«Η κυβέρνηση δεν διαθέτει σχέδιο δράσης για την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής πολιτικής και απαξιώνει συστηματικά την Παιδεία της χώρας, μπολιάζοντάς την με συγκεκριμένες ιδεοληψίες, που καλλιεργούν το χάος και τη μισαλλοδοξία, καθιστώντας την τριτοβάθμια εκπαίδευση κυριολεκτικά “μπάχαλο”.
Τόσο προσωπικά, όσο και μέσω του Τομέα Παιδείας, έχω επισημάνει πολλές φορές πως η ανασυγκρότηση της χώρας και η οικονομική ανάκαμψη θα πρέπει να υποστηριχθεί από τις επιστήμες, την ακαδημαϊκή εκπαίδευση και έρευνα».
Τα ανωτέρω επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, Χρήστος Κέλλας, στο μήνυμα του με αφορμή την εκδήλωση των ΝΟΔΕ και ΔΗΜ.Τ.Ο. Λάρισας με θέμα: «BrainDrain-Η φυγή των νέων στο εξωτερικό» και ομιλητές τον Αντιπρόεδρο και τοναν. Εκπρόσωπο Τύπουτης ΝΔ, Κ. Χατζηδάκη και Κ. Κυρανάκη, τον π. Πρύτανη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Καθηγητή, Κ. Γουργουλιάνη, και τον αν. Καθηγητή Οικονομικών του Πανεπιστημίου του Cardiff, Μ. Αργυρού.
Περαιτέρω, ο Λαρισαίος πολιτικός, αφού συνεχάρη για την εκδήλωση τον Πρόεδρο της ΝΟΔΕ Λάρισας, Χρήστο Καπετάνο και την Πρόεδρο της ΔΗΜ.Τ.Ο. Λάρισας, Σοφία Ζαχαρή, πρόσθεσε:
«Το “BrainDrain”, η φυγή των νέων στο εξωτερικό, αποτελεί, αναμφίβολαμία ανοιχτή πληγή για τη χώρα. Δυστυχώς, κατά τη διάρκεια της κρίσης και, κυρίως, τα τελευταία 3,5 χρόνια της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, το φαινόμενο επιτάθηκε, στερώντας την Πατρίδα από πολύτιμο έμψυχο δυναμικό, που θα μπορούσε να συμβάλει πολλαπλά και πολλαπλασιαστικά στην ανάπτυξη της κοινωνίας και της οικονομίας.
Εκτός από τη “μπαχαλοποίηση” και το άσυλο στην ανομία, που επέφερε η πολιτική της κυβέρνησης, είδαμετον Υπουργό Παιδείας να επιχειρεί μία «μεταρρύθμιση», που έχει ως στόχο την συνένωση ΑΕΙ και ΤΕΙ, χωρίς αξιολόγηση, χωρίς σχέδιο και χωρίς αποτελέσματα, όπως επεσήμανε σχετικά και η ΑΔΙΠ, ενώδεν είδαμε να λαμβάνεται ουδεμία πρωτοβουλία για τη σύνδεση της ακαδημαϊκής εκπαίδευσης με την τεχνολογία, την καινοτομία και την αγορά εργασίας. Επίσης, δεν υπήρξε καμία δράση για την ενίσχυση των ερευνητικών φορέων και ιδρυμάτων.
Όλα αυτά, ασφαλώς, αφενός μεν αρκούν, για να εντοπίσουμε το τι φταίει και αναγκάζει τις νέες και τους νέους μας να φεύγουν στο εξωτερικό, αφετέρου, δε, αποτελούν τα σημεία, στα οποία η παράταξή μας πρέπει να εστιάσει και να προετοιμάσει την επόμενη μέρα, αφού η πτώση της συγκυβέρνησης είναι θέμα χρόνου.
Πρώτον, θα ξεκινήσουμε από την αποκατάσταση του ασύλου. Το άσυλο στα πανεπιστήμια αφορά τη διακίνηση των ιδεών, η οποία και θα διασφαλισθεί. Τα πανεπιστήμια θα πάψουν να είναι εστίες ανομίας και θα επικρατήσουν η ασφάλεια και η ελευθερία.
Δεύτερον, θα εφαρμόσουμε μία ολοκληρωμένη στρατηγική για τη σύνδεση της ακαδημαϊκής εκπαίδευσης και έρευνας με την αγορά εργασίας και τη νεοφυή επιχειρηματικότητα, ενθαρρύνοντας συμπράξεις δημοσίων και ιδιωτικών φορέων στην ανάληψη κοινών ερευνητικών προγραμμάτων, που θα έχουν ως στόχο την καινοτομία και την ανάπτυξη.
Τρίτον, θα ενισχύσουμε την ανώτατη τεχνολογική εκπαίδευση επί τη βάση της αξιολόγησης, των στόχων και των αποτελεσμάτων και θα διασφαλίσουμε την ισότητα και την ισοτιμία.
Τέταρτον, θα προωθήσουμε την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Αυτή η χρόνια προκατάληψη πρέπει να τελειώσει, διότι στερεί τη χώρα από σημαντικά έσοδα και πολλαπλασιαστικά οικονομικά οφέλη.
Τέλος, θα αποκαταστήσουμε το κύρος της δημόσιας εκπαίδευσης και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Ο Πρόεδρός μας έχει πει πως «όλα ξεκινούν από την Παιδεία». Και αυτό θα πράξουμε».
.