Ειδήσεις

Μάξιμος: Τα περιφερειακά ΜΜΕ είναι “οάσεις” ενημέρωσης


«Ο επαρχιακός τύπος βρίσκεται αντιμέτωπος με μια υπαρξιακή κρίση, που απειλεί την ίδια την επιβίωση πολλών εφημερίδων με προσφορά. Η Πολιτεία οφείλει να παράσχει άμεσα αλλά και μακροπρόθεσμα μέσα στήριξης στα περιφερειακά ΜΜΕ που αποτελούν “οάσεις ενημέρωσης”, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο της πανδημίας και των μέτρων για την αντιμετώπισή της που πλήττουν σοβαρά την ελληνική οικονομία». Τα παραπάνω τόνισε ο πρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής, βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, σχολιάζοντας την απάντηση του υφυπουργού στον Πρωθυπουργό κ. Στέλιου Πέτσα, σε σχετική Αναφορά του.

Ο αρμόδιος υφυπουργός στην απάντησή του επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι «αναφορικά με την υποχρέωση δημοσίευσης στον τοπικό και περιφερειακό τύπο περιλήψεων διακηρύξεων, η οποία λήγει στις 31.12.20, η Κυβέρνηση προτίθεται να δώσει παράταση για ένα έτος. Η σχετική διάταξη έχει ήδη ετοιμαστεί και θα συμπεριληφθεί στο σχέδιο νομού του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για τις δημόσιες συμβάσεις που επικαιροποιεί συνολικά τον ν. 4412/2016».

Ως προς το Μητρώο Περιφερειακού και Τοπικού Τύπου, σημειώνει ότι θεσπίστηκε «το 2017 αλλά καταρτίστηκε για πρώτη φορά το 2019» και «επικαιροποιήθηκε τον Ιούλιο 2020» και σ’ αυτό περιλαμβάνονται «224 εφημερίδες, από τις όποιες οι 110 είναι ημερήσιες (102 περιφερειακές και 8 τοπικές) και οι 114 είναι εβδομαδιαίες (100 περιφερειακές και 14 τοπικές)».

Τέλος, ο κ. Πέτσας, αναφορικά με την κατάργηση της εισφοράς 2% υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ υπενθυμίζει ότι «η υπόθεση εκκρεμεί ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας. Η Κυβέρνηση θα λάβει αποφάσεις και θα προβεί στις απαραίτητες ενέργειες μετά την έκδοση της σχετικής απόφασης.

Το 2020 η διαφημιστική δαπάνη παρουσίασε σημαντική μείωση καθώς πολλές επιχειρήσεις δεν είχαν τη δυνατότητα να διαθέσουν κεφάλαια για αυτόν τον σκοπό. Με στόχο την ενίσχυση της οικονομίας μεταξύ άλλων μέτρων, με το άρθρο 11 του ν. 4728/2020 (Α ́186), η Κυβέρνηση προέβη στη χορήγηση προσαυξημένης έκπτωσης, κατά τα φορολογικά έτη 2020 και 2021, για τη διαφημιστική δαπάνη που πραγματοποιούν επιχειρήσεις οι οποίες ανέστειλαν τη δραστηριότητά τους ή επλήγησαν οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19.

Η συγκεκριμένη διάταξη, πέρα από τη δυνατότητα που παρέχει ακόμη και στις μικρές επιχειρήσεις να πραγματοποιήσουν διαφημιστικές δαπάνες συνεπάγεται την τόνωση της κατανάλωσης και ως εκ τούτου την ενίσχυση του εμπορίου, την αύξηση του κύκλου εργασιών επιχειρήσεων, οι οποίες πλήττονται λόγω της πανδημίας του COVID-19 και τελικά τη διατήρηση των θέσεων εργασίας. Επομένως, είναι προφανές ότι όλες οι ανωτέρω παρεμβάσεις δίνουν πραγματικό οξυγόνο, συνθέτοντας ένα γενναίο πλέγμα στήριξης που φυσικά αφορά και τον περιφερειακό τύπο».

Προηγούμενο άρθρο 61 νέα θετικά κρούσματα covid στη Λάρισα
Επόμενο άρθρο Προχωρά σε σύμβαση η ενεργειακή αναβάθμιση του Γυμνασίου Αγιάς