Κατά την έναρξη της συζήτησης για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για την ιδιωτική εκπαίδευση, που έρχεται προς ψήφιση στη Βουλή την επόμενη εβδομάδα, ο Τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ για θέματα παιδείας, κ. Νίκος Φίλης, ανέπτυξε τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την αναγκαιότητα προετοιμασίας εκ μέρους της Πολιτείας για την αντιμετώπιση ενός ενδεχόμενουδεύτερου κύματος της πανδημίας στα σχολεία.
Δεδομένου ότι πρόκειται για ένα υψίστης προτεραιότητας ζήτημα, που αφορά την υγεία και την ασφάλεια των παιδιών, ο Νίκος Φίλης παρουσίασε συνοπτικά τις προτάσεις για πολύ στοχευμένα μέτρα που πρέπει να δρομολογηθούν άμεσα και ζήτησε να ανοίξει ένας διάλογος σε κλίμα συναίνεσης, με την πραγματοποίηση ειδικής διάσκεψης στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, την ερχόμενη εβδομάδα.
Η πραγματικότητα αυτής της πρωτοφανούς υγειονομικής κρίσης δεν αφήνει περιθώρια για αναβολές, παραλείψεις και λάθη, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για την υγεία των παιδιών. Επομένως, η σχετική προετοιμασία, που έπρεπε ήδη να έχει ολοκληρωθεί, πρέπει να ξεκινήσει έστω και τώρα, προκειμένου τον Σεπτέμβριο να είμαστε σε ετοιμότητα. Η δικαιολογία του αιφνιδιασμού ίσως να ήταν, σε έναν βαθμό, κατανοητή κατά το πρώτο ξέσπασμα της πανδημίας, τώρα όμως οποιαδήποτε ολιγωρία θα είναι απλά ασυγχώρητη.
Ποιες είναι, λοιπόν, οι προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ,τις οποίες καλούνται όλα τα κόμματα να στηρίξουν, να επεξεργαστούν και να εμπλουτίσουν, σε ένα κοινό μέτωπο ομοψυχίας και συναίνεσης;
Να δοθεί χώρος και περιθώρια πρωτοβουλίας στις περιφερειακές διευθύνσεις,σε συνεργασία με τις κατά τόπους διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, να προσαρμόσουν το γενικό σχέδιο σε κάθε σχολείο, χωριστά, αιτιολογημένα, λαμβάνοντας υπόψη κτιριακά, κοινωνικά, επιδημιολογικά, πληθυσμιακά και άλλα χαρακτηριστικά. Συνεργασία των περιφερειακών διευθύνσεων με όλους τους δήμους, άμεσα και με επιπλέον κρατική χρηματοδότηση.Δημιουργία τάξεων μόνιμης για όλη τη χρονιά σύνθεσης σε κάθε σχολείο,έως 11-12 μαθητών η καθεμία, προκειμένου αυτές οι ομάδες μαθητών να μπορούν να ιχνηλατηθούν εύκολα, σε περίπτωση που έχουμε κρούσματα. Εφαρμογή ενός διπλού υβριδικού συστήματος διδασκαλίας, που θα συνδυάζει τη φυσική παρουσία στην τάξη, τουλάχιστον δύο μέρες την εβδομάδα, ώστε να διατηρείται η σταθερή, προσωπική και αναντικατάστατη επαφή μεταξύ μαθητή και διδάσκοντος, με την εξ αποστάσεως διδασκαλία τις υπόλοιπες τρεις ημέρες της εβδομάδας. Επανεξέταση της δυνατότητας απουσίας των μαθητών με απλή υπεύθυνη δήλωση του γονέα ή κηδεμόνα.Καμία κάμερα στην τάξη με την παρουσία μαθητών.Ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής και τοποθέτησης των αναπληρωτών καθηγητών, το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου, ώστε οι αναπληρωτές καθηγητές να βρίσκονται στο σχολείο που θα υπηρετήσουν, στις 2 Σεπτέμβριου. Άμεση έκδοση οδηγιών από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τις ιδιαιτερότητες του μαθήματος εξ αποστάσεως.
Βλέπουμε τη γειτονική Ιταλία να προχωράει αποφασιστικά στη λήψη μέτρων, όπως τον ορισμό μέγιστου αριθμού μαθητών ανά τάξη, την πρόσληψη επιπλέον 50.000 εκπαιδευτικών, με ένα ήδη πλήρες οργανόγραμμα, το άνοιγμα 3.000 νέων σχολείων. Εδώ, παρόλο που στη διάρκεια της καραντίνας η λειτουργία των σχολείων έφτασε σε επίπεδα διάλυσης, αντί να έχουμε ήδη μία μελετημένη στρατηγική αντιμετώπισης της πανδημίας, νομοθετούμε για τα ιδιωτικά σχολεία και τα συμφέροντα αυτών.
Ελπίζουμε η πρόταση του Νίκου Φίλη για την πραγματοποίηση ειδικής διάσκεψης στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, την ερχόμενη εβδομάδα, προκειμένου να χαραχθεί ένα εθνικό σχέδιο αντιμετώπισης ενός δεύτερου κύματος της πανδημίας για τα σχολεία, να εισακουστεί και να γίνει πράξη. Γιατί η υγεία όλων και ιδιαίτερα των παιδιών μας είναι πολύτιμη.