Σύμφωνα με εσωτερικό έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ, που ήρθε στη δημοσιότητα, το έργο της Σύμβασης 717/2014, που αφορά την αναδιάταξη της υπάρχουσας υποδομής σηματοδότησης στις γραμμές του κεντρικού άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας-Τιθορέα-Δομοκός, είχε ολοκληρωθεί κατά 68% τον Σεπτέμβριο του 2018. Αξίζει να σημειωθεί ότι, το ποσοστό αυτό ολοκλήρωσης αφορά το συμβατικό αντικείμενο της Σύμβασης 717/2014, την υλοποίηση της οποίας είχε αναλάβει η κοινοπραξία ΤΟΜΗ, με προϋπολογισμό δημόσιας δαπάνης τα 50,8 εκατομμύρια ευρώ. Το έργο είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2014-2020 και λάμβανε συνεχείς παρατάσεις.
Όμως, το 2018 η στρεβλή αυτή σύμβαση 717/2014 τέθηκε στο στόχαστρο της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου της Γενικής Διεύθυνσης Ελέγχων Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων του Υπουργείου Οικονομικών, η οποία κάλεσε την ΕΡΓΟΣΕ να επιστρέψει συνολικά 2,5 εκατομμύρια ευρώ από την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για ανεπαρκή ορισμό του αντικειμένου της Σύμβασης κατά τη δημοπράτηση, καθώς και για μη εκπλήρωση συμβατικού όρου, δεδομένου ότι, μεγάλο μέρος των μελετών εφαρμογής δεν φέρει την υπογραφή της ALSTOM. Αυτό το τελευταίο ήταν αποτέλεσμα σύγκρουσης εντός της ίδιας της κοινοπραξίας, οι γνωστές συγκρούσεις μεταξύ συμφερόντων των εργολάβων, με τα τραγικά αποτελέσματα που γνωρίζουμε.
Τελικά, τον Ιούνιο 2018 το Ελεγκτικό Συνέδριο έδωσε το πράσινο φως για νέα προσθήκη στη Σύμβαση, η οποία όμως δεν συμβασιοποιήθηκε παρά τρία χρόνια αργότερα, το 2021, προκαλώντας απορία για τους λόγους της νέας καθυστέρησης στην εξέλιξη των έργων.
Αποκάλυψη λοιπόν, όλης της αλήθειας και δικαιοσύνη για το σιδηροδρομικό δυστύχημα απαίτησε σήμερα πλήθος κόσμου, άνθρωποι όλων των ηλικιών, νέοι, ηλικιωμένοι και παιδιά, που πλημμύρισαν τους δρόμους και τα πεζοδρόμια του κέντρου της Αθήνας και άλλων πόλεων της χώρας για να τιμήσουν τους νεκρούς του τραγικού δυστυχήματος και να βοντοφωνάξουν “Καμιά συγκάλυψη”.