Η πανδημία του κορωνοϊού που βρίσκεται σε εξέλιξη καθώς και η έξαρση των κρουσμάτων στη χώρα μας το τελευταίο διάστημα αναδεικνύει τα τραγικά αδιέξοδα αλλά και τις αντιφάσεις της πολιτικής της κυβέρνησης όλη την προηγούμενη περίοδο. Η κυβέρνηση τον περασμένο Μάρτη κλείδωσε μέσα το λαό, όχι για να τον προστατεύσει από την επιδημία αλλά για να συγκαλύψει τις εγκληματικές ευθύνες της για το μαράζωμα και την εγκατάλειψη του δημόσιου συστήματος υγείας, επινοώντας το αντιδραστικό δόγμα της «ατομικής ευθύνης».
Σήμερα που τα αδιέξοδα από την ραγδαία επιταχυνόμενη οικονομική κρίση γιγαντώνονται και η περίφημη «βαριά βιομηχανία» του τουρισμού καταρρέει σαν χάρτινος πύργος, η κυβέρνηση επαναφέρει ξανά με ένταση το δόγμα της «ατομικής ευθύνης». Ακόμα προλειαίνει το έδαφος για την επαναφορά μέτρων τύπου «lock-down» τις συνέπειες των οποίων θα φορτώσει ξανά στις πλάτες του λαού και των εργαζομένων. Την ίδια ώρα επιμελώς φροντίζει να εξαφανίσει από το δημόσιο λόγο τις δικές της εγκληματικές ευθύνες για το γεγονός πως το Δημόσιο Σύστημα Υγείας παραμένει στα ίδια χάλια, υποστελεχωμένο, χωρίς προσλήψεις γιατρών και νοσηλευτών, χωρίς νέες ΜΕΘ, δίχως ουσιαστικές υποδομές για να καλύψουν τις λαϊκές ανάγκες σε περίθαλψη.
Σήμερα, 15 μέρες πριν το άνοιγμα των σχολείων, το ΥΠΑΙΘ δεν έχει κάνει τίποτα για να βελτιώσει την κατάσταση στα σχολεία. Αντίθετα βρήκε τη «χρυσή» ευκαιρία μέσα στην πανδημία να επιβάλει πλήθος αντιεκπαιδευτικών μέτρων από τον Νόμο Κεραμέως με την τράπεζα θεμάτων, τον αυξημένο εξεταστικό φόρτο στα Γυμνάσια και την αύξηση των μαθητών στις τάξεις των Δημοτικών σχολείων, την αξιολόγηση κλπ ως τις κάμερες στις τάξεις και τον εξοβελισμό των εικαστικών και κοινωνικών επιστημών. Κοινός παρονομαστής όλων των μέτρων είναι η κυρίαρχη αντιεκπαιδευτική πολιτική που υπαγορεύουν ΕΕ και ΟΟΣΑ και την οποία υπηρετεί η κυβέρνηση. Ακόμα και η επανέναρξη των σχολείων τον περασμένο Μάιο έγινε με απαράδεκτους όρους που την κατέστησαν στην πράξη προαιρετική πληγώνοντας βαθιά το πολύπαθο σώμα του Δημόσιου Σχολείου αλλά και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Είναι λοιπόν φανερό πως η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ αξιοποιούν την εξελισσόμενη πανδημία ως καταλύτη για την επιβολή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.
Τώρα, μπροστά στο άνοιγμα των σχολείων που είναι προγραμματισμένο για τις 7 Σεπτέμβρη και ενόσω βρίσκεται σε εξέλιξη η πανδημία οφείλουμε να θέσουμε ορισμένους βασικούς άξονες διεκδίκησης για τη λειτουργία των σχολείων.
