«Προτίθεστε να εξετάσετε τη δυνατότητα εναλλακτικής αντικατάστασης των ταξί της επαρχίας, εκτός από ηλεκτροκίνητα, και με καινούρια ή ελαφρώς μεταχειρισμένα πετρελαιοκίνητα ή με φυσικό αέριο οχήματα, σύμφωνα και με τις προτάσεις των επαγγελματιών ταξί;». Το παραπάνω ερώτημα θέτει ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος με ερώτησή του στους υπουργούς Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστή Χατζηδάκη και Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Αχ. Καραμανλή.
Ο Θεσσαλός πολιτικός στην κοινοβουλευτική του παρέμβαση σημειώνει ότι «η κλιματική αλλαγή και οι αρνητικές συνέπειες στο περιβάλλον, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, επιβάλλουν πολιτικές που θα επιτρέψουν στον πλανήτη εντέλει την επιβίωσή του, ενώ ταυτόχρονα θα βελτιώσουν τον τρόπο ζωής εκατομμυρίων πολιτών. Η χώρα μας, μέχρι πρόσφατα, ήταν ουραγός σε φιλοπεριβαλλοντικές πολιτικές και πλέον καλείται να καλύψει το χαμένο έδαφος. Η εξαγγελία από τον ίδιο τον πρωθυπουργό των κινήτρων για την ηλεκτροκίνηση, τόσο για τα Ι.Χ. όσο και για τα ταξί, συνιστά ένα σημαντικό βήμα για μια νέα περιβαλλοντική πολιτική.
Ωστόσο, όσον αφορά τα ταξί της επαρχίας, όπως τουλάχιστον διατείνονται ιδιοκτήτες τους, υπάρχουν ιδιαιτερότητες που θα πρέπει να ληφθούν υπ’ όψιν προκειμένου να υπάρξει μια ομαλή μεταβατική περίοδος.
Σύμφωνα με επαγγελματίες ταξί της επαρχίας, η τεχνική υποστήριξη στα ηλεκτροκίνητα οχήματα δεν είναι ακόμα άρτια, ενώ υφίστανται περιορισμοί στην εμβέλειά τους -πρόβλημα που θα είναι έντονο ιδιαίτερα σε μεγάλους σε έκταση νομούς, όπως της Λάρισας- εξαιτίας της μειωμένης ενεργειακής τους αυτάρκειας. Οι επαγγελματίες υποστηρίζουν ότι τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Σ.Β.Α.Κ.) για την τοποθέτηση και λειτουργία επαρκούς αριθμού δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης στους ΟΤΑ, βρίσκονται ακόμα στο στάδιο της μελέτης. Γι’ αυτό και ζητούν για τα ταξί της επαρχίας να υπάρχει η εναλλακτική δυνατότητα επιδοτούμενου προγράμματος αντικατάστασης του στόλου με νέα ή μεταχειρισμένα έως 5 ετών οχήματα ανεξαρτήτως κινητήρα (πετρελαιοκίνητα, φυσικό αέριο)».
Ο κυβερνητικός βουλευτής καταλήγει υπενθυμίζοντας ότι «η τελευταία φορά που υπήρξαν κίνητρα για την αντικατάσταση του στόλου των ταξί στη χώρα ήταν ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων που φιλοξενήθηκαν στην Αθήνα το 2004».