Ένταξη υγραεριοκίνητων αυτοκινήτων στην κατηγορία των υβριδικών οχημάτων


 Έχει παρατηρηθεί τον τελευταίο καιρό, λόγω της ακριβής τιμής της βενζίνης, μια στροφή των κατόχων ΙΧ αυτοκινήτων στο εναλλακτικό και περιβαλλοντικά φιλικό καύσιμο του υγραερίου. Στην χώρα μας, βάση του ν. 2773/1999 και της Υπουργικής απόφασης 18586/698  29-3-2000, η υγραεριοκίνηση είναι απολύτως νόμιμη, αρκεί να πληρούνται οι κατάλληλες προδιαγραφές. Βέβαια, για να μετατραπεί το όχημά τους σε υγραεριοκίνητο, οι ενδιαφερόμενοι ξοδεύουν ένα σημαντικό ποσό, έχοντας όμως την δυνατότητα να το αποσβέσουν σύντομα, λόγω της σημαντικά χαμηλότερης τιμής του υγραερίου σε σχέση με την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης.

Είναι γνωστό ότι μετά την συγκεκριμένη μετατροπή το αυτοκίνητο έχει την δυνατότητα να χρησιμοποιήσει ως καύσιμο, τόσο το υγραέριο, όσο και την αμόλυβδη βενζίνη. Εξ’ ορισμού, όποιο όχημα κινείται με δύο ξεχωριστές μορφές ενέργειας χαρακτηρίζεται ως υβριδικό. Άρα, ένα όχημα που μετατράπηκε σε υγραεριοκίνητο, λειτουργεί ως υβριδικό, εκπέμποντας χαμηλούς ρύπους στην ατμόσφαιρα, αφού ως γνωστόν το υγραέριο είναι το πλέον φιλικό στο περιβάλλον καύσιμο. Πρέπει να σημειωθεί  ότι σε άλλες χώρες όπως η Ιταλία, η Γαλλία, Πολωνία, Γερμανία κ.α. τα υγραεριοκίνητα αυτοκίνητα επιβαρύνονται με μειωμένα τέλη κυκλοφορίας.

Επειδή τα υβριδικά οχήματα πριμοδοτούνται από το Κράτος με μειωμένα τέλη κυκλοφορίας, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

•1.      Είναι μέσα στις προθέσεις του Υπουργείου, να εντάξει τα υγραεριοκίνητα οχήματα στην κατηγορία των υβριδικών οχημάτων, πριμοδοτώντας αυτά με μειωμένα τέλη κυκλοφορίας;

•2.      Εάν ναι, υπάρχει η πρόθεση να εφαρμοστεί το προτεινόμενο μέτρο από το 2012;

Προηγούμενο άρθρο Κώστας Αγοραστός: Στηρίζοντας την «πραγματική οικονομία» στηρίζουμε την παραγωγή
Επόμενο άρθρο Χρήστος Ζώης: «κινδυνεύουν να κλείσουν 460 Κ.Ε.Π. σε όλη την Ελλάδα»