Η Αιρετή Περιφέρεια για το νέο «Σχολικό Χάρτη» της Θεσσαλίας


 Τη Διευθύντρια της Περιφερειακής Εκπαίδευσης Θεσσαλίας κ. Πράντζου επισκέφθηκε ο επικεφαλής  της ¨Θεσσαλών Δύναμη¨ κ. Παπατόλιας,  θέτοντας ζήτημα σχετικά με τη συμβολή  του θεσμού της Αιρετής Περιφέρειας στην υλοποίηση των δημόσιων πολιτικών για την ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης, τον εξορθολογισμό στη διασπορά των σχολικών μονάδων και την εφαρμογή των καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας σε όλους τους μαθητές της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

 Ο κ.Παπατόλιας επεσήμανε στην κ. Πράντζου ότι η Αιρετή Περιφέρεια οφείλει να διατυπώσει αιτιολογημένη γνώμη, μετά από απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, για τη διαμόρφωση του νέου «Σχολικού Χάρτη» της Θεσσαλίας, ο οποίος θα προκύψει με την ίδρυση νέων και τη συγχώνευση των υφιστάμενων σχολικών μονάδων της Περιφέρειας. Η απουσία ειδικής πρόβλεψης στον Καλλικράτη, εκτίμησε ο κ.Παπατόλιας, ισοδυναμεί με συνέχιση του έργου των Νομαρχιακών Επιτροπών Παιδείας, που πρέπει να αναλάβουν στο νέο θεσμικό πλαίσιο την ευθύνη του συντονισμού των προτάσεων των Δήμων, ώστε να επιτυγχάνεται στη συνέχεια ο ορθολογικός προγραμματισμός της κατασκευής νέων σχολικών μονάδων.

Ο κ.Παπατόλιας τόνισε ότι όλα τα σχέδια συγχωνεύσεων οφείλουν να λαμβάνουν υπόψη τους πέρα από τα δημογραφικά στοιχεία της κάθε περιοχής  (ρυθμός μείωσης των μαθητών) και μία σειρά από παιδαγωγικά, κοινωνικά και γεωγραφικά δεδομένα (αδυναμία μετακίνησης μαθητών λόγω γεωμορφολογίας, την ασφάλεια των μαθητών, ανεπάρκεια υφιστάμενων κτιριακών υποδομών για κάλυψη αναγκών συνένωσης). Η κ.Πράντζου επεσήμανε ότι οι εισηγήσεις για τη συνένωση των σχολικών μονάδων θα γίνουν από τους Δ/ντές εκπαίδευσης ανά νομό μετά από ουσιαστική διαβούλευση με τους εκπροσώπους της Αυτοδιοίκησης και των εκπαιδευτικών, λαμβάνοντας υπόψη την αντικειμενική κατάσταση των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού των σχολείων μετακίνησης.

Ο κ.Παπατόλιας απέδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην εξαίρεση από το Πρόγραμμα Συνενώσεων των σχολείων των απομονωμένων και δυσπρόσιτων ορεινών και νησιωτικών περιοχών της Θεσσαλίας (π.χ. Τρίκερι, Ανάβρα, Λιβάδι, Καλλιθέα), ενώ έθεσε το ζήτημα της συνέχισης των πρωτοποριακών εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Νομαρχίας Μαγνησίας  (Ψηφικό σχολείο, e- book, Διαδραστικοί πίνακες) στα Ολοήμερα Σχολεία της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Η κ.Πράντζου δήλωσε θετική στη συνέχιση αυτών των δράσεων, εάν αναληφθεί σχετική πρωτοβουλία από την Αιρετή Περιφέρεια.

Τέλος ο κ.Παπατόλιας αναφέρθηκε ειδικά στην προοπτική αναβάθμισης της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, που ανήκει ρητά στις αρμοδιότητες της Αιρετής Περιφέρειας, καθώς και στη διασφάλιση της λειτουργίας των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (π.χ. ΚΠΕ Μακρινίτσας ή Ελασσόνας) στο νέο πλαίσιο του Καλλικράτη. Η Κ. Πράντζου διευκρίνισε ότι στις προθέσεις του Υπουργείου είναι να διευρύνει την αποστολή των ΚΠΕ, έτσι ώστε σε συνεργασία με τους νέους Δήμους να μετεξελιχθούν και σε Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων για περιβαλλοντικούς σκοπούς.      


 

Προηγούμενο άρθρο Θέκλα Παρασκευούδη: «Προστασία του περιβάλλοντος και οικονομική ανάπτυξη»
Επόμενο άρθρο Κ. Αγοραστός στις διοικήσεις των Συνδέσμων Βιομηχανιών: Ούτε απολύσεις ούτε μειώσεις μισθών