Με γοργούς ρυθμού προχωρούν οι εργασίες της βορειοδυτικής παράκαμψης της πόλης της Λάρισας. Την πρόοδο των εργασιών διαπίστωσε από κοντά ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός ο οποίος συνοδευόμενος από την αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Λάρισας κ. Ρένα Καραλαριώτου είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με τους κατασκευαστές και τους επιβλέποντες για την πρόοδο του έργου.
Όπως επεσήμανε ο κ. Κ. Αγοραστός: «Είναι ένα έργο προϋπολογισμού 18,6 εκατ. ευρώ, με ιδιαίτερη σημασία και μεγάλη χρησιμότητα που αποτελούσε χρόνιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας και όχι μόνο. Με την ολοκλήρωσή του πρόκειται να αποφορτιστεί ο κυκλοφοριακός φόρτος του κέντρου της Λάρισας με: παράκαμψη της βορειοδυτικής εισόδου της πόλης, σύνδεση με τον Δακτύλιο, τρεις ισόπεδους κόμβους και γέφυρα μήκους 60 μέτρων. Σε όλο το μήκος του έργου θα υπάρξει ηλεκτροφωτισμός, φανάρια όπου απαιτείται, ενώ η όλη κατασκευή θα αναβαθμίσει περιβαλλοντικά την περιοχή προσθέτοντας ασφάλεια και ευελιξία στις μετακινήσεις».
Ο κ. Αγοραστός ευχαρίστησε όλους όσους απασχολούνται στο έργο αυτό, ιδιαίτερα δε τους υπηρεσιακούς παράγοντες της Περιφέρειας Θεσσαλίας και εξέφρασε τη πεποίθησή του ότι το έργο θα ολοκληρωθεί συντομότερα από την προθεσμία περαίωσης. Σημείωσε δε το γεγονός ότι οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις, που αφορούν την Περιφέρεια Θεσσαλίας, έχουν κηρυχθεί ώστε να είναι απρόσκοπτη η κατασκευή του.
Τεχνικό αντικείμενο του έργου «Κατασκευή Οδού Καράγιωργα, Τεχνικού Τ1 & Οδού Αεροδρομίου» είναι η κατασκευή της οδού Καράγιωργα δίπλα στο αντιπλημμυρικό ανάχωμα της συνοικίας Νέας Σμύρνης, ώστε να επιτυγχάνεται η βορειοδυτική παράκαμψη της πόλεως Λάρισας. Η σύνδεση της με τον εσωτερικό δακτύλιο Πόλεως Λάρισας γίνεται με διαμόρφωση ισόπεδου κυκλικού κόμβου στη θέση που συμβάλλουν η οδός Ηρώων Πολυτεχνείου και η οδός Αεροδρομίου. Η διαμόρφωση του κυκλικού κόμβου απαιτεί την ανακατασκευή και διαπλάτυνση της οδού Αεροδρομίου.
Το έργο αποτελείται από τα εξής επί μέρους τμήματα:
α) Οδός Καράγιωργα, συνολικού μήκους αρτηρίας 1,90 χιλιομέτρων με ημιπλάτος 7,50μ, κεντρική νησίδα 4,0μ και πεζοδρόμια αριστερά πλάτους 3,50μ και δεξιά 2,50μ, με ισόπεδους κόμβους στην συμβολή της με τις οδούς Ευκλείδου και Αρτεμισίου και την έξοδο της επί της Π.Ε.Ο. Λάρισας – Θεσσαλονίκης.
β) Γέφυρα Τ1 που γεφυρώνει την τάφρο Τ1 και συνδέει την οδό Καράγιωργα με τον εσωτερικό δακτύλιο Λάρισας. Η διατομή της γέφυρας είναι με πλάτος 29,50μ και μήκος σε άξονα έδρασης 60,50μ καθώς αποτελείται από δύο ανοίγματα μήκους 30,25μ το καθένα, ενώ για τη θεμελίωσή της προβλέπεται βαθιά θεμελίωση με πασσάλους Φ150 σε ομάδα 22τεμαχίων ανά βάθρο (2 ακρόβαθρα και 1 μεσόβαθρο).
γ) Οδός Αεροδρομίου και Γεωργιάδου.
Οι οδοί Αεροδρομίου και Γεωργιάδου ανακατασκευάζονται σε συνολικό μήκος 0,70 χιλιομέτρων. Στο μεγαλύτερο μήκος της υπό διαμόρφωση οδού το συνολικό πλάτος είναι μεταβαλλόμενο από 19,00μ- 25,00μ με 4 λωρίδες κυκλοφορίας, ενδιάμεσα νησίδα μεταβαλλόμενου πλάτους 1,00μ -4,00μ, πεζοδρόμιο αριστερά πλάτους 1,50-2,00μ και δεξιά από 2,00μ και άνω.
δ) Κατασκευή κυκλικού κόμβου στην διασταύρωση των οδών Καράγιωργα – Εσωτερικού Δακτυλίου Λάρισας – Αεροδρομίου – Ηρώων Πολυτεχνείου.
ε) Προβλέπεται ο ηλεκτροφωτισμός όλων των οδών και η φωτεινή σηματοδότηση των ισόπεδων κόμβων καθώς και του κυκλικού κόμβου, για πεζοδιαβάσεις.
ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ:
Η πόλη της Λάρισας βρίσκεται στο κέντρο της χώρας και σε σημαντικό γεωγραφικό κόμβο του Ελλαδικού χώρου, καθόσον συγκεντρώνει και διανέμει την κυκλοφορία προς τα μεγάλα αστικά κέντρα από τον άξονα Βορά – Νότου (Αθήνα, Λαμία, Λάρισα, Κατερίνη, Θεσσαλονίκη κλπ) προς τα Δυτικά (Τρίκαλα, Καρδίτσα, Ιωάννινα, Κοζάνη) και τα Ανατολικά (Βόλος, Πήλιο κλπ). Κατά συνέπεια και ελλείψει περιφερειακής οδού η κυκλοφορία αυτή διεξάγονταν μέσω της πόλης επιβαρύνοντας τον ήδη αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο της. Η κατασκευή της οδού Καράγιωργα στο πλαίσιο της νέας αυτής εργολαβίας σε συνδυασμό με τα ήδη υφιστάμενα τμήματα του Εσωτερικού Δακτυλίου Λάρισας και της νότιας παράκαμψης της Λάρισας, αναμένεται να εξυπηρετήσει σημαντικά τις περιφερειακές κινήσεις, ανακουφίζοντας δραστικά τον εσωτερικό οδικό ιστό της πόλης. Για το λόγο αυτό το έργο είναι περιφερειακής σημασίας, αλλά και τοπικής σημασίας, γιατί συμβάλλει στα ακόλουθα:
· Εξυπηρέτηση των συνοικισμών που βρίσκονται στο Βόρεια τμήμα για τις μετακινήσεις προς Θεσσαλονίκη – Αθήνα και Τρίκαλα – Ιωάννινα .
· Μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης των βασικών αρτηριών του αστικού ιστού από οχήματα που κινούνται από Θεσσαλονίκη προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Ιωάννινα και Κοζάνη.
· Αποφυγή καθυστερήσεων λόγω του κυκλοφοριακού φόρτου του κέντρου της πόλης.
· Βελτίωση της αντιπλημμυρικής προστασίας, καθώς η νέα αρτηρία της οδού Καράγιωργα θα λειτουργεί και ως αντιπλημμυρικό ανάχωμα του ποταμού Πηνειού, για την προστασία της συνοικίας της Νέας Σμύρνης.
· Αναβάθμιση των περιφερειακών συνοικισμών της πόλης της Λάρισας, που αποφορτίζονται από την κυκλοφορία και αποκτούν καλύτερη πρόσβαση προς το κέντρο της πόλης.
· Η άνετη πρόσβαση των πεζοδρομίων των οδών θα χρησιμοποιηθεί και για δράσεις αναψυχής των κατοίκων της πόλης της Λάρισας.
ΦΑΣΗ ΕΡΓΟΥ:
Έχει ξεκινήσει η κατασκευή της γέφυρας Τ1, του πασσαλοτοίχου της τάφρουΤ1 και η κατασκευή της αρτηρίας της οδού Καράγιωργα και της παράπλευρής οδού προς το Βιολογικό καθαρισμό της πόλης.
Παράλληλα διενεργούνται μετατοπίσεις δικτύων ΔΕΗ, ΟΤΕ και ΔΕΥΑΛ και αναμένεται να μετατοπιστεί και ο αγωγός φυσικού αερίου σε ένα μικρό τμήμα όπου απαιτείται. Σύντομα θα ξεκινήσουν χωματουργικές εργασίες στην διαπλάτυνση της οδού Αεροδρομίου, ενώ η ανακατασκευή της παλαιάς θα ξεκινήσει τον επόμενο χρόνο. Οι εργασίες συνεχίζονται χωρίς προβλήματα, ώστε να ολοκληρωθούν μέσα στη συμβατική προθεσμία περαίωσης του έργου (07-12-2014).
Να σημειωθεί ότι Διευθύνουσα Υπηρεσία του έργου είναι το Τμήμα Συγκοινωνιακών Έργων της Δ/νσης Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Θεσσαλίας. Παρόν κατά την αυτοψία ήταν και ο ο γεν. δ/ντης Μεταφορών κ. Αντώνης Γαλερίδης