ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΦ’ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ – Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Έργων και Περιφερειάρχη Θεσσαλίας


Εφ’ όλης της ύλης συζήτηση για τα έργα αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων Υπουργείου Ανάπτυξης –Ανταγωνιστικότητας – Υποδομών- Μεταφορών και Δικτύων, είχε ο Γενικός Γραμματέας κ. Στράτος Σιμόπουλος με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστό. Στη συνάντηση στην οποία συμμετείχαν η Αντιπεριφερειάρχης Λάρισας κ. Ρένα Καραλαριώτου, ο Γενικός Διευθυντής της Περιφέρειας κ. Κ. Μέγας, αλλά και υπηρεσιακοί παράγοντες τόσο του Υπουργείου όσο και της Περιφέρειας, εξετάστηκαν αναλυτικά τα μεγάλα δημόσια έργα σε όλη τη Θεσσαλία και η πορεία υλοποίησής τους.

Σε δηλώσεις του ο κ. Σ. Σιμόπουλος ανέφερε τα εξής: «Με χαρά  επισκέφτηκα την Περιφέρεια και τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας με τον όποιο έχουμε πολύ στενή συνεργασία. Είδαμε τα θέματα που αφορούν την Θεσσαλία και κυρίως τα θέματα της Κάρλας, του Αχελώου και των οδικών αξόνων. Επίσης έχουμε δει και την απορροφητικότητα  στο ΕΣΠΑ που για την Περιφέρεια Θεσσαλίας είναι πολύ υψηλή. Συνεχίζουμε την συνεργασία και θα έχουμε τακτικές επαφές γιατί  η φιλοσοφία του υπουργείου είναι  να μην λειτουργεί ερήμην των τοπικών κοινωνιών και κυρίως της τοπικής αυτοδιοίκησης η οποία  γνωρίζει παρά πολύ καλά τα θέματα του τόπου της.

Παράλληλα επισκέφτηκα τα Τέμπη όπου η εργολαβία συνεχίζεται, μπορεί να μην φαίνεται στους ταξιδιώτες, αλλά βρίσκεται σε ικανοποιητικό σημείο και πιστεύω θα είμαστε έτοιμοι σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα προς το τέλος του 2014. Όσον αφόρα στον Ε 65 κυβερνητική δέσμευση είναι να ολοκληρωθεί  στο σύνολό του, απλώς κάποια τμήματα του πιθανώς να πάρουν μια χρονική παράταση υλοποίησης».

Απ’ την πλευρά του ο κ. Κ. Αγοραστός τόνισε: «Είχαμε μια πολύωρη συνάντηση με τον γενικό γραμματέα και με υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου και της Περιφέρειας Θεσσαλίας και συζητήσαμε όλα τα θέματα για τα οποία συνεργαζόμαστε εδώ και πολύ καιρό. Αχελώος, Κάρλα, Περιφερειακός Βόλου, Τέμπη, Ε65, Φράγμα της Γυρτώνης, μελέτες που γίνονται σε όλη την Περιφέρεια και είναι αρμοδιότητα του υπουργείου (Λάρισα – Φάρσαλα, Λάρισα-Κοζάνη) παλιά Ε.Ο. Λάρισας- Βόλου που υπάρχει επικινδυνότητα κ.α. Συνεργαζόμαστε στενά και πιστεύουμε ότι θα βρεθεί μια λύση για να κάνουμε παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας και έργα αναγκαία για τη Θεσσαλία και τους πολίτες της».

