Όλα τα ζητήματα υποδομών της Θεσσαλίας στη συνάντηση Αγοραστού με Χρυσοχοΐδη και Ράϊχενμπαχ


Όλα τα μείζονα ζητήματα υποδομών στη Θεσσαλία έθεσε υπόψη του αρμόδιου υπουργού κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη αλλά και του επικεφαλής της Task Force στην Ελλάδα κ. Ράϊχενμπαχ ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός. Θέματα όπως η Κάρλα, ο Αχελώος, η μείωση των διοδίων, η ηλεκτροκίνηση στο Θεσσαλικό σιδηρόδρομο, οι παρακάμψεις Λάρισας, Βόλου, Καρδίτσας και Τρικάλων, η Ε65 και ο ανισόπεδος κόμβος στον Πυργετό και οι μελέτες που εκπονούνται και αφορούν τις οδούς Λάρισα-Φάρσαλα, παράκαμψη Ελασσόνας και Ελασσόνα -Κοζάνη τέθηκαν στη συζήτηση από τον κ. Κ. Αγοραστό.

 

Ο κ. Κ. Αγοραστός απευθυνόμενος τόσο στον κ. Χρυσοχοΐδη όσο και στον κ. Ράϊχενμπαχ επισήμανε ότι οι συνεχείς αυξήσεις των διοδίων, σε συνδυασμό με την αύξηση της τιμής των καυσίμων έχουν αντίκτυπο στον αριθμό των οχημάτων που κυκλοφορούν στις εθνικές οδούς, καθώς πολλοί είναι εκείνοι που προτιμούν να κινούνται στους παράδρομους. Αντίστοιχα οι επιπτώσεις είναι σοβαρές και στον εσωτερικό τουρισμό καθώς και στο κόστος μεταφορών των προϊόντων το οποίο στη συνέχεια μετακυλύετε στους καταναλωτές, με αποτέλεσμα τα προϊόντα να μην είναι ανταγωνιστικά.

 

«Πρέπει να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα της τιμολογιακής πολιτικής των διοδίων ρεαλιστικά και όχι λαϊκίστικα. Υπάρχει θέμα ασφάλειας και συντήρησης των παραδρόμων. Οι παραχωρησιούχοι βλέπουν το δένδρο και χάνουν το δάσος. Οι συμβάσεις παραχώρησης είχαν γίνει κάτω από άλλες οικονομικές συνθήκες. Τώρα τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Οι πολίτες έκαναν υπομονή περιμένοντας τα έργα να έχουν παραδοθεί. Αυτό δεν έχει γίνει, όπως δεν προχώρησε και η χρέωση με βάση τα χιλιόμετρα, που έχουν διανυθεί από το κάθε όχημα. Φτάσαμε τα διόδια να είναι πιο ακριβά και από τη βενζίνη», δήλωσε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας.

 

Παράλληλα ο κ. Κώστας Αγοραστός αναφέρθηκε και στο ασφυκτικό οικονομικό τοπίο το οποίο έχει αλλάξει τα δεδομένα στη ζωή των πολιτών σημειώνοντας προς τον κ. Ράϊχενμπαχ: «Θέλω να σας μεταφέρω το μήνυμα όλων των Θεσσαλών ότι οι πολίτες δεν αντέχουν άλλη οικονομική πίεση. Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες συνεισέφεραν με το παραπάνω τις τελευταίες δεκαετίες προς την Ενωμένη Ευρώπη. Τώρα είναι η ώρα να συνεισφέρει και η Ευρώπη προς την Ελλάδα και να δούμε στην πράξη την πραγματική αλληλεγγύη».

 

Σε ότι αφορά την Περιφέρεια Θεσσαλίας ο κ. Κ. Αγοραστός υπογράμμισε τα εξής:

– ως Περιφέρεια έχουμε σε εξέλιξη 1070 έργα προϋπολογισμού 1,4 δις ευρώ

– έχουμε πλήρη απορροφητικότητα που φτάνει το 72%

– έχουμε συμβασιοποιήσεις που φτάνουν σε ποσοστό 100%

– δεν έχουμε κανένα ημιτελές έργο

– έχουμε ξεμπλοκάρει όλα τα έργα με τη συνεργασία όλων των φορέων

– δεν χρωστάμε πουθενά

– θέλουμε περισσότερες αρμοδιότητες γιατί το κεντρικό κράτος πολλές φορές βρίσκεται μακριά από τις εξελίξεις

 

Προηγούμενο άρθρο Η νέα σύνθεση του Δ.Σ. του Εργατικού Κέντρου Λάρισας
Επόμενο άρθρο Επίσκεψη Νασιώκα στον Μητροπολίτη Λάρισας