Ειδήσεις

Σε εξέλιξη οι εργολαβίες στον άξονα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα


Mε στόχο την αναβίωση των Σιδηροδρομικών Σταθμών, προσελκύοντας τις τοπικές κοινωνίες εκ νέου στο Σιδηρόδρομο, που αποτελούσε στο παρελθόν μέρος της καθημερινότητάς τους, έτσι και φέτος ο ΟΣΕ συνεχίζει την προβολή κινηματογραφικών ταινιών σε επιλεγμένους σιδηροδρομικούς σταθμούς της χώρας.

Χθες στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Καρδίτσας βρέθηκε για να παρακολουθήσει την ταινία ο Πρόεδρος του ΟΣΕ κ. Γιάννος Γραμματίδης, που σε χαιρετισμό του αναφέρθηκε στο επιτελούμενο έργο ανάταξης του ελληνικού σιδηροδρόμου. Ο Σ.Σ. Καρδίτσας αποτέλεσε τη δεύτερη στάση της φετινής διαδρομής, όπου οι σιδηροδρομικοί σταθμοί ανοίγουν για μια βραδιά και γίνονται θερινά σινεμά, για να προβάλλουν βραβευμένες ταινίες του σύγχρονου  Ελληνικού κινηματογράφου.

Ταινιόφιλοι έσπευσαν στην περιοχή του ΟΣΕ στην Καρδίτσα για να παρακολουθήσουν την ταινία «Ο Απόστρατος» στην προβολή της οποίας παρέστη ο σκηνοθέτης Ζαχαρίας Μαυροειδής, καθώς και ο Περιφερειάρχης  Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας, ο Αντιπεριφερειάρχης Κωνσταντίνος Τέλιος και εκπρόσωποι των τοπικών άρχων.

Ακολουθεί ο  χαιρετισμός του Προέδρου του ΟΣΕ κ. Γιάννου Γραμματίδη στην εκδήλωση «Σινεμά ο Σταθμός» στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Καρδίτσας:

Αισθάνομαι την ανάγκη να ευχαριστήσω τούς συντελεστές τού έργου «Σινεμά ο Σταθμός» πού από το 2021 μέχρι σήμερα έχει καταστεί θεσμός και χρήσιμο εργαλείο για την προβολή των σιδηροδρομικών μας σταθμών σέ όλη τη χώρα, την ενίσχυση των τοπικών κοινωνικών δρώμενων αλλά και την καλλιέργεια τής αγάπης τού λαού για τον σιδηρόδρομο. Τον σιδηρόδρομο της καρδιάς μας πού εμάς τούς παλιότερους μας μεγάλωσε με το σφύριγμα τού τραίνου και τής σφυρίχτρας τού Σταθμάρχη. Ενός όμως παράλληλα σιδηροδρόμου πού για δεκαετίες παραμελήθηκε κι έχασε το τραίνο τού εκσυγχρονισμού.

Tο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών κυρίες και κύριοι, ανέδειξε με τον πιο οδυνηρό τρόπο την κατάσταση, η οποία πρέπει να αντιμετωπιστεί με ταχύτερες διαδικασίες παράγοντας άμεσα αποτελέσματα έτσι ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η πιθανότητα νέων απρόβλεπτων καταστάσεων που θα μειώσουν την ήδη τρωμένη αξιοπιστία του σιδηροδρόμου. Η νέα Διοίκηση σήκωσε αμέσως τα μανίκια, και στα πλαίσια τής κυβερνητικής πολιτικής και των έκτακτων αναγκών, λαμβάνει καθημερινά μέτρα ουσίας κι όχι βιτρίνας. Ανάμεσα στα μέτρα αυτά, είναι και η αναδιοργάνωση τού ίδιου τού Οργανισμού και η υιοθέτηση αρχών καλής εταιρικής διακυβέρνησης.

Στηριζόμενοι πάντα στο έμπειρο προσωπικό τού Οργανισμού, πού απέδειξε την πατριωτική του ευθύνη, όταν μέσα σέ 40 μέρες από την θεομηνία Daniel πού έκοψε την Ελλάδα στα δύο, κατάφερε να την ενώσει.

Αλλά ποιο έργο επιτελείται σήμερα;

(α) Βρίσκονται σέ εξέλιξη οι εργολαβίες για το έργο εγκατάστασης συστήματος ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCSLevel 1 στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική τού άξονα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα πού προβλέπει και την κατασκευή νέας παρακαμπτηρίου γραμμής στον σιδηροδρομικό σταθμό Σοφάδων πού συναρτάται άμεσα με τά έργα για την οριστική αποκατάσταση των ζημιών από την θεομηνία Daniel στο δίκτυο Παλαιοφάρσαλο-Καλαμπάκας. Σέ σχέση με αυτά τα έργα τόσο οι σχετικές μελέτες όσο και τα τεύχη των σχετικών διαγωνισμών είναι έτοιμα, έχουν εγκριθεί από το τεχνικό συμβούλιο του Υπουργείου και αναμένεται η έγκριση της χρηματοδότησής τους. Εκτιμάται ότι μέχρι τέλους Σεπτεμβρίου θα έχει επιλεγεί ο ανάδοχος ενώ από τότε το έργο θα χρειασθεί 18 μήνες για να ολοκληρωθεί σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Είμαστε προσεκτικοί στον καθορισμό τού χρονοδιαγράμματος γιατί τα συνεργεία θα δουλέψουν στην υπάρχουσα χάραξη αλλά με πρόσθετο έργο την υπερύψωση της γραμμής για να επιτευχθεί η συγκράτηση μελλοντικών τυχόν δυναμικών ροών νερού σέ περίπτωση θεομηνίας σέ σημεία της γραμμής πού κατέρρευσαν ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που αφορούν την ανθεκτικότητα των έργων οριστικής αποκατάστασης έναντι παρόμοιων τυχόν μελλοντικών φαινομένων.

