Αυτοψία στα υπό εκτέλεση οδικά έργα, που υλοποιούνται από την Περιφέρεια Θεσσαλίας στην πόλη της Λάρισας, πραγματοποίησε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός, όπου είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει από κοντά την πρόοδο των εργασιών και να συνομιλήσει με τους κατασκευαστές και τους κατοίκους. Ο περιφερειάρχης επισκέφθηκε διαδοχικά τα έργα της οδού Καράγιωργα προϋπολογισμού 18,6 εκατ. ευρώ, τα έργα της οδού Σανδράκη προϋπολογισμού 14 εκατ. ευρώ, καθώς και εκείνα της οδού Καραμανλή προϋπολογισμού 5 εκατ. ευρώ. Τα έργα προχωρούν εμφανίζοντας ικανοποιητικό ποσοστό αποροφητικότητας, παρά το γεγονός ότι παρατηρούνται καθυστερήσεις μετατόπισης των δικτύων κοινής ωφέλειας (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΔΕΥΑΛ).
Όπως επεσήμανε σε δηλώσεις του ο κ. Κ. Αγοραστός, «Πρόκειται για σημαντικά οδικά έργα ασφάλειας για την μετακίνηση των ανθρώπινων κοινοτήτων, για τους Λαρισαίους και όχι μόνο. Τα έργα αυτά ανήκουν σε όλους τους πολίτες, που θα τα χρησιμοποιήσουν και προσφέρουν μια ανάσα στο κυκλοφοριακό της πόλης. Παράλληλα, αλλάζουν προς το καλύτερο και αναβαθμίζουν αισθητικά τις περιοχές αυτές καθώς δημιουργούνται χώροι περιπάτου και διαβάσεις πεζών και ποδηλάτων. Με συνολικό προϋπολογισμό που φτάνει τα 37,6 εκατ. ευρώ, τα έργα αυτά δημιουργούν μόχλευση στην τοπική οικονομία και κοινωνία, δημιουργώντας θέσεις εργασίας. Παρά τις δυσκολίες και τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην μετατόπιση των δικτύων κοινής ωφέλειας, δεν σταματούμε. Συνεχίζουμε καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια να ολοκληρωθούν τα έργα προς όφελος των πολιτών».
Τον περιφερειάρχη στα έργα συνόδευαν ο γενικός διευθυντής της Περιφέρειας κ. Κώστας Μέγας, η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων κα Σταυρούλα Καρρά και το στέλεχος κα Αγγελική Βενέτη.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΔΟΥ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑ
Τεχνικό αντικείμενο του έργου «Κατασκευή Οδού Καράγιωργα, Τεχνικού Τ1 & Οδού Αεροδρομίου» προϋπολογισμού 18,6 εκατ. ευρώ, είναι η κατασκευή της νέας οδού Καράγιωργα δίπλα στο αντιπλημμυρικό ανάχωμα της συνοικίας Νέας Σμύρνης, ώστε να επιτυγχάνεται η βορειοδυτική παράκαμψη της Λάρισας. Η σύνδεση της με τον εσωτερικό δακτύλιο Πόλεως Λάρισας γίνεται με διαμόρφωση ισόπεδου κυκλικού κόμβου στη θέση που συμβάλλουν η οδός Ηρώων Πολυτεχνείου και η οδός Αεροδρομίου. Η διαμόρφωση του κυκλικού κόμβου απαιτεί την ανακατασκευή και διαπλάτυνση της οδού Αεροδρομίου. Το έργο αποτελείται από τα εξής επί μέρους τμήματα:
α) Οδός Καράγιωργα, συνολικού μήκους αρτηρίας 1,90 χιλιομέτρων με ημιπλάτος 7,50μ, κεντρική νησίδα 4,0μ και πεζοδρόμια αριστερά πλάτους 3,50μ και δεξιά 2,50μ, με ισόπεδους κόμβους στην συμβολή της με τις οδούς Ευκλείδου και Αρτεμισίου και την έξοδο της επί της Π.Ε.Ο. Λάρισας – Θεσσαλονίκης.
β) Γέφυρα Τ1 που γεφυρώνει την τάφρο Τ1 και συνδέει την οδό Καράγιωργα με τον εσωτερικό δακτύλιο Λάρισας. Η διατομή της γέφυρας είναι με πλάτος 29,50μ και μήκος σε άξονα έδρασης 60,50μ, καθώς αποτελείται από δύο ανοίγματα μήκους 30,25μ το καθένα, ενώ για τη θεμελίωσή της προβλέπεται βαθιά θεμελίωση με πασσάλους Φ150 σε ομάδα 22τεμαχίων ανά βάθρο (2 ακρόβαθρα και 1 μεσόβαθρο).
γ) Οδός Αεροδρομίου και Γεωργιάδου.
Οι οδοί Αεροδρομίου και Γεωργιάδου ανακατασκευάζονται σε συνολικό μήκος 0,70 χιλιομέτρων. Στο μεγαλύτερο μήκος της υπό διαμόρφωση οδού το συνολικό πλάτος είναι μεταβαλλόμενο από 19,00μ- 25,00μ με 4 λωρίδες κυκλοφορίας, ενδιάμεσα νησίδα μεταβαλλόμενου πλάτους 1,00μ -4,00μ, πεζοδρόμιο αριστερά πλάτους 1,50-2,00μ και δεξιά από 2,00μ και άνω.
