Αστ. Ροντούλης: «Ο Ελληνισμός της Πόλης σβήνει ενώ οι Έλληνες μουσουλμάνοι της Θράκης εκτουρκίζονται»


«Η Ελληνική Κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει στην αναβάθμιση των μειονοτικών σχολείων της Θράκης δημιουργώντας ένα νέο μοντέλο διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, που θα έχει ως στόχο την ενιαία ελληνική εκπαίδευση για όλες τις υπάρχουσες θρησκευτικές μειονότητες. Επιπροσθέτως, είναι ανάγκη επικαλούμενη την Αρχή της Αμοιβαιότητας να προστατέψει ότι απέμεινε από την Ελληνική Μειονότητα της Κωνσταντινούπολης», τόνισε στη Βουλή, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΛΑ.Ο.Σ. και βουλευτής Λάρισας Αστέριος Ροντούλης.

Στη διάρκεια της τοποθέτησής του, ο Λαρισαίος βουλευτής, μεταξύ άλλων είπε και τα εξής:

«Δυστυχώς, η κατάσταση που επικρατεί στα εκπαιδευτήρια της ελληνικής ομογένειας στην Κωνσταντινούπολη, συγκρινόμενη με την κατάσταση στην Θράκη, μόνο σε μαύρες σκέψεις μπορεί να μας οδηγήσει. Συγκεκριμένα, από τα υφιστάμενα, σήμερα, είκοσι δύο εκπαιδευτήρια, λειτουργούν μόνο τα έντεκα με συνολικό αριθμό μαθητών σε όλη την Κωνσταντινούπολη τους διακόσιους δεκατέσσερις. Από αυτά κάποια λειτουργούν με ένα ή δύο μαθητές. Στο Καντίκιοϊ, για παράδειγμα, το δημοτικό σχολείο λειτουργεί με ένα μόνο μαθητή. Επομένως, είναι προφανές ότι η κατάσταση είναι τραγική και η ελληνική ομογένεια Κωνσταντινουπόλεως νομοτελειακά οδηγείται στην εξαφάνιση. Σε αντίθεση, με βάση έρευνα που πραγματοποιήθηκε, ο αριθμός των μειονοτικών σχολειών στη Θράκη ανέρχεται στα 171, με επτά χιλιάδες μαθητές.

Είναι δεδομένο, ότι αυτή τη στιγμή η εκπαίδευση που παρέχεται στις μουσουλμανικές μειονότητες της Θράκης πάσχει, διότι δεν εδράζεται στην βάση της σύγχρονης εκπαίδευσης, που είναι η διαπολιτισμικότητα. Έτσι, τα παιδιά της Πομάκων, των Ρομά και των τουρκόφωνων της Θράκης εκπαιδεύονται σε δίγλωσσα σχολεία διδασκόμενα κάποια μαθήματα στην τουρκική γλώσσα και κάποια άλλα στην ελληνική γλώσσα. Όμως, η πρακτική αυτή έρχεται σε αντίθεση με το άρθρο 41 της Συνθήκης της Λοζάνης όπου αναφέρεται ότι τα κράτη, δηλαδή η Ελλάδα και η Τουρκία θα πρέπει να παρέχουν τη διδασκαλία στις μειονότητές τους στην ίδια αυτών γλώσσα. Άρα, οι Πομάκοι μαθητές πρέπει να διδάσκονται στην πομακική και οι Ρομά στα ρομανί και όχι όλοι συλλήβδην στα τουρκικά. Η υπάρχουσα τακτική, που είναι αποτέλεσμα εξωτερικών πιέσεων και ενδοτικότητας των ελληνικών κυβερνήσεων, το μόνο που καταφέρνει είναι να εκτουρκίζει και να ρίχνει στην αγκαλιά του τούρκικου προξενείου ακόμα και εκείνους τους πληθυσμούς που η γλώσσα τους δεν είναι η τουρκική.

Επίσης, είναι πλέον επιτακτική ανάγκη η κοινωνία των μειονοτήτων της Θράκης να λάβει σωστή ελληνική εκπαίδευση και γι’ αυτό η Πολιτεία πρέπει να φροντίσει για την ενίσχυση της ελληνικής γλώσσας στην προσχολική εκπαίδευση. Παράλληλα, πρέπει να φτιαχτούν δημοτικά σχολεία στα Πομακοχώρια, έτσι ώστε να μπορέσουν και οι Πομάκοι να λάβουν ελληνική παιδεία».

 «Είναι μια ευκαιρία να προχωρήσουμε στην ίδρυση Ελληνικών διαπολιτισμικών σχολείων, τα οποία θα παρέχουν τον ενιαίο κορμό μαθημάτων που παρέχεται και στα υπόλοιπα ελληνικά σχολεία, προκειμένου να μην υπάρχουν διακρίσεις, διατηρώντας, όμως, την δυνατότητα των μειονοτήτων να διδάσκονται και τη μητρική τους γλώσσα, όποια και αν είναι αυτή» τόνισε κλείνοντας την ομιλία του στη Βουλή ο κ. Ροντούλης.

Προηγούμενο άρθρο Μία ώρα πίσω τα ρολόγια από τα ξημερώματα της Κυριακής
Επόμενο άρθρο Μάξιμος Χαρακοπουλος από τα Φάρσαλα: Η εθνική υπερηφάνεια δεν ανακτάται με διολίσθηση σε ακραίες ενέργειες