Σε ότι αφορά την επανασύσταση της λίμνης Κάρλας και τα συνοδά έργα, τονίστηκε ότι πρόθεση του Υπουργείου είναι να προχωρήσει το έργο και να μπει νερό στη λίμνη. Στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα ξεκινά το έργο που αφορά στην άρδευση, ενώ σε συνεργασία με το Δήμο Ρήγα Φεραίου και τους κατοίκους της περιοχής αναμένεται να προχωρήσει και εκείνο της ύδρευσης. Σε ότι αφορά στα έργα ορεινής υδροοικονομίας χρειάζεται  να επικαιροποιηθούν οι μελέτες και να προχωρήσουν οι απαλλοτριώσεις ώστε να προχωρήσουν, ενώ σε ότι αφορά τη λειτουργία του συλλεκτήρα Σ3 υπάρχει εμπλοκή λόγω ανασκαφών της Αρχαιολογίας. Για νέα έργα αναδασμών που απαιτούνται η μόνη λύση είναι να χρηματοδοτηθούν από το Πρόγραμμα Μπαλτατζής. Ο κ. Σιμόπουλος ζήτησε αναλυτικό υπόμνημα με τα όποια προβλήματα έχουν ανακύψει, έτσι ώστε να γίνουν από πλευράς του όλες οι απαραίτητες ενέργειες και να μπορέσει να ολοκληρωθεί το έργο. Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας δήλωσε ότι θα γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες και συνεργασίες με εμπλεκόμενους φορείς, ώστε σύντομα να μπορέσουν τα έργα να αποδώσουν. Στο σημείο αυτό, αναφέρθηκε από τις υπηρεσίες του Υπουργείου ότι το φράγμα της Γυρτώνης μέσα στο έτος «κλείνει» τις θύρες του ώστε να γεμίσει νερό, έχοντας προηγούμενα εξασφαλίσει την απελευθέρωση των χώρων κατάκλισης.

Σε ότι αφορά το έργο μεταφοράς νερού από τον Αχελώο έγινε φανερό ότι και μέσω των Σχεδίων Διαχείρισης των Υδατικών Πόρων ο μόνος τρόπος για να αποφευχθεί μελλοντική ερημοποίηση της Θεσσαλίας είναι να ολοκληρωθεί το έργο. Για το λόγο αυτό συζητήθηκε ο χάρτης ενεργειών και τα βήματα που πρόκειται να ακολουθηθούν από εδώ και πέρα. Το Υπουργείο αναλαμβάνει να προχωρήσει στην απαιτούμενη σύνταξη «οικολογικής μελέτης βάσης» η οποία θα καταγράψει την υφιστάμενη χλωρίδα και πανίδα της ευρύτερης περιοχής. Παράλληλα προχωρά σε περιβαλλοντική μελέτη βάσει και των Σχεδίων Διαχείρισης ώστε να μην υπάρχουν νέες εμπλοκές στο εν λόγω έργο. Εκείνο που επισημάνθηκε τόσο από τον γενικό γραμματέα όσο και από τον περιφερειάρχη, είναι ότι η όποια απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας ουδόλως επηρεάζει το έργο σαν σύνολο, καθόσον αφορά σε ζήτημα που ήδη έχει τελεσιδικήσει στην πράξη. Το έργο του Αχελώου ως έργο εθνικού συμφέροντος και ήδη κατασκευασμένο, θα στηριχθεί και συμπληρωθεί με όποιες μελέτες απαιτούνται ώστε να αποδώσει το βέλτιστο αποτέλεσμα για την οικονομία της χώρας. Μάλιστα ο κ. Αγοραστός επανέλαβε την άποψή του ότι ενδεχόμενη ένταξη του έργου στο τομεακό ΕΣΠΑ θα σημάνει πόρους τάξης 700 εκ. ευρώ για το ελληνικό δημόσιο και νέες θέσεις εργασίας.

Ιδιαίτερη  αναφορά έγινε για τις μελέτες που εκπονεί η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων και αφορούν τους οδικούς άξονες Λάρισα-Φάρσαλα και Λάρισα-Κοζάνη. Για τον μεν πρώτο μήκους 35 χλμ επικαιροποιούνται οι μελέτες (μαζί με την παράκαμψη της Νίκαιας 6,5 χλμ) και παραδίδονται στα μέσα του 2014 με ετοιμότητα  δημοπράτησης μετά την εξασφάλιση χρηματοδότησης. Για το δε τμήμα Λάρισα-Κοζάνη τονίστηκε ότι προχωράνε οι μελέτες (με την παράκαμψη της Ελασσόνας) με τμήματα της μελέτης να είναι έτοιμα αρχές του 2014. Για την χρηματοδότηση και υλοποίηση των έργων συμφωνήθηκε η διεκδίκηση πόρων και μέσω των Διευρωπαϊκών Δικτύων, στα οποία θα επιδιωχθεί η ένταξη των εν λόγω οδικών τμημάτων.

