Οι θέσεις της Ομοσπονδίας γονέων μαθητών Θεσσαλίας για το νέο νομοσχέδιο


Τα αποτελέσματα της εκπαιδευτικής πολιτικής που συνειδητά, σταθερά και ενιαία ακολούθησαν, χρόνια τώρα, όλες οι κυβερνήσεις είναι πια ολοφάνερα: μόρφωση για λίγους και ημιμάθεια για τους πολλούς, κατακόρυφη αύξηση της φροντιστηριακής δαπάνης, παιδική εργασία και σχολική διαρροή. Όλοι αυτοί οι «σοφοί» κυβερνήσεις, Ε.Ε., Ο.Ο.Σ.Α, που τα σχεδίασαν ΔΕΝ ΕΚΑΝΑΝ ΛΑΘΗ, ΚΑΝΟΥΝ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ. Αυτό το σχολείο είναι σχεδιασμένο εδώ και δεκαετίες, σήμερα τα αποφασισμένα μέτρα από όλους τους παραπάνω πρέπει να τρέξουν πιο γρήγορα. Έτσι, με το ξέσπασμα της παγκόσμιας καπιταλιστικής κρίσης το δημόσιο σχολείο δέχτηκε ακόμα μεγαλύτερη επίθεση!

  • Ο εξορθολογισμός δαπανών φέρνει σχολεία χωρίς θέρμανση, αναλώσιμα, χωρίς εκπαιδευτικούς, φύλακες, και καθαρίστριες. Αυτή τη στιγμή μεγάλες είναι οι ελλείψεις εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (90 δάσκαλοι 30 νηπιαγωγοί ) ενώ στη δευτεροβάθμια με την κατάργηση των τομέων και την διαθεσιμότητα- απόλυση 112 καθηγητών πάνω από 650 μαθητές μένουν στον αέρα, χωρίς να μπορούν απρόσκοπτα να συνεχίσουν στον τομέα τους. Καθαρίστριες δεν έχουν προσληφθεί ακόμη με αποτέλεσμα τα σχολεία να μην έχουν καθαριστεί και αν αυτό το πρόβλημα δε λυθεί άμεσα να κινδυνεύει η υγεία των παιδιών μας . ενώ η φύλαξη των σχολείων μετά τις απολύσεις- διαθεσιμότητες των φυλάκων είναι στον αέρα. δεκάδες σχολεία στην περιοχή μας έκλεισαν οριστικά, σχολικές μεταφορές στον αέρα. Κι όμως λεφτά υπήρχαν για τη σωτηρία των τραπεζών και του μεγάλου κεφαλαίου. Η υποχρηματοδότηση ήταν η απαραίτητη αφορμή, για να μπουν στα σχολεία οι επιχειρήσεις, σήμερα ως χορηγοί και αύριο ως συνιδιοκτήτες, για να αναγκαστούν οι γονείς σε εθελοντικές προσφορές και για να εκβιαστούν ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών.
  •  Η ανταγωνιστικότητα που παρουσιάζεται ως διέξοδος από την κρίση θέλει φθηνά μεροκάματα και κινητικότητα (=περιπλάνηση ή μετανάστευση). Τα παιδιά μας γίνονται το κάρβουνο στην ατμομηχανή της δικής τους Ανάπτυξης. Το σχολείο που θα υπηρετήσει αυτό τον σκοπό ονομάστηκε «νέο» σχολείο. Είναι γνωστό δεκαετίες τώρα σε πολλά άλλα κράτη ως το σχολείο της αμορφωσιάς. Καπηλεύτηκαν την ανάγκη μας για ουσιαστική αλλαγή, για να φέρουν κάτι πιο παλιό και απ’ το παλιό, αλλά με ωραίο περιτύλιγμα! Η εγκατάλειψη ονομάζεται πλέον «Αποκέντρωση», η ταξική κατηγοριοποίηση των μαθητών «Διαφοροποιημένο πρόγραμμα», οι απολύσεις… «Αξιολόγηση», η εργασιακή περιπλάνηση «ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ», κ.ο.κ..
  • Η αποκέντρωση ξεπλένει το κράτος από τις ευθύνες του να παρέχει το δημόσιο αγαθό της μόρφωσης ενιαία και δωρεάν σε όλα τα παιδιά και τις ρίχνει στους «καλόβολους» δήμους και την «τοπική κοινωνία».

