Σε ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών κ. Χ. Σταϊκούρα, σε συνέχεια άλλων, ανάλογων παρεμβάσεών της, προχώρησε η Γραμματέας της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ και βουλευτής Λάρισας Ευαγγελία Λιακούλη, σε σχέση με την ανάγκη υπογειοποίησης των σιδηροδρομικών γραμμών που διέρχονται από τον οικιστικό ιστό της πόλης της Λάρισας, με την ευκαιρία της αύξησης των κονδυλίων του υπουργείου για τα σιδηροδρομικά έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία, μετά τις πρόσφατε θεομηνίες.
Όπως επισημαίνει η βουλευτής Λάρισας στην ερώτησή της:
«Μετά την διακοπή των σιδηροδρομικών δρομολογίων της πρώτης περιόδου των θεομηνιών Daniel και Elias, αλλά και τις έως τώρα συνεχιζόμενες τεράστιες αρρυθμίες, ενδεχομένως σε ζητήματα ασφάλειας, και σίγουρα σε χρόνους μετακίνησης του επιβατικού κοινού, πληροφορηθήκαμε πρόσφατα πως οι προϋπολογισμοί για τα σιδηροδρομικά έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία θα αυξηθούν κατά περίπου 330 εκατ. Ευρώ -προ ΦΠΑ- (περίπου 450 εκ. ευρώ συνολικά).
Όπως διαβάζουμε, στα έργα αποκατάστασης θα ενταχθούν οι αναβαθμίσεις των σιδηροδρομικών γραμμών σε Λάρισα-Βόλος και Καλαμπάκα – Παλαιοφάρσαλος, ώστε στο μέλλον να θωρακιστεί από τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης, όχι μόνο η βασική σιδηροδρομική αρτηρία της χώρας από Αθήνα σε Θεσσαλονίκη, αλλά και οι περιφερειακές γραμμές της ευρύτερης περιοχής.
Ωστόσο, σε αυτό το συνολικό πλαίσιο αναβάθμισης, τόσο του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου που διέρχεται της Θεσσαλίας, όσο και του τοπικού δικτύου της Περιφέρειας, δυστυχώς, δεν πληροφορούμαστε κάτι νεότερο, σε σχέση με την πάγια ανάγκη υπογειοποίησης ενός μεγάλου τμήματος των σιδηροδρομικών γραμμών, που περνούν μέσα από τον ίδιο τον οικιστικό ιστό της πόλης της Λάρισας, προκειμένου να περιοριστούν τα επανειλημμένα δυστυχήματα που έχουν σημειωθεί και για τα οποία έχουμε εκτενώς αναφερθεί στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, σε παλαιότερες περιόδους.
Ειδικότερα, η ανωτέρω πρόταση προμελέτης και εν συνεχεία υλοποίησης της υπογειοποίησης του βορείου τμήματος των σιδηροδρομικών γραμμών της Λάρισας, η οποία σημειωτέον είχε γίνει δεκτή από τον τότε Υπουργό κ. Γ. Γεραπετρίτη, όταν και όποτε υλοποιηθεί, θα ενοποιήσει το χώρο ένθεν και ένθεν των σιδηροδρομικών γραμμών που βρίσκονται μέσα στην πόλη της Λάρισας, δηλαδή στις οδούς Υψηλάντου, Βόλου, Καραγάτση και Αγιάς, περίπου 1,5 χλμ.
Μετά το πέρας των εργασιών ο εν λόγω χώρος θα αποδοθεί, προς χρήση σε όλους τους δημότες, χωρίς πια διαχωριστικά πετάσματα στον σιδηρόδρομο, ενώ θα απελευθερωθούν και σημαντικές εκτάσεις, οι οποίες μπορούν να διαμορφωθούν ως ελεύθεροι χώροι πρασίνου, οδηγώντας μάλιστα και σημαντικά τμήματα της πόλης σε αναβάθμιση, εξαιτίας της ελαχιστοποίησης της όχλησης του θορύβου, αλλά και τη βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας.
Κατόπιν τούτων και δεδομένου ότι οι καταστροφές που υπέστη, εξαιτίας των πρόσφατων θεομηνιών, το σιδηροδρομικό δίκτυο στο ν. Λάρισας θα μπορούσαν να αποτελέσουν αφορμή συνολικής αναβάθμισης των υποδομών επ’ ωφελεία της τοπικής κοινωνίας και των πολιτών του ν. Λάρισας» η Ευαγγελία Λιακούλη ρωτά τον κ. Σταϊκούρα «αν ασπάζεται τα όσα είχε εξαγγείλει ο προκάτοχός του κ. Γ. Γεραπετρίτης πέρυσι τον Απρίλιο, σε σχέση με την υλοποίηση τεχνικοοικονομικής μελέτης κόστους – οφέλους για τη λύση της υπογειοποίησης των σιδηροδρομικών γραμμών, προκειμένου να βρεθεί λύση σε αυτό το πάγιο πρόβλημα που απασχολεί τους κατοίκους της Λάρισας, όπως και με ποιους πόρους και χρονοδιαγράμματα θα μπορέσει να υλοποιηθεί ένα έργο που θα αναβαθμίσει τη Λάρισα, μειώνοντας μάλιστα δραστικά τη μακάβρια λίστα των θυμάτων από δυστυχήματα που συμβαίνουν κατά τη διέλευση από σιδηροδρομικές γραμμές».