Προτάσεις για τον περιορισμό των τροχαίων συζητήθηκαν στη Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, υπό την προεδρία του αν. γραμματέα της ΚΟ της ΝΔ, βουλευτή Ν. Λάρισας, Χρήστου Κέλλα, κατά το κλείσιμο των εργασιών της κοινοβουλευτικής συνόδου, με προσκεκλημένο τον πανελλαδικό Σύλλογο «SOS – Τροχαία Εγκλήματα» (SOSTE).
Ο Λαρισαίος ιατρός, καλωσορίζοντας στη συνεδρίαση τον συνάδελφό του καιπρόεδρο του Συλλόγου, Γιώργο Κουβίδη, που ο γιος του υπήρξε θύμα τροχαίου στο οποίο έχασε τη ζωή του, και το μέλος του SOSTE, Άννα Ευαγγελινού, η οποία είναι, επίσης, θύμα τροχαίου που την κατέστησετετραπληγική, τους ευχαρίστησε για τη συμμετοχή τους στις εργασίες της Επιτροπής, σημειώνοντας:
«Είναι τιμή μας, που συμμετέχετε στη σημερινή συνεδρίαση. Παρότι η Επιτροπή μας δεν διαθέτει νομοθετική αρμοδιότητα, θέλω, ως μέλος της Εθνικής Αντιπροσωπείας, να ζητήσω συγγνώμη τόσο από εσάς όσο και απ’ όλα τα θύματα των τροχαίων, για το γεγονός ότι η νομοθεσία μας δεν αποτρέπει επαρκώς δυστυχήματα και εγκλήματα, όπως αυτά των οποίων υπήρξατε θύματα».
Ο Χρήστος Κέλλας αναφέρθηκε σε πρόσφατα στατιστικά της ΕΛΣΤΑΤ, τα οποίααποτυπώνουν μεγάλημεν μείωση των τροχαίων και των θανάτων τα τελευταία 30 χρόνια, υπογραμμίζοντας, ωστόσο, ότι το τελευταίο διάστημα καταγράφεται άνοδος των τροχαίων ατυχημάτων σε σχέση με το 2021.
Ο αν. γραμματέας της ΚΟ της ΝΔ σημείωσε πως η κυβέρνηση ανταποκρίθηκε σε προτάσεις της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας και έλαβε νομοθετικές πρωτοβουλίες, επισημαίνοντας, ωστόσο, πως χρειάζονται αλλαγές στον ΚΟΚ και εκκρεμεί η κατάθεση του στρατηγικού σχεδίου οδικής ασφάλειας στη Βουλή απ’ το υφυπουργείο Μεταφορών, καταλήγοντας:
«Λαμβάνοντας υπόψη και την επαναφορά στην κανονικότητα, έπειτα από 2 χρόνια πανδημίας,η αύξηση των τροχαίων μάς προβληματίζει και μας πεισμώνει ακόμη περισσότερο, προκειμένου να συμβάλλουμε ως Επιτροπή στη μείωση των τροχαίων.
Η αξία της ζωής είναι ανεκτίμητη και τελικός σκοπός της οδικής ασφάλειας είναι το “Όραμα Μηδέν”, να μην χάνεται, δηλαδή, στην άσφαλτο καμία ανθρώπινη ζωή καινα μην υπάρχουντραυματίες, που υποφέρουν, αναγκαζόμενοι να περνούν τη ζωή τους παράλυτοι στο κρεβάτι ή σε αναπηρικό αμαξίδιο».
Απ’ την πλευρά του SOSTE, ο κ. Κουβίδης αναφέρθηκε στις προτάσεις του Συλλόγου, μεταξύ των οποίων, στη μείωση του ανώτατου ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ. εντός κατοικημένων περιοχών,στον μηδενισμό του ορίου αλκοόλ στο αίμα κατά τη διάρκεια της οδήγησης, στην αφαίρεση άδειας οδήγησης έπειτα από πρόκληση θανατηφόρου τροχαίου, στην αυστηροποίηση της ποινικής νομοθεσίας, στην αποζημίωση των θυμάτων και στην ανάπτυξη των δημόσιων συγκοινωνιών.