Πρέπει όλοι να καταλάβουμε, προκειμένου να αντιδράσουμε έγκαιρα, συντεταγμένα και δυναμικά ότι το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ, που επιχειρεί να περάσει η κυβέρνηση, πρόκειται να αποκλείσει έναν στους τρεις υποψήφιους. Σε πραγματικά νούμερα αυτό μεταφράζεται σε περίπου 24.000 υποψήφιους, των οποίων η πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα αποκλειστεί και οι οποίοι θα «διοχετεύονται» σε ΙΕΚ κατάρτισης – όχι εκπαίδευσης, κατάρτισης. Όσοι, βέβαια, μπορούν θα μπουν σε ιδιωτικά κολλέγια χωρίς εξετάσεις και θα πάρουν πτυχίο ισότιμο με αυτό με αυτό των πανεπιστημίων.
Πρέπει όλοι να καταλάβουμε ότι πρόκειται για ζήτημα δημοκρατίας. Ότι η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και η ταυτόχρονη κατάργηση της προσμέτρησης του βαθμού απολυτηρίου, που απαξιώνει πλήρως την παιδαγωγική διάσταση του σχολείου, πρόκειται να πλήξει πρωτίστως τα παιδιά που προέρχονται από οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα, οι οποίες δεν έχουν τη δυνατότητα να διαθέσουν χρήματα για την εντατική ενίσχυση της προετοιμασίας των παιδιών τους για τις εισαγωγικές εξετάσεις στα ΑΕΙ. Αντίστοιχα, εκτός συναγωνισμού πρόκειται να τεθούν και οι υποψήφιοι που φοιτούν σε νυχτερινά σχολεία. Ματαιώνουν τις προσπάθειες αυτών των παιδιών και τους κόβουν τα φτερά.
Η κυβέρνηση και οι υπουργοί της ψεύδονται ασύστολα και αλλεπάλληλα. Η υπουργός Παιδείας βγήκε στη δημόσια τηλεόραση της ΕΡΤ και είπε για τους «αιώνιους φοιτητές» ότι κάποιος που είναι τόσα χρόνια στο πανεπιστήμιο δεν πρόκειται να πάρει ποτέ πτυχίο και ότι πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να σταματήσει να κοροϊδεύει τον εαυτό του και τον Έλληνα φορολογούμενο. Οι «αιώνιοι φοιτητές» δεν κοστίζουν στον Έλληνα φορολογούμενο ούτε μισό ευρώ και η κ. Κεραμέως το γνωρίζει πολύ καλά. Επομένως, εκείνη είναι αυτή που κοροϊδεύει τον Έλληνα φορολογούμενο και όχι τα νέα παιδιά που κάνουν δύο και τρεις δουλειές για να επιβιώσουν και γι’ αυτό καθυστερούν να πάρουν πτυχίο.
Όπως εύστοχα επισήμανε και ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νίκος Φίλης, κατά την επεξεργασία του νομοσχεδίου στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, η κυβέρνηση παραπλανεί την κοινή γνώμη λέγοντας ότι νομοθετεί βάσει των προεκλογικών της δεσμεύσεων. Ποτέ δεν είπαν ότι θα κόψουν κατά το ένα τρίτο τους εισακτέους στα ΑΕΙ.
Επιπλέον, αυτό το νομοσχέδιο είναι ιδιαίτερα άδικο για τους μαθητές που πρόκειται να δώσουν φέτος εισαγωγικές εξετάσεις, γιατί αυτά τα παιδιά, εν μέσω πανδημίας, με τα σχολεία κλειστά επί σχεδόν δύο συναπτά σχολικά έτη και με τα μαθήματα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση να έχουν γίνει δια ζώσης μόνο δύο για μήνες,παλεύουν να καλύψουν την ύλη μέσω τηλεκπαίδευσης, η οποία σύμφωνα με την κυβέρνηση αποδίδει τέλεια.
Σύμφωνα, όμως, με πανελλαδική έρευνα που παρουσίασε πρόσφατα η εφημερίδα «Καθημερινή», το 72% των μαθητών δεν έχει εμπεδώσει την ύλη και το 92% των εκπαιδευτικών αντιμετώπισαν τεχνικά προβλήματα, ενώ στους μαθητές κυριαρχούν το άγχος (όπως δήλωσε το 71,5% των μαθητών), η ψυχική εξάντληση (63%), η αίσθηση ρουτίνας (55,3%), και η θλίψη (44,7%).
Ένα στα τρία από αυτά τα παιδιά έρχεστε να αποκλείσετε από το πανεπιστήμιο, αδίστακτοι εντολοδόχοι των ιδιωτικών συμφερόντων και οδοστρωτήρες των ίσων ευκαιριών και της δημοκρατίας.
Αυτό το νομοσχέδιο πρέπει να πεταχτεί στον κάλαθο των αχρήστων. Πρέπει όλοι μαζί να δώσουμε μάχη για αυτό, για τα παιδιά μας, για τα παιδιά που είναι το μέλλον της κοινωνίας, γιατί «αν γλιτώσει το παιδί, υπάρχει ελπίδα».