-«Επισήμανα ότι η παιδεία μπορεί να αποτελέσει τη θρυαλλίδα γενικότερων εξελίξεων. Ο Έλληνας δεν αντέχει να βλέπει τα παιδιά του να ταλαιπωρούνται ή να θεωρεί αδικία αυτό που γίνεται», είπε παρεμβαίνοντας στο Δημοτικό Συμβούλιο Λαρισαίων
-«Τα γιγαντιαία σχολικά συγκροτήματα της περιοχής της Γκράβας στο Γαλάτσι Αττικής πέτυχαν το στόχο τους, στο όνομα μιας συγκεντρωμένης από κάθε άποψη υποδομής και της οικονομίας κλίμακας;»
– «Συναντώ στη Θεσσαλία νέα ζευγάρια που επέστρεψαν από την Αθήνα κάνοντας τον προγραμματισμό τους με βάση τις υπάρχουσες υποδομές. Σήμερα ο προγραμματισμός τους ανατρέπεται και με ρωτούν: «Γιατί το κράτος που θεωρητικά τάσσεται υπέρ της αποκέντρωσης μας αναγκάζει να ξαναγυρίσουμε πίσω στην Αθήνα και τα μεγάλα αστικά κέντρα;» Θέτω κι εγώ το ίδιο ερώτημα»
Ξεκάθαρο «όχι» στις συγχωνεύσεις σχολείων σε ορεινές, απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές είπε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός παρεμβαίνοντας για τα θέματα παιδείας σε ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λαρισαίων.
Αλλά και για την προωθούμενη από την κυβέρνηση συνένωση των σχολικών μονάδων στις αστικές περιοχές τόνισε ότι «θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με ιδιαίτερη προσοχή» και έθεσε τα εξής ερωτήματα:
«Πόσο λειτουργικό μπορεί να είναι ένα σχολείο με δεκάδες τμήματα; Πώς ο διευθυντής ενός τέτοιου υπερτροφικού σχολείου θα μπορεί να συντονίσει το εκπαιδευτικό αλλά και διοικητικό έργο;
Τα λιγοστά μέχρι σήμερα παραδείγματα δείχνουν ότι μάλλον η λύση βρίσκεται ακριβώς στην αντίθετη κατεύθυνση», υπογράμμισε ο κ. Κώστας Αγοραστός και ρώτησε με νόημα: «ποιος είναι εκείνος που μπορεί να υποστηρίξει, ότι τα γιγαντιαία σχολικά συγκροτήματα της περιοχής της Γκράβας στο Γαλάτσι Αττικής πέτυχαν το στόχο τους, στο όνομα μιας συγκεντρωμένης από κάθε άποψη υποδομής και της οικονομίας κλίμακας;»
Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, ο οποίος μετέβη στο Δημοτικό Συμβούλιο Λαρισαίων κατ’ ευθείαν από την 1η Συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Διά Βίου Μάθησης, αποκάλυψε ότι στο περιθώριο των εργασιών της Συμβουλίου μίλησε τόσο με τον Πρωθυπουργό κ. Γιώργο Παπανδρέου όσο και με την Υπουργό Παιδείας κα Άννα Διαμαντοπούλου για το μείζον αυτό θέμα.
«Επισήμανα ότι η παιδεία μπορεί να αποτελέσει και τη θρυαλλίδα γενικότερων εξελίξεων, όπως έχει αποδειχθεί κατ’ επανάληψη στο παρελθόν. Δεν κινδυνολογώ, είμαι πραγματιστής. Ακόμη κι αν δεχθούμε ότι ο Έλληνας μπορεί να μην αντιδράσει για ορισμένο χρονικό διάστημα στη μείωση του μισθού ή της σύνταξής του, είναι βέβαιο ότι δεν αντέχει να βλέπει τα παιδιά του να ταλαιπωρούνται ή να θεωρεί ότι είναι αδικία αυτό που πάει να γίνει για τα παιδιά του. Υπάρχει ιδιαίτερη ευαισθησία στην ελληνική οικογένεια και αυτό πρέπει να το λάβουν σοβαρά υπόψη τους εκείνοι οι οποίοι θα πάρουν τις αποφάσεις», ανέφερε ο κ. Κ. Αγοραστός.
Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας διαβεβαίωσε ότι η Περιφέρεια θα ολοκληρώσει τα σχολικά έργα που είναι σε εξέλιξη σε ολόκληρη τη Θεσσαλία και κάλεσε την Πολιτεία «να ξεκαθαρίσει τι θέλει. Ποιος είναι ο προϋπολογισμός για τις υπηρεσίες εκπαίδευσης στην περιφέρεια Θεσσαλίας; Τι πρόκειται να γίνουν οι μαθητές, οι καθηγητές, οι δάσκαλοι; Ποια είναι τα επίπεδα ποιότητας στα στοχεύει; Ποια θα είναι η αναβάθμιση της εκπαίδευσης και το αντιστάθμισμα της ταλαιπωρίας, των μαθητών που θα πρέπει να ξεκινούν πολύ νωρίτερα απ’ το σπίτι τους και να επιστρέφουν πολύ αργότερα;
Εμείς – ξεκαθάρισε – είμαστε εδώ για να συνεργαστούμε αλλά με καθαρότητα και πραγματισμό. Όλα αυτά δεν είναι απλά ζητήματα γιατί έχουν να κάνουν με τη δομή της ύπαρξης, της λειτουργίας της οικογένειας, που είναι το ζωτικό κύτταρο και κρατά το συνεκτικό ιστό της κοινωνίας μας. Οφείλουμε όλοι μας να το διαφυλάξουμε. Δεν πρέπει να φτάσουμε σε επίπεδο λαϊκισμού αλλά ούτε στο άλλο άκρο, της άκριτης συρρίκνωσης για λόγους οικονομίας και μόνο».
Ο κ. Κώστας Αγοραστός κάλεσε την Ελληνική Πολιτεία να απαντήσει «αν είναι κεντρικός στόχος της η καταπολέμηση της αστυφιλίας και η αποκέντρωση; Περιοδεύω σε όλη τη Θεσσαλία – ανέφερε – και συναντώ οικογένειες, νέα ζευγάρια που επιστρέφουν από την Αθήνα για διαφόρους λόγους – είτε αναζητώντας καλύτερη ποιότητα ζωής είτε για λόγους οικονομίας. Έρχονται στη Θεσσαλία βάζοντας μια σταθερά στον προγραμματισμό της ζωής τους, γιατί ξέρουν ότι τα παιδιά τους θα έχουν σχολείο, θα έχουν υπηρεσίες υγείας και βασικές υποδομές.
Ξαφνικά διαπιστώνουν ότι ο σχεδιασμός τους ανατρέπεται και μου θέτουν το ερώτημα: Ποιον να εμπιστευθούμε; Γιατί το κράτος που θεωρητικά τάσσεται υπέρ της αποκέντρωσης μας αναγκάζει να ξαναγυρίσουμε πίσω στην Αθήνα και τα μεγάλα αστικά κέντρα; Το ερώτημα αυτό είναι και δικό μας», πρόσθεσε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας και έθεσε παράλληλα το εξής ερώτημα: «Έχει δικαίωμα ο πολίτης, και κατά συνέπεια τα παιδιά του, να απολαμβάνει τις υπηρεσίες που είναι θεσμοθετημένες από το Σύνταγμα στον τόπο που ζει και εργάζεται;»
Με την ευκαιρία ανέδειξε για ακόμη μια φορά τα προβλήματα που έχουν διαπιστωθεί στη μεταφορά των μαθητών: «Ξέρετε ότι αυτή τη στιγμή οφείλονται τεράστια ποσά στους μεταφορείς και πρέπει να υπάρξει εξορθολογισμός διότι έχει δημιουργηθεί μια κατάσταση στρέβλωσης;», ρώτησε και συνοψίζοντας υπογράμμισε:
«Δεν πρέπει στο βωμό οποιασδήποτε οικονομίας κλίμακας, να απολέσουμε ένα μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα που είχαμε μέχρι σήμερα, την παιδεία. Σε ζητήματα που θίγουν την ελληνική κοινωνία και την ελληνική ύπαιθρο είμαστε απέναντι. Δίνουμε το στίγμα μας ως αιρετή Περιφέρεια λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα εκατοντάδες μηνύματα και τα χιλιάδες τηλεφωνήματα που παίρνουμε απ’ ολόκληρη την περιφέρεια Θεσσαλίας.
Δεσμευτήκαμε να είμαστε οι εκφραστές των Θεσσαλών στα δίκαια και εφικτά θέλω τους και το κάνουμε πράξη. Θέλουμε τη συνεργασία αλλά με μέτρο και πραγματισμό. Καλά είναι τα ευχολόγια και οι κορόνες, αλλά οφείλουμε να συμφωνήσουμε στο δια ταύτα κάτω από συγκεκριμένους όρους. Και όχι στα τυφλά και ψαρεύοντας σε θολά νερά».