Η πρόσφατη τροπολογία που κατέθεσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ καθώς και οι δηλώσεις Χρυσοχοίδη, για το θέμα των διοδίων δεν έχουν καμιά σχέση με το λαϊκό δικαίωμα να υπάρχουν δρόμοι σύγχρονοι και ασφαλείς στους οποίους εργαζόμενοι και λαϊκές οικογένειες να κυκλοφορούν δωρεάν. Ο ΣΥΡΙΖΑ έθεσε το ζήτημα κατάργησης των διοδίων για όσο διάστημα διαρκούν τα έργα και στην ουσία δίνουν διαβεβαιώσεις στους μονοπωλιακούς ομίλους ότι θα εξακολουθούν να υπάρχουν διόδια που θα τους διασφαλίζουν τεράστια κέρδη, στην περίπτωση που αυτοί γίνουν κυβέρνηση. Υποσχέσεις που δίνουν για επαναδιαπραγματεύσεις των συμβάσεων χωρίς να αμφισβητούν το καθεστώς παραχώρησης, χωρίς να εξαγγέλλουν επαναφορά των οδικών αξόνων στο κράτος, έχουν δοθεί και στο παρελθόν απ’ τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Τα αποτελέσματα τα γνωρίζουμε. Απ’ την άλλη πλευρά ο κ. Χρυσοχοίδης εξήγγειλε σαν φιλολαϊκό μέτρο την αντικατάσταση των μετωπικών διοδίων με πλευρικά όταν τελειώσουν τα έργα, θέση με την οποία δε διαφωνεί ο ΣΥΡΙΖΑ. Στην πραγματικότητα με αυτό το μέτρο το χαράτσι θα είναι ακόμη μεγαλύτερο καθώς θα είμαστε αναγκασμένοι να πληρώνουμε πανάκριβα, για το κάθε μέτρο δρόμου που θα χρησιμοποιούμε.
Το συμπέρασμα είναι ότι, είτε με συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ είτε με ενδεχόμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, οι δρόμοι θα εξακολουθήσουν να είναι στην ιδιοκτησία μονοπωλιακών επιχειρήσεων, τα διόδια και τα χαράτσια θα υπάρχουν για να καταληστεύεται το λαϊκό εισόδημα στο βωμό της επιχειρηματικής κερδοφορίας. Το ΚΚΕ θα συνεχίσει να παλεύει για κρατικούς δημόσιους οδικούς άξονες, να έχει το κράτος την ευθύνη κατασκευής και συντήρησης, να είναι δωρεάν οι μεταφορές προϊόντων και οι μετακινήσεις των εργαζομένων και των λαϊκών οικογενειών.
Γιώργος Λαμπρούλης
Βουλευτής του ΚΚΕ