Ο Αναπληρωτής Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, υπέγραψε δύο νέες συμβάσεις δικαιούχων για προγράμματα ενημέρωσης και προώθησης αγροτικών προϊόντων στην εσωτερική αγορά της ΕΕ και σε Τρίτες Χώρες. Τα προγράμματα, που εντάσσονται στο πλαίσιο εφαρμογής των Κανονισμών (ΕΚ) 3/2008 του Συμβουλίου και 501/2008 της Επιτροπής, αποτελούν ένα μηχανισμό ενίσχυσης της παρουσίας των ελληνικών αγροδιατροφικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές, καθότι συμβάλλουν αποφασιστικά στον εξαγωγικό προσανατολισμό της πρωτογενούς μας παραγωγής.
Το πρώτο πρόγραμμα αφορά στην εσωτερική αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενώ το δεύτερο τις αγορές Τρίτων Χωρών, συνολικού προϋπολογισμού 4.648.697 ευρώ.
Ειδικότερα, οι υπογραφείσες συμβάσεις, κατά δικαιούχο φορέα, αναφέρονται στα εξής συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα:
1. Αγροτικός Αμπελουργικός Οινοποιητικός Συνεταιρισμός ΒΑΕΝΙ ΝΑΟΥΣΑ
Πρόκειται για 3ετές διακρατικό Πρόγραμμα (σε συνεργασία με την Ιταλία και τη Βουλγαρία) με τίτλο «Mediterranean Wines – Καμπάνια ενημέρωσης για τους οίνους ΠΟΠ/ΠΓΕ και την υπεύθυνη κατανάλωση τους στην εσωτερική αγορά (Ιταλία, Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο)», συνολικού προϋπολογισμού 1.889.265 ευρώ.
2. Πρόδρομος Παυλίδης ΑΒΕΕ
Πρόκειται για 3ετές Πρόγραμμα με τίτλο «Ενέργειες ενημέρωσης και προώθησης μεταποιημένων φρούτων σε Τρίτες Χώρες (Μαλαισία, Ινδονησία, Κολομβία και Περού)», συνολικού προϋπολογισμού 2.795.432 ευρώ.
Με αφορμή την υπογραφή των συγκεκριμένων συμβάσεων ο Αναπληρωτής Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η ελληνική πρωτογενής παραγωγή διεκδικεί με αξιώσεις θέση για τα ποιοτικά και ασφαλή προϊόντα της στις αγορές του εξωτερικού. Στο ΥπΑΑΤ, ενεργούμε με γνώμονα τη στήριξη του αγροτικού τομέα, προωθώντας την ανασυγκρότηση του, την ενίσχυση της αγροτικής παραγωγής και τον εξωστρεφή προσανατολισμό της. Προς την κατεύθυνση αυτή αξιοποιούμε τα πολύτιμα εργαλεία, που έχουμε στη διάθεσή μας ως κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για να διευκολύνουμε την πρόσβαση των ελλήνων παραγωγών τόσο στην εσωτερική αγορά όσο και στις αγορές τρίτων χωρών. Τα ελληνικά αγροδιατροφικά προϊόντα έχουν την ποιότητα που επιζητούν οι καταναλωτές στην Ευρώπη και τον κόσμο και μπορούν να κερδίσουν την προτίμησή τους».