείρησης είναι η διασφάλιση της ενεργειακής επάρκειας της χώρας και ως εκ τούτου είναι σημαντικό να συνεχίσουν οι πελάτες να καταβάλουν κάθε προσπάθεια να παραμείνουν συνεπείς στις υποχρεώσεις τους».