Μάξιμος Χαρακόπουλος για απάντηση Μαγκριώτη


 

Να σταματήσει το παραμύθι

με την προετοιμασία της δημοπράτησης του Ε-65

 

  • Είστε πια ένα χρόνο κυβέρνηση!

«Να σταματήσει το παραμύθι με την προετοιμασία της δημοπράτησης των έργων παραχώρησης από την προηγούμενη κυβέρνηση. Η σύμβαση παραχώρησης του Ε-65 ψηφίστηκε και από εσάς όταν ήσασταν αντιπολίτευση» επισημαίνει ο Μάξιμος Χαρακόπουλος σχολιάζοντας την απάντηση του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Μαγκριώτη για τις καθυστερήσεις στα έργα του άξονα κεντρικής Ελλάδος.

 Όπως τονίζει ο Γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής Λαρίσης «η σύμβαση παραχώρησης που κυρώθηκε στη Βουλή συνοδεύονταν από όλες τις τεχνικές και περιβαλλοντικές μελέτες και τους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους. Τότε δεν διατυπώνατε ενστάσεις για την προετοιμασία και ορθώς, διότι όλες οι μελέτες ήταν πλήρεις».

Η κοινή λογική λέει ότι οποιαδήποτε και αν ήταν η χάραξη του Ε-65, ενός νέου εξ’ ολοκλήρου δρόμου 175 χιλιομέτρων θα υπήρχαν προσφυγές στο ΣτΕ για περιβαλλοντικούς λόγους. Το θέμα είναι πώς αντιμετωπίζεται το ζήτημα της ολοκλήρωσης των έργων από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Άλλωστε, για την προστασία του λύκου και της αρκούδας, όπως είχε εξηγήσει ο τότε υπουργός ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. κ. Γιώργος Σουφλιάς έγιναν αλλαγές στο έργο που κόστισαν επιπλέον 120 εκατομμύρια ευρώ.

Τέλος, σε ό, τι αφορά στις περίφημες απαλλοτριώσεις υπενθυμίζω ότι με τη σύμβαση που κυρώθηκε στη βουλή ψηφίσθηκε και σχετική διάταξη για την επιτάχυνση των απαλλοτριώσεων.

Είστε πια ένα χρόνο στην κυβέρνηση. Έπρεπε να αντιμετωπίσετε τα θέματα αυτά που είναι φυσικό να υπάρχουν σε ένα τέτοιο έργο, όπως και τα θέματα προστριβών μεταξύ της κοινοπραξίας. Αντ’ αυτού καταφεύγετε σε υπεκφυγές ελάχιστα πιστευτές».  

Η απάντηση του κ. Μαγκριώτη στην ερώτηση του κ. Χαρακόπουλου που ανέδειξε το θέμα στη Βουλή αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:

«Δεν έχει γίνει καμία ανακοίνωση του Παραχωρησιούχου προς το Δημόσιο για διακοπή εργασιών ή για αποχώρηση μέλους της  Κατασκευαστικής  Κοινοπραξίας. Εάν υπάρχουν ορισμένα εσωτερικά προβλήματα στην Κοινοπραξία, αυτά δεν αφορούν το Δημόσιο και δεν γνωστοποιούνται σε αυτό, δεδομένου ότι ο Παραχωρησιούχος είναι ο μόνος υπεύθυνος έναντι του Δημοσίου.

Η χρηματοδότηση του έργου γίνεται κανονικά. Μέχρι σήμερα έχει εξοφληθεί η 1η δόση της Χρηματοδοτικής Συμβολής του Δημοσίου, όπως προβλέπεται από τη Σύμβαση Παραχώρησης. Η δεύτερη δόση της Χρηματοδοτικής Συμβολής, η  οποία  κατά τη Σύμβαση έπρεπε να καταβληθεί την 31.03.10, και εφόσον είχαν  ολοκληρωθεί οι εργασίες της δεύτερης αποκλειστικής τμηματικής προθεσμίας, δεν  έχει ακόμη καταβληθεί διότι δεν ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της ως άνω προθεσμίας. Εξ’ αυτού του γεγονότος, ο Παραχωρησιούχος δεν έχει ζητήσει ακόμη τα χρήματα της δεύτερης δόσης της Χρηματοδοτικής Συμβολής. Το συνολικό ποσοστό κατασκευής του έργου μέχρι σήμερα, ανέρχεται σε 13% περίπου.

Σύμφωνα με τη σύμβαση Παραχώρησης το έργο πρέπει να  ολοκληρωθεί μέχρι την 30.09.13. Σοβαρό κίνδυνο ωστόσο για την έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου εγκυμονούν προσφυγές εναντίον των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων, οι οποίες έγιναν από διαφόρους ιδιώτες και συλλόγους τόσο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ). Συγκεκριμένα έχουν γίνει :

-Προσφυγή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με τον ισχυρισμό ότι οι ΜΠΕ του έργου δεν έχουν αντιμετωπίσει κατά τρόπο ορθό τα περιβαλλοντικά προβλήματα που θα προκύψουν από την κατασκευή του στην περιοχή που αναπτύσσεται ο άξονας Κεντρικής Ελλάδος (Ε-65).

-Προσφυγή στο ΣτΕ με την οποία ζητείται η ακύρωση της
ΚΥΑ έγκρισης περιβαλλοντικών όρων του τμήματος του Ε-65 από Καλαμπάκα έως τη διασταύρωση με την Εγνατία Οδό, διότι ο Ε-65 και ιδιαίτερα ο κόμβος σύνδεσης με την Εγνατία Οδό αναπτύσσονται εντός του βιοτόπου της καφέ αρκούδας και διασχίζουν προστατευόμενες περιοχές. Ήδη το ΣτΕ έχει εκδώσει απόφαση προσωρινής αναστολής εργασιών στο τμήμα αυτό. Το Υπ. ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ. καταβάλλει κάθε προσπάθεια για την επίλυση των ανωτέρω προβλημάτων, που οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στην δημοπράτηση του έργου χωρίς την απαιτούμενη προετοιμασία από την προηγούμενη κυβέρνηση».

Προηγούμενο άρθρο Περιφερειακός Συνδυασμός «Ελεύθεροι Θεσσαλοί»
Επόμενο άρθρο Συνέντευξη Βασίλη Έξαρχου