«Η οδική ασφάλεια είναι μία από τις προτεραιότητες της Κυβέρνησής μας και του Κυριάκου Μητσοτάκη προσωπικά. Με δική του πρωτοβουλία εκπονήθηκε το στρατηγικό σχέδιο της Νέας Δημοκρατίας υπό τον τίτλο “Προσέχω – ο Δρόμος για την Οδική Ασφάλεια” πριν από 2,5 χρόνια. Στόχος του σχεδίου είναι η μείωση των θανάτων από τροχαία κατά 50% σε μία δεκαετία, με την παράλληλη ενίσχυση της οδικής παιδείας, την αύξηση της αστυνόμευσης, τη συντήρηση και αναβάθμιση των υποδομών και την παροχή αμεσότερης ιατρικής φροντίδας».
Χαρακτηριστικό απόσπασμα από την τοποθέτηση του Προέδρου της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, βουλευτή Ν. Λάρισας κ. Χρήστου Κέλλα, στο συνέδριο, που διοργανώνουν για τρίτη συνεχόμενη χρονιά η ΕthosEvents σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) «Πάνος Μυλωνάς», το οικονομικό και επιχειρηματικό portalbanksκαι το περιοδικό ΧΡΗΜΑ, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του ΣΕΑΑ. Χαιρετισμό στο συνέδριο απηύθυνε, εκτός από τον Λαρισαίο πολιτικό και ο Υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κ. Κώστας Καραμανλής.
Θλιβερή πρωτιά στα τροχαία ατυχήματα
Ο Χρήστος Κέλλας, αφού συνεχάρη τους διοργανωτές της εκδήλωσης, ανέπτυξε τον σχεδιασμό της κυβέρνησης αναφορικά με την Οδική Ασφάλεια καθώς και τις πρωτοβουλίες της αρμόδιας Επιτροπής, χαρακτηρίζοντας το ζήτημα ως “σοβαρότατη πρόκληση για την χώρα”. Όπως ανέφερε, “η Ελλάδα παραμένει στην κορυφή της Ευρώπης στα θανατηφόρα ατυχήματα με μοτοσυκλέτα, ενώ είναι πολύ πιο πάνω από τον μέσο όρο στα θανατηφόρα τροχαία εν γένει, καθώς η κακή οδηγικήσυμπεριφορά, αποτελεί την βασική αιτία των τραγωδιών, που εκτυλίσσονται, τόσο στην άσφαλτο, όσο και κατά τη συνέχιση της ζωής των οικογενειών των θυμάτων, ειδικά όταν χάνουν τον προστάτη και τον οικονομικό στυλοβάτη τους”.
Το έργο της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας
«Προβλέπεται η ισχυροποίηση της λειτουργίας της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, προκειμένου να συμβουλεύει την εκτελεστική εξουσία και να προωθεί προς αυτήν υλοποιήσιμες προτάσεις ενώ στο ενεργητικό μας έχουμε καταγράψει ήδη θετικά αποτελέσματα», τόνισε χαρακτηριστικά ο Λαρισαίος πολιτικός, σημειώνοντας:
Νομοθεσία:«Τροποποιήθηκε ο Ποινικός Κώδικας με την αυστηροποίηση των ποινών για την υπαίτια πρόκληση ενός ή περισσοτέρων θανάτων σε τροχαία, όπου προβλέπονται, αντίστοιχα, η δεκαετής έως και η ισόβια κάθειρξη».
Παιδεία:«HΕλλάδα βρίσκεται αρκετά πίσω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο διδασκαλίας του μαθήματος της Οδικής Ασφάλειας ανά εκπαιδευτική βαθμίδα. Όπως ανακοίνωσε η Υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, “το μάθημα πρόκειται να εισαχθεί στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων αντί της ευέλικτης ζώνης στην οποία βρίσκεται σήμερα, περιλαμβάνοντας ενότητες που αφορούν όλη τη γραμμή της επαφής του παιδιού με το δρόμο”. Προσθέτως, το σχέδιο «Προσέχω» εφαρμόζεται από τα συναρμόδια Υπουργεία που καταρτίζουν την εθνική στρατηγική για την οδική ασφάλεια».
Ψυχοκοινωνική υποστήριξη:«Έχουμε ανακοινώσει ότι θα ζητήσουμε από τα αρμόδια Υπουργεία, τη δημιουργία ομάδων ψυχοκοινωνικής υποστήριξης των οικογενειών των θυμάτων ανά νομό καθώς και την προβολή μηνυμάτων μέσω της τηλεόρασης και του διαδικτύου».
Υποδομές:«Στόχος δεν είναι μόνο να εισηγηθούμε στην ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών τη συντήρηση και κατασκευή των μεγάλων οδικών αξόνων, αλλά την επισκευή των επαρχιακών οδικών δικτύωνκαι την αναβάθμιση των μέσων εποπτείας των δρόμων στα αστικά κέντρα».
Υγεία:«Πρέπει να υπάρξει ένα ολοκληρωμένο σύστημα για τη διακομιδή των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων στα ΤΕΠ νοσοκομείων».
Ο κ. Κέλλας, κλείνοντας, τόνισε πως “η οδική συνείδηση και η οδική συμπεριφοράεμπίπτουν στο πεδίο της ατομικής ευθύνης, η οποία πρέπει να ενεργοποιηθεί, ώστε, στο μέλλον η μελέτη των στατιστικών να γίνεται με μεγαλύτερη αισιοδοξία”.