Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε στις 15/07/2022 η βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Λάρισας, κ. Άννα Βαγενά, την οποία συνυπογράφουν ακόμα 13 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, σχετικά με την αναγκαιότητα λήψης μέτρων για την αντιμετώπιση των τροχαίων και σιδηροδρομικών ατυχημάτων που μαστίζουν την οδό Βόλου, με αφορμή το πρόσφατο σιδηροδρομικό δυστύχημα.
Στην Ερώτησή της, η βουλευτής αναφέρει μεταξύ άλλων: “Οι αρμόδιοι μεταθέτουν τις ευθύνες ο ένας στον άλλον, τη στιγμή που ένας νέος άνθρωπος έχασε τη ζωή του σε συνθήκες που προκαλούν φρίκη και που εκατοντάδες μαθητές διασχίζουν καθημερινά το συγκεκριμένο δρόμο, προκειμένου να φτάσουν στα δύο μεγάλα σχολεία της περιοχής.
Ως μέλος της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, πολλές φορές έχω μεταφέρει στις συνεδριάσεις της τις διαμαρτυρίες και τα αιτήματα των κατοίκων της περιοχής για το θέμα των τροχαίων ατυχημάτων και στις 29/01/2020 είχα μάλιστα, καταθέσει Ερώτηση στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ζητώντας την υλοποίηση του Περιφερειακού της Λάρισας, με τη σύνδεση Βόλου-Κόμβου Βιοκαρπέτ-Περιφερειακής Τρικάλων. Ακόμα, στις 22/06/2020, με επιστολή μου προς τον ίδιο, προς το Υπουργείο Εσωτερικών, την Περιφέρεια Θεσσαλίας, την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδας και τον Δήμο Λάρισας, είχα επαναλάβει τα αιτήματα αυτά, αλλά δυστυχώς, μάταια.
Στη χώρα μας, τα συχνότερα σιδηροδρομικά δυστυχήματα είναι οι παρασύρσεις πεζών από τρένα, κατά μήκος της γραμμής και τα τελευταία χρόνια έχασαν τη ζωή τους πενήντα έξι άνθρωποι και τραυματίστηκαν σοβαρά τριάντα εννέα. Τα πράγματα θα ήταν σίγουρα χειρότερα, αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είχε “παγώσει” για μεγάλο διάστημα τις μετακινήσεις λόγω πανδημίας, τον Μάρτιο του 2020.
Η Έκθεση ασφαλείας του 2020, της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, αναφέρει ότι, στα 2500 χιλιομέτρα του Εθνικού Σιδηροδρομικού Δικτύου οι ισόπεδες διαβάσεις είναι 1236. Από αυτές, μόνο οι 684 φυλάσσονται από φύλακα, ή διαθέτουν μπάρες και ηχητική και φωτεινή σήμανση, ή και τα δύο. Οι υπόλοιπες 552 είναι απολύτως αφύλακτες.
Χρόνια τώρα τονίζεται η επικινδυνότητα των ισόπεδων διαβάσεων μέσα στην πόλη και η ανάγκη περίφραξης των γραμμών και κατασκευής πεζογεφυρών σε κομβικά σημεία:
Μια τέτοια πρόταση, για την κατασκευή δύο πεζογεφυρών στις οδούς Κάρλας και Κ. Καβάφη, είχε καταθέσει και η 3η Δημοτική Κοινότητα Λάρισας και η παρούσα δημοτική Αρχή είχε ξεκινήσει μια προσπάθεια, αναθέτοντας τις μελέτες σε μια Α.Ε. Εταιρεία Δημοσίου, η οποία αργότερα καταργήθηκε και η προσπάθεια ναυάγησε.
Μετά από όλα αυτά, ζητούμε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μας πληροφορήσει άμεσα για τις συνθήκες του δυστυχήματος, που πλήρωσε με τη ζωή του ο τριαντάχρονος που παρασύρθηκε από τον σιδηρόδρομο, και να μας εξηγήσει α) ποιοι είναι υπεύθυνοι που η μπάρα της διάβασης ήταν χαλασμένη, που δεν λειτουργούσε η σήμανση και που η διάβαση ήταν αφύλακτη, με προβληματική ορατότητα, καθώς και, εάν προβλέπεται σχετική ποινή, ποια είναι αυτή, β) με πόση ταχύτητα έτρεχε η αμαξοστοιχία, ποια υπηρεσία ελέγχει την ταχύτητα των αμαξοστοιχιών, εάν υπάρχει επιβολή ποινής για υπέρβαση ταχύτητας, και ποια είναι αυτή και τέλος γ) εάν η συγκεκριμένη αμαξοστοιχία πληρούσε τις προδιαγραφές ασφαλείας, αν προβλέπεται ποινή στην περίπτωση μη ικανοποιητικού ελέγχου, και ποια είναι αυτή.
Επειδήη Πολιτεία έχει καθήκον να προνοεί και να φροντίζει για την ασφάλεια των πολιτών με όλα τα μέσα που διαθέτει, ερωτάται ο κ. υπουργός 1) Σε τι ενέργειες θα προχωρήσει,ώστε να διερευνηθούν οι συνθήκες του δυστυχήματος, να αποδοθούν οι ευθύνες και να σταματήσει ο τροχός του θανάτου στη συγκεκριμένη περιοχή της Λάρισας, 2) αν σκοπεύει να καλέσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να δώσει πλήρεις εξηγήσεις για την αρτιότητα των συστημάτων ασφαλείας των σιδηροδρομικών γραμμών του ΟΣΕ στη Λάρισα και να υλοποιήσει την υπογειοποίηση, ή την υπεργειοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών, ώστε να δοθεί μια οριστική λύση στο πρόβλημα και 3) αν αποτελεί άμεση προτεραιότητα του Υπουργείου η ολοκλήρωση του περιφερειακού της Λάρισας, με τη σύνδεση Βόλου-Κόμβου Βιοκαρπέτ-Περιφερειακής Τρικάλων, σε συνεργασία με τον Δήμο Λαρισαίων και την Περιφέρεια Θεσσαλίας”.