Ροντούλης Αστ.: «Αναγνώριση προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών ΤΕ από το Υπουργείο Παιδείας»


 Με βάση τον νόμο 3475/2006 «Οργάνωση και λειτουργία της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», η δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση παρέχεται στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) και τις Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑ.Σ.).

 Είναι γεγονός ότι, οι ΕΠΑ.Σ. του ΟΑΕΔ είναι αντίστοιχες και ισότιμες με τις σχολικές μονάδες της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης που υπάγονται στο Υπουργείο Παιδείας. Οι εκπαιδευτικοί τεχνικών ειδικοτήτων που εργάζονται στον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ), ακολουθούνε τα ίδια προγράμματα σπουδών, έχουνε τις ίδιες αναθέσεις μαθημάτων, διδάσκουνε τα ίδια βιβλία και ύλη με τους συναδέλφους τους στο Υπουργείο Παιδείας. Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι, οι απόφοιτοι των σχολών του ΟΑΕΔ, έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τους αποφοίτους των αντίστοιχων σχολών που ανήκουν στο Υπουργείο Παιδείας.

Παρόλα αυτά, οι εν λόγω ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, βιώνουν τεράστια αδικία, ως προς την αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους, αφού αντιμετωπίζονται ως ανειδίκευτοι εκπαιδευτικοί με μηδενική προϋπηρεσία, από το Υπουργείο Παιδείας. Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Παιδείας, δεν τους αναγνωρίζει την εκπαιδευτική τους προϋπηρεσία, τη στιγμή που ο Συνήγορος του Πολίτη και το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, προέτρεπαν την Πολιτεία να ρυθμίσει την αδικία και να αναγνωρίσει την εκπαιδευτική προϋπηρεσία αυτών των ανθρώπων, που χρόνια τώρα προσφέρουν στην εκπαίδευση.

Πρόσφατα δε το Υπουργείο Παιδείας, αναγνώρισε (άρθρο 6 του Ν. 3848/2010), δικαίως, την προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών σε άλλες επαγγελματικές σχολές, όπως του Οργανισμού Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ο.Τ.Ε.Κ.) και των σχολικών μονάδων του Εθνικού Ιδρύματος Απροσάρμοστων Παίδων Κρήτης. Παρόλα αυτά, οι εκπαιδευτικοί  τεχνικών ειδικοτήτων του ΟΑΕΔ, αγνοήθηκαν για πολλοστή φορά, δημιουργώντας στους ίδιους μεγάλη αναταραχή και ανασφάλεια, ως προς τα αυτονόητα δικαιώματά τους.

Τούτων δοθέντων, ερωτώνται  οι κ.κ. Υπουργοί:

  • 1. Είναι μέσα στις προθέσεις της Κυβέρνησης να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να αναγνωριστεί άμεσα η εκπαιδευτική προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων του ΟΑΕΔ;
  • 2. Τι προτίθεται να πράξει η Πολιτεία, έτσι ώστε να ρυθμιστεί συνολικά το θέμα της αναγνώρισης προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων που εργάζονται σε μονάδες δευτεροβάθμιας τεχνικο-επαγγελματικής εκπαίδευσης που υπάγονται σε άλλα Υπουργεία, εκτός του Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Αστέριος Γ. Ροντούλης

Προηγούμενο άρθρο Αφιέρωμα στα 190 χρόνια από την ελληνική επανάσταση του 1821
Επόμενο άρθρο Μάξιμος σε Παπουτσή για… στάση πληρωμών: Το οικονομικό κραχ στην ΕΛΑΣ απειλεί τη δημόσια ασφάλεια