Τους τελευταίους μήνες πύκνωσαν τα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα, στο άκρως επικίνδυνο τμήμα της Οδού Βόλου από το ύψος της παλαιάς Ε.Ο Αθήνας-Θεσσαλονίκης, έως την έξοδο της πόλης της Λάρισας προς τον Βόλο που διασχίζει μια μεγάλη κατοικημένη περιοχή (συνοικία Αγ. Γεωργίου) και αρκετούς επαγγελματικούς χώρους.
Γι’ αυτά, τα εγκληματικά αποτελέσματα, δεν φταίει η κακιά στιγμή, αλλά:
– η μεγάλη αύξηση της διέλευσης βαρέων οχημάτων, αλλά και γενικότερα της κίνησης οχημάτων απ’ αυτόν τον δρόμο προς Βόλο ή προς Λάρισα, λόγω των πανάκριβων διοδίων που επέβαλαν και διατηρούν οι κυβερνήσεις Ν.Δ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με την στήριξη και της Περιφέρειας Θεσσαλίας στην ΠΑΘΕ,
– η απουσία ουσιαστικών μέτρων αποσυμφόρησης της κίνησης των οχημάτων και κατασκευής έργων υποδομής για την προστασία και διευκόλυνση των πεζών, εδώ και χρόνια, με ευθύνη των κυβερνήσεων Ν.Δ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, της Περιφέρειας Θεσσαλίας και του Δήμου Λαρισαίων, συνδυασμένα με την άναρχη δόμηση και ανάπτυξη της περιοχής, του σχεδίου πόλης και των χρήσεων γης που διέπονται απ’ αυτό και που είναι προσαρμοσμένα στα συμφέροντα της επιχειρηματικής δράσης και κερδοφορίας.
Απ’ αυτή την άποψη, θεωρούμε υποκριτική τη θλίψη για τους νεκρούς και τους τραυματίες, που εκδηλώνεται μετά από κάθε τροχαίο δυστύχημα ή ατύχημα, από την Περιφερειακή Αρχή Θεσσαλίας, την Δημοτική Αρχή Λάρισας, την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και τα κόμματα της Ν.Δ και του ΠΑΣΟΚ που κυβέρνησαν πριν και τις δυνάμεις τους σε Περιφέρεια και Δήμους.
Κι αυτή η υποκρισία τους φαίνεται πιο καθαρά, όταν απέναντι στα αιτήματα των δικαίως αγαναχτισμένων και εξεγερμένων κατοίκων της συνοικίας του Αγ. Γεωργίου και γενικότερα της Λάρισας, για να γίνουν τα απαραίτητα έργα και να μην επιτρέπεται η διέλευση των βαρέων οχημάτων από την οδό Βόλου, αρχίζει ένα άθλιο πινγκ-πονγκ ευθυνών μεταξύ Περιφέρειας, Δήμου, Κυβέρνησης και στο τέλος κανείς δεν έχει καμία ευθύνη και η κατάσταση χειροτερεύει.
Αυτή η εγκληματική κατάσταση πρέπει να σταματήσει εδώ. Δεν πρέπει να υπάρξει άλλος νεκρός ή τραυματίας από τροχαίο στην πολύπαθη οδό Βόλου της Λάρισας.
Η μετατροπή της οδού Βόλου, σε δρόμου ήπιας κυκλοφορίας, δεν θα αποδώσει από μόνη της, αν δεν συνδεθεί με το αίτημα για κατάργηση των διοδίων. Γιατί αυτή είναι η βασική αιτία που αναγκάζει τα βαρέα οχήματα να διέρχονται από την παλιά Ε.Ο Λάρισας – Βόλου. Όσοι κυκλικοί κόμβοι και αν φτιαχτούν δεν θα λύσουν το ουσιαστικό πρόβλημα της διέλευσης των Βαρέων οχημάτων από τον αστικό ιστό της πόλης.
Οι σύμβουλοι του ΚΚΕ (Τάσος Τσιαπλές, Γιώργος Λούμας και Αστέρης Χαλάτσης), που είναι εκλεγμένοι με το ψηφοδέλτιο της Λαϊκής Συσπείρωσης στο Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας, με την παρούσα επερώτησή τους προς την Περιφερειακή Αρχή Θεσσαλίας, ζητούν να απαντήσει συγκεκριμένα:
- Τι έχει κάνει έως σήμερα και τι σκοπεύει να κάνει άμεσα για την κατασκευή παρακαμπτήριας οδού, που θα συνδέει την παλαιά εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Αθήνας, στο ύψος της Βιοκαρπέτ, με την παλιά εθνική οδό Λάρισας-Βόλου, μετά την κατοικημένη περιοχή της Λάρισας, από όπου θα εκτρέπεται η κυκλοφορία όλων των Βαρέων οχημάτων προς τον Βόλο και αντίστροφα;
- Τι έχει κάνει για να γίνει πράξη το αίτημα των κατοίκων για μετατροπή της οδού Βόλου, σε δρόμου ήπιας κυκλοφορίας, καθώς και όλα τα απαραίτητα έργα για τη μετατροπή του τμήματος της παλιάς εθνικής οδού σε αστικό δρόμο;
- Τι έχει κάνει για την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων στο Βόρειο και Νότιο τμήμα της οδού Καραμανλή (παλαιά εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης);
- Τι έχει κάνει σε συνεργασία με τον Δήμο Λάρισας, στην κατεύθυνση της κατασκευής έργων στην περιοχή, όπως ανισόπεδες διαβάσεις πεζών, σήμανση, καλύτερο φωτισμό, πεζοδρόμια;
- Τι ενέργειες έχει κάνει για την κατάργηση των διοδίων, τη βασική αιτία που αναγκάζει τους οδηγούς των βαρέων οχημάτων να διέρχονται την πόλη της Λάρισας, μέσω της παλιάς Ε.Ο Λάρισας –Βόλου;
Λάρισα 7/6/2018
Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης Θεσσαλίας
- Τσιαπλές Αναστάσιος
- Λούμας Γεώργιος
- Χαλάτσης Αστέριος