Κάπως έτσι φτάνουμε εδώ: Φυλλάδια δημόσιων σχολείων που διαφημίζουν το «έργο» τους! Εξαντλητικά νέα αναλυτικά προγράμματα με υπολογιστές και ξένη γλώσσα από την α’ δημοτικού. Γυμνάσιο και Λύκειο γεμάτα προγράμματα επιχειρηματικότητας και αποσπασματικές γνώσεις – δεξιότητες μιας χρήσης. Η λαϊκή οικογένεια απελπίζεται μπροστά στο κόστος και την ματαιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, την ίδια ώρα που εξασφαλίζει με το ζόρι τα στοιχειώδη.

Το νέο στοιχείο της φετινής χρονιάς είναι ο «παιδοκτόνος» νόμος για την «Αναβάθμιση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» και τα νέα αναλυτικά προγράμματα. Κυριαρχεί η διαρκής «μαθητεία» από τα 16 χρόνια για το κυνήγι δεξιοτήτων – πιστοποιήσεων, με τον ΟΑΕΔ να στέλνει μαθητές σε εργοδότες, ανασφάλιστους για 9 ευρώ, με τον ΣΕΒ (και λοιπούς συγγενείς) να καθορίζουν το περιεχόμενο των μαθημάτων και των ειδικοτήτων. Εφαρμόζεται μέσω της πιστοποίησης προσόντων η εξίσωση δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, διογκώνεται το χάσμα μεταξύ Γενικού Λύκειο – Επαγγελματικής κατάρτισης Απαξιώνετε η βασική μόρφωση – αποθεώνεται η δεξιότητα:

  • Οι προαγωγικές εξετάσεις στις 3 τάξεις του Γενικού Λυκείου έχουν ημι-πανελλαδικό χαρακτήρα και προσμετρούνται ως 5ος βαθμός για την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Η χαρά των φροντιστηρίων! Καθιερώνονται 7ωρα για να χωρέσουν τα project και μαθήματα που προπαγανδίζουν π.χ. το όραμα της Ε.Ε, αλλά κόβονται τα μαθηματικά κορμού στην γ Λυκείου, απουσιάζουν μαθήματα καλλιτεχνικής παιδείας και η άθληση είναι περιττή πολυτέλεια. Από τη Β΄ Λυκείου ο 16χρονος μαθητής πρέπει να απορροφηθεί στην επαγγελματική του επιλογή. Εδώ ακριβώς, προβλέπεται σημείο διαρροής προς τη β’ λυκείου του ΕΠΑΛ για τα παιδιά που …άργησαν να καταλάβουν ότι δεν παίρνουν τα γράμματα.
  •  Η επαγγελματική κατάρτιση διευρύνεται για να δεχτεί το 50% των μαθητών και να τους προετοιμάσει για τη τζάμπα εργασία – αυτό που λένε «ΜΑΘΗΤΕΙΑ». Τα ΕΠΑΛ θα δίνουν Πτυχίο ειδικότητας επιπέδου3 μετά τα 3χρόνια και όποιος ακολουθεί 12 μήνες μαθητείας θα περνάει στο 4 επίπεδο. Οι προαγωγικές εξετάσεις της α΄ τάξης του ΕΠΑΛ είναι και αυτές ημι-πανελλαδικό χαρακτήρα! Οι ΣΕΚ είναι 3ετής σχολές επαγγελματικής κατάρτισης με 12 μήνες υποχρεωτικής μαθητείας στο 3ο έτος (επιπέδου 3). Κοινό στοιχείο των προγραμμάτων τους ο η συρρίκνωση των βασικών μαθημάτων, η ψευτοκατάρτιση, η τζάμπα παιδική εργασία.
  • Οι γνωστοί σχολάρχες των ΙΕΚ θα μπορούν χωρίς νέα άδεια να φτιάξουν και ΣΕΚ, ενώ τους χαρίζονται ειδικότητες π.χ. τουριστικές – υγείας που καταργήθηκαν στα ΕΠΑΛ, αν και τις προτιμούσε το 20-25% των μαθητών! ΙΕΚ και κολλέγια –δημόσια και ιδιωτικά- θα δίνουν πτυχίο επιπέδου 4. Τα αντικείμενα των ειδικοτήτων θα διαμορφωθούν, όπως επανειλημμένα έχει ειπωθεί εκ μέρους του υπουργείου, με βάση τις ανάγκες των επιχειρήσεων. Και θα αξιολογούνται κάθε χρόνο. Όλο το σύστημα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στηρίζεται στο φαύλο κύκλο κατάρτιση – πιστοποίηση δεξιοτήτων – εργασιακή περιπλάνηση – επανακατάρτιση κ.ο.κ.

