Το σόου που έστησε ο Αλ. Τσίπρας στο εγκαταλελειμμένο Κέντρο Τηλεδιοίκησης του ΟΣΕ στη Λάρισα, είχε για άλλη μια φορά στόχο να βγάλει από το «κάδρο» των ενόχων για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη, τη στρατηγική «απελευθέρωσης» των σιδηροδρομικών μεταφορών με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ, του τεμαχισμού του σιδηροδρομικού έργου με διαχωρισμό της υποδομής από την εκτέλεση των δρομολογίων και, τέλος, της ιδιωτικοποίησης του κερδοφόρου κομματιού. Πολιτική στην οποία συνέβαλε ο ΣΥΡΙΖΑ την περίοδο της διακυβέρνησης του προχωρώντας στον εγκληματικό διαχωρισμό της «ράγας από το βαγόνι» και στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Άλλωστε ο ίδιος σε πρόσφατη συνέντευξη του χαρακτήρισε την ιδιωτικοποίηση ως «σωτήρια απόφαση».
Πολιτική που ακολούθησαν βέβαια και όλες οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ από το 2009 μέχρι σήμερα. Από το 2019 μέχρι και σήμερα η κυβέρνηση της ΝΔ έσπασε παραπέρα ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, συνέχισε να προικοδοτεί την «Hellenic Train» με 50 εκατομμύρια κάθε χρόνο για την «άγονη γραμμή» Αθήνας – Θεσσαλονίκης, και δεν έδωσε φράγκο για την «προληπτική συντήρηση» του δικτύου και τα μέτρα ασφάλειας.
Δεν πρόκειται λοιπόν για «παραλείψεις» και «ανεπάρκειες», αλλά για συνειδητή πολιτική επιλογή, στήριξης των κερδών των ομίλων στο σιδηροδρομικό δίκτυο, εγκληματική σε βάρος του λαού αφού θυσιάζει μεταξύ άλλων και την ασφάλεια των επιβατών. Η μόνη λοιπόν πραγματική ελπίδα βρίσκεται στις συγκλονιστικές κινητοποιήσεις των τελευταίων ημερών που και εδώ στη Λάρισα που συντάραξαν και έδειξαν οτι ο λαός και οι νέοι έχουν τη δύναμη να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους.
Αυτός ο λαός μαζί με το ΚΚΕ μπορεί να ανατρέψει αυτές τις πολιτικές, το σάπιο σύστημα και το κράτος του και να χτίσει έναν κόσμο όπου όλα τα τραγικά γεγονότα που βιώνουμε σήμερα, θα είναι παρελθόν, μια κακιά ανάμνηση.
ΛΑΡΙΣΑ 20/3/2023