δ) Κατασκευή κυκλικού κόμβου στην διασταύρωση των οδών Καράγιωργα – Εσωτερικού Δακτυλίου Λάρισας – Αεροδρομίου – Ηρώων Πολυτεχνείου.
ε) Προβλέπεται ο ηλεκτροφωτισμός όλων των οδών και η φωτεινή σηματοδότηση των ισόπεδων κόμβων, καθώς και του κυκλικού κόμβου, για πεζοδιαβάσεις.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΔΟΥ ΣΑΝΔΡΑΚΗ
Τα δύο έργα που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας έχουν συνολικό προϋπολογισμό ένταξης 14.076.000 και είναι τα εξής:
1 . «Κατασκευή τμήματος από Β’ Γέφυρα Πηνειού έως την οδό Κοζάνης». Με ποσό σύμβασης 6.736.552,22€ με φορέα υλοποίησης την Περιφέρεια Θεσσαλίας
2. «Μετατόπιση δικτύων ΔΕΥΑΛ ύδρευση για την κατασκευή του έργου – Κατασκευή τμήματος από Β’ Γέφυρα Πηνειού έως την οδό Κοζάνης» με ποσό σύμβασης 877.664,29 € με φορέα υλοποίησης την ΔΕΥΑ Λάρισας
Ενώ από τον συνολικό προϋπολογισμό του έργου έχουν αποπληρωθεί οι απαλλοτριώσεις αλλά και οι μετατοπίσεις δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας.
Η κατασκευή της νέας οδού Σανδράκη θα έχει μήκος 1,54 χλμ, με πλάτος οδοστρώματος 7,50μ ( 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση ), νησίδα πλάτους 4,00μ σε όλο το μήκος της οδού, ενώ τα πεζοδρόμια εκατέρωθεν έχουν πλάτος 2,50μ. και θα συνδεθεί με την ΕΟ Λάρισας – Κοζάνης και του ήδη κατασκευασμένου δακτυλίου με την κατασκευή ισόπεδου κυκλικού κόμβου.
Ως έργο τοπικής σημασίας για την πόλη της Λάρισας θα συμβάλλει στα ακόλουθα:
– Εξυπηρέτηση και αναβάθμιση των συνοικισμών στο βόρειο τμήμα της πόλης
– Μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης των βασικών αρτηριών του αστικού ιστού από οχήματα που κινούνται από Θεσσαλονίκη προς Τρίκαλα και Κοζάνη.
– Αποφυγή του κυκλοφοριακού φόρτου του κέντρου της πόλης και του χρόνου μετακίνησης οχημάτων από διαμπερείς κινήσεις.
– Βελτίωση αντιπλημμυρικής προστασίας της πόλης
Ως έργο περιφερειακής σημασίας με την ολοκλήρωση όλου του δακτυλίου από ΔΕΥΑΛ έως την έξοδο προς Θεσσαλονίκη μέσω της οδού Καράγιωργα, αναμένεται να βελτιώσει τη λειτουργικότητα της πόλης αναδεικνύοντας τον μητροπολιτικό χαρακτήρα της.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΔΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ
Αντικείμενο του έργου είναι η πλήρης κατασκευή (αρτηρία, παράπλευρο δίκτυο, δύο ισόπεδοι κόμβοι, αποχετευτικά – αποστραγγιστικά έργα, σήμανση-ασφάλιση του έργου, ηλεκτροφωτισμός-σηματοδότηση) τμήματος της Παλιάς Εθνικής Οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης, εντός της πόλης Λάρισας, μήκους 1 χιλιομέτρου και συγκεκριμένα από την οδό Διγενή έως την οδό Βαρδουσίων (Χιλιομετρική θέση (Χ.Θ.) 5+700 έως 6+630). Το τμήμα αυτό της αρτηρίας έχει χαρακτηριστικά αστικής αρτηρίας με 2+2 λωρίδες (Χ.Θ. 5+700 έως Χ.Θ. 6+400) και με 3+3 λωρίδες (Χ.Θ. 6+400 έως Χ.Θ. 6+630) καθώς και διαχωριστική νησίδα πλάτους 5 μέτρων. Το πλάτος των παράπλευρων οδών που χωροθετούνται εκατέρωθεν της αρτηρίας σε όλο το μήκος της είναι της τάξης των 5 μέτρων και το πεζοδρόμιο μεταξύ αρτηρίας και παραπλεύρων της τάξης των 3 μέτρων. Τέλος, για την εξυπηρέτηση των αστικών συγκοινωνιών έχουν προβλεφθεί στάσεις λεωφορείων.
Το υπό κατασκευή τμήμα της Λεωφόρου Καραμανλή καθιστούν ιδιαίτερα επικίνδυνο, ο αυξημένος κυκλοφοριακός φόρτος του σε συνδυασμό με τα ελλιπή τεχνικά χαρακτηριστικά της διατομής (απουσία σήμανσης, διαγράμμισης, ελλιπής φωτισμός, κλπ) και την ανάπτυξη πολλών παρόδιων ιδιοκτησιών που συνδέονται απευθείας με την Λεωφόρο, με αποτέλεσμα οι προσβάσεις στις παρόδιες χρήσεις γης (εκκλησία, καταστήματα, τράπεζες, κλπ.) να γίνονται ανεξέλεγκτα. Με την ολοκλήρωσή του έργου που προβλέπεται μέσα στο 2015, αναμένεται η άρση της επικινδυνότητας και αποφυγή των πολύ συχνών τροχαίων ατυχημάτων που συμβαίνουν στην περιοχή.