Έχουμε ανάγκη ένα σχολείο που θα μορφώνει ουσιαστικά, θα διαπλάθει ολοκληρωμένες προσωπικότητες και θα προετοιμάζει τα παιδιά μας για τα γρήγορα άλματα της τεχνολογίας και της επιστήμης. Θέλουμε ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΟ & ΔΩΡΕΑΝ, ΕΝΙΑΙΟ & ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ για όλα τα παιδιά έως τα 18 τους χρόνια. Δημόσιες και δωρεάν επαγγελματικές σχολές μετά το Λύκειο. Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν.

Απόσυρση του νόμου για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Όχι στις απολύσεις – διαθεσιμότητα. Μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού στην εκπαίδευση.

15% του κρατικού προϋπολογισμού για την παιδεία. Δωρεάν σύγχρονα βιβλία

Καμία Συγχώνευση – σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτήρια καμία τάξη να μην έχει πάνω από 20 παιδιά

Κατάργηση όλων των βάρβαρων μέτρων και του Προεδρικού Διατάγματος, που νομιμοποιούν την εργασία από τα 15 έτη

Έξω οι επιχειρήσεις και οι χορηγοί την Παιδεία, την Υγεία, την Πρόνοια.

Δωρεάν μικρογεύμα για όλα τα παιδιά και δωρεάν εξετάσεις και εμβόλια για όλα τα παιδιά με ευθύνη του κράτους

Η Ομοσπονδία γονέων μαθητών Θεσσαλίας παλεύει για την ανασυγκρότηση και δράση των συλλόγων γονέων από κοινού με εργατικά σωματεία και άλλους φορείς και θεωρεί ότι το σχολείο πρέπει να γίνει το κέντρο οργάνωσης του αγώνα. Δεν μπορούν να έχουν προοπτική διάφορα «συντονιστικά μέτωπα» για εκπαιδευτικά ζητήματα που αποτελείται από διάφορες «κορυφές» χωρίς καμιά αναφορά στον κόσμο.

Σήμερα είναι ανάγκη οι εργαζόμενοι, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και μαθητές να οργανώσουμε την πάλη μας με όρους κινήματος, ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενάντια στο σύνολο της πολιτικής αφού το σχολείο σήμερα προορίζεται να δημιουργήσει μαζικά το νέο τύπο εργαζόμενου, που θα είναι φθηνός, ευέλικτος και αναλώσιμος ανάλογα με τις ανάγκες του κεφαλαίου. Αυτήν τη ζωή ετοιμάζουν στα παιδιά μας, και εμείς είμαστε αποφασισμένοι να το εμποδίσουμε.

Να μην περάσει το σχολείο της αμορφωσιάς και της υποταγής. Οργάνωση του γονεϊκού κινήματος από κοινού με τα εργατικά σωματεία, ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΚΑΝΕΙΣ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ στην ΚΡΙΣΗ – δυναμώνουμε την αλληλεγγύη μας – οργανώνουμε τον αγώνα μας.

Καλούμε τους γονείς να συμμετέχουν μαζικά στο συλλαλητήριο που διοργανώνει το ΠΑΜΕ κατά την ημέρα συζήτησης του νομοσχεδίου στην ολομέλεια της βουλής. (Τρίτη 10/9 στις 7.30μμ στην Κ. Πλατεία)

 

 

 

 

Προηγούμενο άρθρο Συγκέντρωση διαμαρτυρίας το απόγευμα της Τρίτης απο το ΠΑΜΕ
Επόμενο άρθρο Εκπαιδευτική επίσκεψη στη Δρέσδη από τα ΙΕΚ Λάρισας, Καρδίτσας και Τρικάλων