Αυξήσεις – φωτιά της τάξεως του 40% έρχονται από τις αρχές του 2011 στα διόδια της εταιρίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α. Ε.».
Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, το κόστος των διοδίων θα αυξηθεί στα 4 λεπτά ανά χιλιόμετρο από 3 λεπτά που είναι σήμερα. Επειδή όμως οι τιμές είναι του 2003 θα γίνει τιμαριθμική αναπροσαρμογή και ταυτόχρονα θα υπολογισθεί ο νέος αυξημένος συντελεστής ΦΠΑ 23%.
Η νέα αύξηση προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης μετά την παρέλευση της 4ης αποκλειστικής προθεσμίας, δηλαδή με την εκπλήρωση συγκεκριμένων συμβατικών υποχρεώσεων (μεταξύ άλλων η αντικατάσταση του οδοστρώματος σε όλο το τμήμα Κατερίνη – Κλειδί) από την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α. Ε.». Υπολογίζεται ότι η πιστοποίηση των εργασιών θα ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2010 οπότε η αύξηση στα διόδια θα γίνει στις αρχές του επόμενου έτους.
Από την εταιρία δηλώνουν ότι ακόμη δεν έχουν υπολογίσει τις τιμές των διοδίων με τη νέα αύξηση. Με εκτιμώμενο ποσοστό αύξησης 40% και με πρόχειρους υπολογισμούς οι τιμές των διοδίων για ένα ΙΧ (κατηγορία 2) θα διαμορφωθούν ως εξής:
-Πελασγία: από 2,4 ευρώ σε 3,4 ευρώ
-Μοσχοχώρι: από 2,8 ευρώ σε 3,9 ευρώ
-Μακρυχώρι: από 1 ευρώ σε 1,4 ευρώ
-Πυργετός: από 2,2 ευρώ σε 3,1 ευρώ
-Λεπτοκαρυά: από 2,9 ευρώ σε 4,1 ευρώ.
Με άλλα λόγια για να πάει κάποιος από τη Λάρισα στο Βόλο και να επιστρέψει θα χρειάζεται να πληρώσει 7,8 ευρώ μόνο για διόδια, ενώ στη διαδρομή Λάρισα-Πλαταμώνας με επιστροφή το κόστος των διοδίων θα ανέρχεται σε 9 ευρώ! Αν μάλιστα κάποιος θέλει να επισκεφθεί το Λιτόχωρο τότε θα πρέπει να πληρώσει πάνω από 17 ευρώ.
Σύμφωνα, πάντως, με στελέχη της εταιρίας η αύξηση αυτή θα είναι η τελευταία βάσει της σύμβασης παραχώρησης. Αύξηση προβλέπεται μόνο στα διόδια Μακρυχωρίου και Λεπτοκαρυάς μόνο όμως όταν ολοκληρωθούν και δοθούν στην κυκλοφορία οι σήραγγες στα Τέμπη και τον Πλαταμώνα (τότε το κόστος των διοδίων θα αυξηθεί από 4 λεπτά στα 5 λεπτά ανά χιλιόμετρο).
ΑΥΞΗΣΕΙΣ
Οι αυξήσεις στις τιμές των διοδίων δεν περιορίζονται μόνο στα όρια της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου». Δικαίωμα αυξήσεων έχει και η «Νέα Οδός Α. Ε.» που εκμεταλλεύεται τα διόδια της εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας, καθώς έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις που ορίζει η 3η συμβατική προθεσμία της σύμβασής της. Ωστόσο, η κοινοπραξία δεν έχει ακόμη πάρει το «πράσινο φως». Για τη λειτουργία του σταθμού Θερμοπυλών στον Μαλιακό δεν υπάρχει ακόμα συγκεκριμένος ορίζοντας, καθώς δεν έχει γίνει η επίσημη παράδοση του τμήματος από το κράτος στην κοινοπραξία («Κεντρική Οδός Α. Ε.»).
ΔΙΟΔΙΑ ΚΑΙ
ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
Ο κλοιός των διοδίων γίνεται ολοένα πιο «σφιχτός» για τους Έλληνες. Εκτός από τους 13 σταθμούς διοδίων στην Εγνατία Οδό, η κυβέρνηση ετοιμάζει τέσσερις νέους σταθμούς διοδίων στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας αλλά μέσα στην Αθήνα, δηλαδή στους κόμβους Λυκόβρυσης, Καλυφτάκη, Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, τα νέα διόδια θα είναι μόνο ηλεκτρονικά, δηλαδή θα πρέπει οι οδηγοί να έχουν το ειδικό μηχάνημα ηλεκτρονικής πληρωμής, ειδάλλως δεν θα μπορούν να εισέλθουν στη λεωφόρο Κηφισού.