- Η εκπαίδευση είναι υποχρεωτική για όλους. Δεν αποδεχόμαστε την πολιτική του υπουργείου που με την τακτική των «υπεύθυνων δηλώσεων» την κατέστησε σε προαιρετική βάση για όσους επιθυμούν. Καμία εκπαιδευτική πράξη δεν μπορεί να αντικατασταθεί από την «εξ αποστάσεως» και τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων, πολύ περισσότερο την ώρα που τα σχολεία βρίσκονται σε λειτουργία. Δεν αποδεχόμαστε την εγκατάσταση και χρήση καμερών μέσα στην τάξη. Η κυβέρνηση να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα προσλαμβάνοντας το αναγκαίο προσωπικό για τη στήριξη των μαθητών που αδυνατούν πραγματικά να παρακολουθήσουν τα μαθήματα (ενισχυτική, πρόσθετη, κατ’ οίκον διδασκαλία, παράλληλη στήριξη). Να εγκριθούν όλα τα«ολιγομελή»στα ΕΠΑΛ και τα ΓΕΛ τα τμήματα β ΄ξένης γλώσσας που ξεπερνούν τον αριθμότμημάτων γενικής παιδείας;
- Να μειωθεί τώρα ο αριθμός των μαθητών στα τμήματα και να γίνουν μαζικές προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών με το πτυχίο και την προϋπηρεσία που θα καλύψουν τις ανάγκες. Κανένα τμήμα με περισσότερους από 15 μαθητές. Πέρα από την παιδαγωγική αξία του μικρού αριθμού μαθητών στα τμήματα, η πανδημία ανέδειξε την εξίσου σημαντική υγειονομική πτυχή του ζητήματος. Η πολιτική του ΥΠΑΙΘ, που τα προηγούμενα χρόνια έβαλε λουκέτο σε 1500 σχολεία, υπηρετεί μόνο τον στόχο των περικοπών δαπανών και της εξοικονόμησης πόρων, αδιαφορώντας τόσο για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης όσο και για την διασφάλιση της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών. Το αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος για μείωση των μαθητών ανά τμήμα είναι επίκαιρο όσο ποτέ. Αν πραγματικά το ΥΠΑΙΘ αγωνιά για την υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών ας ανοίξει τώρα τα σχολεία που έκλεισε ώστε να αποσυμφορήσει την κατάσταση. Παράλληλα απαιτούμε να προχωρήσει το ΥΠΑΙΘ σε μαζικές προσλήψεις – διορισμούς εκπαιδευτικών. Να γίνουν τώρα όλες οι προσλήψεις αναπληρωτών σε μια φάση, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις αυξημένες ανάγκες για τη λειτουργία των σχολείων.
- 3. Δέσμευση χρημάτων του κρατικού προϋπολογισμού για νέες αίθουσες και σύγχρονες κτιριακές εγκαταστάσεις – με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό για όλα τα παιδιά. Η απουσία αυτών των μέτρων κάνει πιο δύσκολη την δημιουργία όρων κατάλληλων για να λειτουργήσουν τα σχολεία.
- Μέσα προστασίας και υγιεινής για όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Απαιτούμε να εξοπλιστούν εδώ και τώρα όλα τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές με τα απαιτούμενα μέσα υγιεινής και προστασίας. Είναι ευθύνη της κυβέρνησης και του υπουργείου να διασφαλίζει την τακτική καθαριότητα των σχολικών κτιρίων, στελεχώνοντας τα με το απαιτούμενο προσωπικό. Παράλληλα απαιτούμε να στελεχωθούν τα σχολεία με όλο το απαιτούμενο ειδικό προσωπικό (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κλπ) για τη στήριξη εκπαιδευτικών και μαθητών. Ειδικά για τους συναδέλφους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, απαιτούμε να υπάρξει μέριμνα και ανεμπόδιστη παροχή αδειών ειδικού σκοπού.Αύξηση κονδυλίων και δρομολογίων μεταφοράς μαθητών. Κατάργηση των απαράδεκτων χιλιομετρικών ορίων.
Δεν διαπραγματευόμαστε την υγεία κανενός
Το εκπαιδευτικό κίνημα στέκεται στο πλευρό των υγειονομικών και στον αγώνα που δίνουν για την υπεράσπιση της υγείας του λαού. Στηρίζουμε τα δίκαια αιτήματά τους και αγωνιζόμαστε από κοινού για την ενίσχυση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας με διορισμούς μόνιμου προσωπικού και τον πλήρη εξοπλισμό σε υγειονομικό υλικό και υποδομές επίταξη ιδιωτικών κλινικών, άνοιγμα ΜΕΘ. Μαζική διενέργεια δωρεάν τεστ – δωρεάν διάθεση μασκών και αντισηπτικών σε όλους και όλες.
Οι εργαζόμενοι δεν θα πληρώσουν τις συνέπειες της κρίσης!
Κάτω η αντιλαϊκή πολιτική!
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