«Η στήριξη των ΑμΕΑ αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα του κοινωνικού κράτους δικαίου, ενώ η ανεξάρτητη διαβίωσή τους συνιστά στοιχείο μέτρησης του πολιτισμού και της προόδου μας.
Η νέα κυβέρνηση θα εφαρμόσει ένα εθνικό σχέδιο που θα δώσει στα άτομα με αναπηρία τη δυνατότητα να μετακινούνται, να εργάζονται, να σπουδάζουν και να συμμετέχουν ισότιμα σε κάθε τομέα της κοινωνικής ζωής.
Με τους συνεργάτες μου στον Τομέα Παιδείας έχουμε διαμορφώσει σε μεγάλο βαθμό την εκπαιδευτική διάσταση του σχεδίου, λαμβάνοντας υπόψη μας τη σχετική διεθνή εμπειρία και την αξιοποίηση των τοπικών ιδιαιτεροτήτων παραγωγής και απασχόλησης.»
Τα ανωτέρω τόνισε, μεταξύ άλλων, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ Βουλευτής Ν. Λάρισας, Χρήστος Κέλλας, κατά τη συνάντησή του με τον Πρόεδρο της Περιφερειακής Ομοσπονδίας ΑμεΑ κ. Στέφανο Πάικο, τον Πρόεδρο του Πανθεσσαλικού Συλλόγου ΑμεΑ Κ. Θανάση Πατσιούρα, τον Γραμματέα κ. Ευθύμιο Καλαιτζίδη και το μέλός κ. Γιάννη Τζήκα, τους οποίους ενημέρωσε για το πρόγραμμα της ΝΔ σχετικά με την ανεξάρτητη διαβίωση των ΑμΕΑ, επισημαίνοντας:
«Ξεκινώντας από την κορυφή, θα δημιουργήσουμε τον θεσμό του εθνικού συντονιστή, ο οποίος θα αναφέρεται απευθείας στον πρωθυπουργό, και θα αναλάβει τον συντονισμό όλων των δημοσίων πολιτικών, που αφορούν είτε επηρεάζουν τα άτομα με αναπηρία, προκειμένου να έχουν ίσες ευκαιρίες, πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες και να συμμετέχουν ενεργά στην κοινωνική ζωή και την αγορά εργασίας.
Κατά δεύτερον, θα θεσμοθετήσουμε την ειδικότητα του προσωπικού βοηθού, με πλήρη επαγγελματικά και ασφαλιστικά δικαιώματα, που θα παρέχεται στα άτομα με βαριά αναπηρία έπειτα από αξιολόγηση.
Κατά τρίτον, έχουμε προβλέψει τις προσλήψεις τακτικού προσωπικού στην Ειδική Αγωγή κατά προτεραιότητα,την προσαρμογή του εκπαιδευτικού μας συστήματος στην κατεύθυνση της πλήρους ανάπτυξης της ενταξιακής εκπαίδευσης για τους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δημιουργώντας συναφή προγράμματα σπουδών. Επιπλέον, θα ιδρύσουμε προστατευόμενα εργαστήρια μαθητείας και κατάρτισης, δίνοντας διέξοδο στους αποφοίτους των Ειδικών Εργαστηρίων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΚ), καθώς και των υπολοίπων δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ).
Οφείλουμε, επιτέλους, να αντιληφθούμε ότι τα άτομα με αναπηρία μπορούν να προσφέρουν ισότιμα στην κοινωνία μας και να τους δώσουμε ευκαιρίες, σεβόμενοι το δικαίωμά τους να ζουν σε συνθήκες αξιοπρέπειας με πλήρη διασφάλιση της ατομικής τους ελευθερίας των επιθυμιών, των αναγκών και των επιλογών τους».