Ειδήσεις

ΕΚΛ: Να αποσυρθεί τώρα το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο


Εν μέσω πανδημίας και υποχρεωτικού εγκλεισμού, με συστάσεις για ατομική ευθύνη και αυτοσυγκράτηση, η Κυβέρνηση (έχοντας πάρει καλά μαθήματα από ανάλογες προηγούμενες κυβερνήσεις), αποδεικνύεται ασυγκράτητη! Προχωρά στη θεσμοθέτηση μέτρων για την παιδεία που έχουν στο στόχαστρο τη δομή, το περιεχόμενο και τη λειτουργία του σχολείου, μέτρα που εναρμονίζονται με τις κατευθυντήριες, εδώ και χρόνια επεξεργασμένες,  της Ε.Ε, του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ.

Το νομοσχέδιο απειλεί τα μορφωτικά δικαιώματα, κάνει πιο έντονα ταξικό το σχολείο, το μετατρέπει σε εξεταστικό κέντρο και οδηγεί τις οικογένειες σε οικονομικό ξεζούμισμα για την εκπαίδευση των παιδιών τους.

Δεν έχει καμία σχέση με τις πραγματικές σύγχρονες ανάγκες για μόρφωση!

Η κυβέρνηση ονομάζει αναβάθμιση της εκπαίδευσης:

▪           τον κόφτη στους μαθητές των ΕΠΑΛ.

▪           την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη.

▪           την εντατικοποίηση του σχολείου με την τράπεζα θεμάτων.

▪           τη μετατροπή σε ριάλιτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

 

ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΕΡΑΣΕΙ!

Ένα προς ένα τα άρθρα που διατρέχουν τις σελίδες του αντιεκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου, που τέθηκε σε διαβούλευση (αύξηση του μέγιστου και ελάχιστου αριθμού μαθητών ανά τμήμα, εργαστήρια δεξιοτήτων, εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας κάθε σχολικής μονάδας, αποκλεισμός και τιμωρία των συμβασιούχων εκπαιδευτικών, ηλικιακό όριο εγγραφής σε ΕΠΑΛ, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση…), καταδεικνύουν κατάφωρα τη στρατηγική της Κυβέρνησης για κλείσιμο σχολείων και τμημάτων, απολύσεις εκπαιδευτικών, χτύπημα των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών, στενό πλέγμα ελέγχου του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου, λειτουργία των σχολικών μονάδων με ιδιωτικο – οικονομικά κριτήρια, όπως οι επιχειρήσεις, των οποίων το όποιο «παραγόμενο προϊόν» θα μετριέται με τη μεζούρα της ανταγωνιστικότητας, για να  συνεχίζουν να υπάρχουν.

Το πολυνομοσχέδιο εντείνει και πολλαπλασιάζει τους ταξικούς φραγμούς. Το σχολείο μετατρέπεται σε ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο. Ένα σχολείο πιο σκληρό και ταξικό, πιο εντατικοποιημένο και ανταγωνιστικό. Ειδικότερα το νομοσχέδιο προβλέπει:

  • Επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων σε όλες τις τάξεις στο Γενικό Λύκειο και στα ΕΠΑΛ, στήνοντας έναν εξεταστικό μαραθώνιο, εν είδει τοπικών πανελλαδικών εξετάσεων. Πρόκειται για τη χαρά των φροντιστηριαρχών και των σχολαρχών.
  • Αύξηση εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο από 4 σε 7.
  • Αύξηση του μέσου όρου προαγωγής για Γυμνάσια σε βαθμό 10 ανά μάθημα ή 13 στο μέσο όρο και μέχρι 4 μαθήματα κάτω από τη βάση. Έτσι μετατοπίζεται στο Γυμνάσιο ο αποκλεισμός και η περιθωριοποίηση, η πρόωρη εισαγωγή στην κατάρτιση και στην μαθητεία, στην εκμετάλλευση των παιδιών.
  • Στο Λύκειο επανέρχονται οι μίνι πανελλαδικές για την προαγωγή από τη μια τάξη στην άλλη, καθώς επίσης αυξάνεται και ο μέσος όρος προαγωγής/απόλυσης από 9,5 που είναι σήμερα σε 10.

 

Η  τροπολογία που ψηφίστηκε και προβλέπει την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία και τη ζωντανή αναμετάδοση από την τάξη, δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Το μέτρο αυτό δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη και σύγχρονη). Η κυβέρνηση επιχειρεί να γίνει το εκπαιδευτικό έργο ριάλιτι, τόσο στο δημόσιο σχολείο, όσο και σε ιδιωτικές εκπαιδευτικές δομές.

 

Το Εργατικό Κέντρο Λάρισας στηρίζει τον αγώνα των εκπαιδευτικών, των γονέων , των μαθητών και την κινητοποίηση την Τρίτη 19/5 στις 14:00 στην Περιφερειακή Διεύθυνση ενάντια στο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο.

Απαιτούμε:

  • Να μην περάσει το αντιδραστικό πολυνομοσχέδιο που υπονομεύει μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα
  • Να μην  περάσει η λογική του  BIG BROTHR στην εκπαιδευτική διαδικασία
  • Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση για όλους
  • Όχι στο «Νέο Λύκειο» των ταξικών φραγμών στη γνώση και του εξεταστικού μαραθωνίου.
  • Όχι στη συρρίκνωση ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, καμία συγχώνευση-κλείσιμο τμημάτων και σχολείων.
  • Καμία Αξιολόγηση-Διαβάθμιση-Απόλυση.
  • Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών και ωρομισθίων. Μαζικοί διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών.
  • Να λυθούν τώρα όλα τα προβλήματα που έχουν προκύψει με την τηλε-εκπαίδευση εξασφαλίζοντας ισότιμη πρόσβαση σε όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς.
  • Μείωση του ανώτατου αριθμού μαθητών στα 15 παιδιά ανά τμήμα στις τάξεις του δημοτικού, εκεί δηλαδή που απαιτείται και η μεγαλύτερη προσωπική ενασχόληση του εκπαιδευτικού με κάθε παιδί, καθώς και μείωση του ανώτατου αριθμού μαθητών στα 20 παιδιά ανά τμήμα για τις μεγαλύτερες σχολικές τάξεις.
  • Κατάργηση όλων των αιθουσών-κοντέινερ. Ανέγερση τώρα νέων σχολικών μονάδων και αιθουσών που να καλύπτουν όλες τις εκπαιδευτικές ανάγκες.
Προηγούμενο άρθρο Night shift από το Μουσείο Σιτηρών και Αλεύρων
Επόμενο άρθρο Στη δοξολογία για την εορτή του πολιούχου της Λάρισας ο Ν. Ντίτορας