Την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος σύμφωνα με το οποίο να συστήνονται οι θέσεις Σχολικών Συμβούλων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στην Προσχολική Εκπαίδευση, όπως προβλέπεται και από τον νόμο 3699/2008 και τη συνεπακόλουθη άρση της αδικίας, με σχετική νομοθετική ρύθμιση ώστε να συμπεριληφθούν και οι εκπαιδευτικοί ΠΕ του κλάδου των Νηπιαγωγών στους υποψηφίους για τις θέσεις Σχολικών Συμβούλων ΕΑΕ στην Προσχολική Εκπαίδευση και Προϊσταμένων στα Κέντρα Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) ζήτησε με ερώτησή της προς την υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων η βουλευτής Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ Ηρώ Διώτη.
Η βουλευτής επεσήμανε ότι «από τις διατάξεις του Ν.3848/2010 δεν προβλέπεται υποψηφιότητα εκπαιδευτικών από τον κλάδο των Νηπιαγωγών Ειδικής Αγωγής τόσο για τις θέσεις Σχολικών Συμβούλων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), όσο και για τις θέσεις προϊσταμένων στα ΚΕΔΔΥ» κι αυτό λόγω της μη έκδοσης του σχετικού ΠΔ που έχει ως αποτέλεσμα, αναίτια, οι εκπαιδευτικοί του κλάδου νηπιαγωγών Ε.Α. να εξαιρούνται από τις θέσεις των Σχολικών Συμβούλων.
«Μολαταύτα» τόνισε, « σε κάποιες Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης έχουν προκηρυχθεί οι θέσεις των αναπληρωτών Προϊσταμένων, αποκλείοντας τους νηπιαγωγούς ΕΑΕ με το αιτιολογικό ότι δεν πληρούν τα τυπικά προσόντα. Οι εκπαιδευτικοί της χώρας δεν πρέπει να λογίζονται ως εργαζόμενοι δύο ταχυτήτων και μάλιστα χωρίς δική τους ευθύνη» κατέληξε η βουλευτής.
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης (για δική σας ενημέρωση) είναι το ακόλουθο:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την Υπουργό
-Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ: Εκτός της διαδικασίας επιλογής Σχολικών Συμβούλων οι νηπιαγωγοί Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης
Από τις διατάξεις του Ν.3848/2010 «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού – καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις» δεν προβλέπεται υποψηφιότητα εκπαιδευτικών από τον κλάδο των Νηπιαγωγών Ειδικής Αγωγής τόσο για τις θέσεις Σχολικών Συμβούλων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), όσο και για τις θέσεις προϊσταμένων στα Κέντρα Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ).
Ωστόσο, ο Ν.3699/2008 προβλέπει μεν τη θέση σχολικών συμβούλων ΕΑΕ, εφόσον όμως πραγματωθούν όσα προβλέπονται από την παρ. 1α του άρθρου 34 του ίδιου νόμου και συγκεκριμένα η έκδοση Προεδρικών Διαταγμάτων σύμφωνα με τα οποία «συνιστώνται θέσεις σχολικών συμβούλων ΕΑΕ προσχολικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και θέσεις συμβούλων ΕΕΠ όλων των κλάδων ΠΕ και καθορίζονται οι λεπτομέρειες της διαδικασίας επιλογής τους, καθώς και οι αρμοδιότητές τους. Ομοίως καθορίζονται η έδρα και η περιφέρεια, στην οποία ασκούν τα καθήκοντά τους, οι λεπτομέρειες που αφορούν σε περαιτέρω καθήκοντα, αρμοδιότητες και υποχρεώσεις τους και γίνεται ανακατανομή των εδρών, όταν αυξάνονται ή μειώνονται οι θέσεις τους». Τα εν λόγω Π.Δ., σύμφωνα με την ίδια διάταξη, εκδίδονται μετά από πρόταση των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομίας και Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από εισήγηση του Τμήματος ΕΑΕ του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Αυτή η καθυστέρηση έχει ως αποτέλεσμα, αναίτια, οι εκπαιδευτικοί του κλάδου νηπιαγωγών Ε.Α. να εξαιρούνται από τις θέσεις των Σχολικών Συμβούλων.
Μολαταύτα, σε κάποιες Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης έχουν προκηρυχθεί οι θέσεις των αναπληρωτών Προϊσταμένων, αποκλείοντας τους νηπιαγωγούς ΕΑΕ με το αιτιολογικό ότι δεν πληρούν τα τυπικά προσόντα, λόγω του προαναφερόμενου νομικού κωλύματος.
Επειδή οι εκπαιδευτικοί της χώρας δεν πρέπει να λογίζονται ως εργαζόμενοι δύο ταχυτήτων και μάλιστα χωρίς δική τους ευθύνη, προκειμένου να υπάρξει αποκατάστασή τους με βάση και τα παραπάνω,
ερωτάται η κ. Υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων:
- 1. Πότε θα εκδοθεί το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, σύμφωνα με το οποίο να συστήνονται οι θέσεις Σχολικών Συμβούλων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στην Προσχολική Εκπαίδευση;
- 2. Δεδομένου ότι σε ορισμένες Περ/κες Δ/νσεις Εκπ/σεις ξεκίνησε η διαδικασία προκήρυξης και κρίσεων για την πλήρωση των θέσεων Σχολικών Συμβούλων ΕΑΕ στην Προσχολική Εκπαίδευση και Προϊσταμένων ΚΕ.Δ.Δ.Υ., προτίθεται να “παγώσει” τις διαδικασίες και να προχωρήσει άμεσα στη σχετική νομοθετική ρύθμιση, ώστε να συμπεριληφθούν και οι εκπαιδευτικοί ΠΕ του κλάδου των Νηπιαγωγών στους/στις υποψηφίους;