(β) Αποκαταστάθηκε ο φωτισμός, το σύστημα πυρόσβεσης και πεδιομέτρησης του συστήματος GSM-R σε όλες τις σήραγγες του σιδηροδρομικού άξονα Κόρινθος – Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

(γ) Αποκαταστάθηκε η λειτουργία των συστημάτων φωτισμού, συναγερμού και η εγκατάσταση νέου κλειστού κυκλώματος καμερών στις σήραγγες Πλαταμώνα και Τεμπών της περιοχής της Θεσσαλίας. Κάνουμε το σκοτάδι μέρα 24 ώρες το 24ωρο.

(δ) Αποκαταστάθηκε η λειτουργία του συστήματος SCADAπού επιτηρεί τις σήραγγες  Πλαταμώνα και Τεμπών και το οποίο λειτουργεί στο νέο Κέντρο Ασφαλείας Σηράγγων στην Λάρισα και συμπληρώνει την λειτουργία του αντίστοιχου Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας.

(ε) Λειτουργούν πλήρως τα Κέντρα Ελέγχου Κυκλοφορίας Κορίνθου, Σιδηροδρομικού Κόμβου Αχαρνών, Λιανοκλαδίου, Θεσσαλονίκης και Λάρισας με αποτέλεσμα να ελέγχεται πλήρως και αποτελεσματικά η κυκλοφορία των συρμών σέ όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο με εξαίρεση των τμημάτων Κορίνθου-Ανω Λιοσίων και εκείνων πού πλήγηκαν από την θεομηνία Daniel όπως η περιοχή σας..

(στ) Βρίσκεται σέ φάση τακτικού ελέγχου η ραδιοεπικοινωνία με VHF σε όλο το μήκος του παραπάνω άξονα.

(η) Δρομολογείται νέα εγκατάσταση τού συστήματος GSM-R σε τμήματα του σιδηροδρομικού άξονα Ροδοδάφνη -Κιάτο, Τιθορέας – Δομοκού και – Θεσσαλονίκης – Ειδομένης, καθώς και στους κάθετους άξονες Λάρισα – Βόλος και Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα. Το GSMR  θυμίζω ότι είναι ένα διεθνές σύστημα κωδικοποιημένης ασφαλούς ασύρματης σιδηροδρομικής επικοινωνίας μεταξύ των τραίνων και των Κέντρων Ελέγχου Κυκλοφορίας εγγυημένης για ταχύτητες μέχρι και 500 χιλ/ώρα χωρίς απώλεια δεδομένων πού εξασφαλίζει ακρίβεια και αμεσότητα επικοινωνίας και συντονισμό κυκλοφορίας.

(θ) Βρίσκεται σε φάση υλοποίησης ή ανάθεσης σειράς εργολαβιών για τη συντήρηση υποδομών σέ όλο το δίκτυο.

Με τα μέτρα αυτά επιτυγχάνεται οριστικά και απολύτως η ασφάλεια στη λειτουργία τού ελληνικού σιδηροδρόμου και δίνεται καταλυτική απάντηση σέ ανακριβείς αιτιάσεις περί δήθεν κενών ασφάλειας στη σιδηροδρομική λειτουργία πού είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας. Τέτοιου είδους αιτιάσεις, φοβούμαι ότι υπονομεύουν το μεγάλο έργο εκσυγχρονισμού τού ελληνικού σιδηροδρόμου πού επιτελείται για πρώτη φορά στη χώρα και καλλιεργούν αδικαιολόγητα την ανασφάλεια στο επιβατικό κοινό για το αποδεδειγμένα ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς. Παράγουμε καθημερινά χρήσιμο έργο ουσίας αλλά κι επικοινωνίας με τον ελληνικό λαό. Εκσυγχρονίζουμε το εκπαιδευτικό μας κέντρο πού είναι φυτώριο στελεχών όλων των ειδικοτήτων πού μας χρειάζονται, επεμβαίνουμε αυθημερόν για την εξυπηρέτηση αιτημάτων τού επιβατικού κοινού, προσπαθούμε να αναβιώσουμε τουριστικά δρομολόγια, να εκσυγχρονίσουμε τούς σιδηροδρομικούς μας σταθμούς ώστε να είναι λειτουργικοί, εμφανίσιμοι και προσπελάσιμοι σέ όλους και ιδιαίτερα στους ΑΜΕΑ και να περισώσουμε το ανεκτίμητο Μουσειακό μας υλικό.  Πάνω όμως από όλα ο ΟΣΕ, με συναίσθηση της ιστορικής του ευθύνης, εγγυάται ΣΗΜΕΡΑ την ασφάλεια της σιδηροδρομικής λειτουργίας προς όφελος τού κοινωνικού συνόλου και τής οικονομίας.

 

Προηγούμενο άρθρο Συνάντηση Δ. Κουρέτα με την ηγεσία του ΥΠΑΑΤ
Επόμενο άρθρο Τσιάρας προς ΕΘΕΑΣ: Να κάνουμε τον πρωτογενή τομέα πρωταγωνιστή στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας