Ειδήσεις

Μάξιμος: Λογική η αναλογικότητα στη διαφήμιση προς τα περιφερειακά ΜΜΕ


 «Θα παρακαλούσα να βρεθεί αυτή η χρυσή τομή, έτσι ώστε από κανένα ΜΜΕ της περιφέρειας να μην στερηθεί το “οξυγόνο” που αποτελεί η κρατική διαφήμιση, αλλά να υπάρχουν και κάποιοι κανόνες, που δεν θα αδικούν και αυτούς που απασχολούν εργαζόμενους, καταβάλουν μια πιο οργανωμένη προσπάθεια». Τα παραπάνω ανέφερε ο πρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής, βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, απευθυνόμενος στον υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και κυβερνητικό εκπρόσωπο, κ. Γιάννη Οικονόμου κατά τη διάρκεια της επί των άρθρων συζήτησης του σχεδίου νόμου: «Ενίσχυση δημοσιότητας και διαφάνειας στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο – Σύσταση ηλεκτρονικών μητρώων έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου και λοιπές ρυθμίσεις αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης».

Συγκεκριμένα ο Θεσσαλός πολιτικός, που προέδρευε της συνεδριάσεως απευθυνόμενος στον αρμόδιο υφυπουργό σημείωσε: «προέρχεστε και εσείς από την ελληνική περιφέρεια, οπότε γνωρίζετε από πρώτο χέρι και κατανοείτε την αξία του επαρχιακού Τύπου στην ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών, την ανάδειξη των τοπικών προβλημάτων και τη συμβολή του στην επίλυσή τους. Διότι η δημοσίευση, γνωστοποιεί ένα πρόβλημα και ασκείται μία πίεση και προς τα κέντρα λήψης των αποφάσεων, για την επίλυση τους. Νομίζω ότι από τη συζήτηση και στην ακρόαση των φορέων, έγινε αντιληπτό ότι από την πλευρά της Κυβέρνησης καταβάλλεται μια προσπάθεια για να στηρίξει το σύνολο των εφημερίδων και αυτές που λειτουργούν με το ελάχιστο δυνατό δημοσιογραφικό και υπαλληλικό προσωπικό και αυτές που είναι πιο οργανωμένες και έχουν ουσιαστικότερη παρέμβαση, που απασχολούν πολλούς εργαζόμενους, είναι ουσιαστικά εκδοτικές επιχειρήσεις, όπως αυτή που μνημόνευσα στην ιδιαίτερη πατρίδα μου τη Λάρισα, την εφημερίδα “Ελευθερία”, που έχει μια διαδρομή ενός αιώνα. Κατανοώ, λοιπόν, ότι δεν θα θέλατε να στερήσετε από καμία εφημερίδα το “οξυγόνο”, που σε αυτή την ιδιαίτερη περίσταση, αποτελεί ουσιαστικά η κρατική διαφήμιση. Νομίζω, όμως, κ. υφυπουργέ ότι θα ήταν εύλογο να υπάρξει μια κλιμάκωση στο ύψος της κρατικής διαφήμισης, με βάση το μέγεθος της επιχείρησης του Τύπου, τον αριθμό των εργαζομένων, τον αριθμό των απασχολούμενων δημοσιογράφων, τον αριθμό των φύλλων, που πωλεί μια εφημερίδα ή της επισκεψιμότητας που έχει μια ενημερωτική ιστοσελίδα».

 

Απάντηση υφυπουργού παρά τω πρωθυπουργώ

Απαντώντας στον πρόεδρο της Επιτροπής ο κ. Οικονόμου, ανέφερε ότι «αφενός μεν, σε ότι αφορά εκείνο το κομμάτι της ενίσχυσης, που δίνεται για να μπορέσει να ανταπεξέλθει ο περιφερειακός Τύπος, αλλά γενικότερα τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης στη δύσκολη συγκυρία, πάντοτε το ύψος της ενίσχυσης είναι ευθυγραμμισμένο με το μέγεθος της επιχείρησης. Δηλαδή, όταν δίνουμε χρήματα για να επιδοτήσουμε τις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων, όσο περισσότερους εργαζόμενους έχει μια επιχείρηση τόσο περισσότερα χρήματα παίρνει. Όταν δίνουμε χρήματα για το μεταφορικό κόστος ή για το χαρτί, όσο  περισσότερα έντυπα μοιράζει και εκδίδει τόσα περισσότερα χρήματα παίρνει. Άρα, στο κομμάτι της κρατικής ενίσχυσης, έτσι κι αλλιώς, ανεξαρτήτως των προϋποθέσεων που βάζουμε για το Μητρώο, υπάρχει πλήρης συσχέτιση του ύψους της χρηματοδότησης με το μέγεθος της επιχείρησης.

Είναι, απολύτως, λογικό και θα εξετάσουμε να προβλέψουμε στην τελική διατύπωση του νόμου, αντίστοιχη πρόνοια, να υπάρχει μία αναλογικότητα (στην κρατική διαφήμιση). Είναι δίκαιο, όλοι να έχουν το δικαίωμα πρόσβασης. Να μην είναι απορριπτικό ή αποτρεπτικό για κανέναν να έχει πρόσβαση στα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου, εφόσον πληροί τα κριτήρια που βάζουμε, αλλά είναι απολύτως λογικό να υπάρχει μια αναλογικότητα, στον τρόπο με τον οποίον κατανέμεται η κρατική διαφήμιση, ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησης.

Μιας και είμαστε στο κομμάτι της κρατικής διαφήμισης, το είχα πει και κατά τη διάρκεια της πρώτης μου τοποθέτησης στη συζήτηση επί της αρχής, το λέω και τώρα. Το νομοσχέδιο μας είναι ένα πρώτο μεταρρυθμιστικό βήμα, που προσπαθεί να βάλει κανόνες διαφάνειας στον τρόπο κατανομής της κρατικής διαφήμισης. Δεν θα αρνηθεί κανείς, ότι εδώ χρειάζεται περισσότερη δουλειά. Όπως δεν πρέπει να αρνηθεί και κανείς, καλόπιστα, ότι δεν είναι μία εύκολη άσκηση. Δεν είναι μια εύκολη άσκηση αυτή, δηλαδή, στο να αποτυπώσει κανείς την εμβέλεια ή το βεληνεκές ή την αποτελεσματικότητα που έχει, δίνοντας χρήματα στο α΄ ή β΄ μέσο, το πεδίο που θέλεις να προβάλεις μέσω της κρατικής διαφήμισης».

Προηγούμενο άρθρο Χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες για παιδιά στο Fashion City Outlet από αυτό το Σάββατο 17/12!
Επόμενο άρθρο Στη Βουλή ο Πρόεδρος της ΠΕΔ Θεσσαλίας Θανάσης Νασιακόπουλος για το υδατικό Πρόβλημα της Θεσσαλίας