Στη φάση της υλοποίησης εξάλλου βρίσκεται και η μελέτη της παράκαμψης Βόλου, τμήμα οδός Αθηνών (περιοχή Μπουρμπουλήθρας) έως οδό Λαρίσης και η ολοκλήρωσή της πρόκειται να οδηγήσει στην εξεύρεση της κατάλληλης χρηματοδότησης.

Παράλληλα εξετάστηκε η πορεία υλοποίησης των παρακάτω έργων αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών όπως:

– Το αεροδρόμιο της Σκιάθου το οποίο προχωρά κανονικά μετά την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού

– Το τμήμα Γορίτσα – Αγριά της Παράκαμψης Βόλου, το οποίο εκτελείται

– Για την παράκαμψη του Βόλου (εργολαβία «σκούπα») τονίστηκε ότι ενώ το έργο έχει δημοπρατηθεί αναμένεται η απόφαση από τα αρμόδια δικαστήρια

– Η παράκαμψη της Ζαγοράς η οποία έχει ώριμη μελέτη, έχουν ξεκαθαρίσει οι απαλλοτριώσεις και ζητήθηκε να ενταχθεί στο τομεακό ΕΣΠΑ του Υπουργείου.

Τέλος, συμφωνήθηκε ότι θα ακολουθήσει ειδική συνεργασία της Περιφέρειας Θεσσαλίας με τον Γενικό Γραμματέα και την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου, για το ζήτημα της μεταφοράς οδικών έργων από το περιφερειακό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ στο τομεακό «ενίσχυση της προσπελασιμότητας» που ανήκει στην αρμοδιότητα του Υπουργείου, στο πλαίσιο συμφωνίας αναθεώρησης των Προγραμμάτων που υπήρξε στο προηγούμενο διάστημα.

Παράλληλα ο περιφερειάρχης σημείωσε ότι μεταφέρθηκε η συντήρηση των σηράγγων στην αιρετή Περιφέρεια χωρίς τους αντίστοιχους πόρους, ενώ ιδιαίτερη αναφορά έγινε και για το ζήτημα των καταπτώσεων και των καθιζήσεων σε όλο το οδικό δίκτυο της Θεσσαλίας, για την αποκατάσταση των οποίων υπεύθυνο είναι το Υπουργείο Υποδομών. «Εμείς ως αιρετή Περιφέρεια έχουμε την ευθύνη συντήρησης και όχι της άρσης των καταπτώσεων. Πολλές φορές όμως επεμβαίνουμε για να μην υπάρχουν ατυχήματα και να εξυπηρετούνται οι πολίτες. Θα πρέπει να ξεκαθαρίσει το θέμα αυτό και να έρθουν πόροι στην Περιφέρεια για να πραγματοποιούμε τα αναγκαία αυτά έργα» τόνισε ο κ. Κ. Αγοραστός.

Παρόντες στη σύσκεψη ήταν ακόμη οι δ/ντες διευθύνσεων του Υπουργείου Υποδομών κ. Πανουτσόπουλος και Τσουκαλάς, ο προϊστάμενος της δ/νσης Τεχνικών Έργων κ. Στάμος Διαμαντάς, η προϊσταμένη της της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής κα Μελίνα Σαραφίδου και η διευθύντρια της ΕΥΔΕ Κάρλας κ. Ξένια Καρατζά.

 

 

Προηγούμενο άρθρο ΣΘΕΒ - ΙΑΣΩ Θεσσαλίας: Ανανέωση της συνεργασίας για τους εργαζομένους σε επιχειρήσεις μέλη του ΣΘΕΒ και στις οικογένειές τους με νέες παροχές
Επόμενο άρθρο Οι ΜΠΛΕ θα εμφανιστούν στον ‘Μύλο’, στη Λάρισα, την Παρασκευή 15 Μαρτίου