Στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου 21.3.23, η νεοδημοκρατική περιφερειακή αρχή Θεσσαλίας, από κοινού με τις παρατάξεις ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ, της Πρωτοβουλίας και της ναζιστικής Ελληνικής Αυγής, απέρριψαν την πρόταση ψηφίσματος της Λαικής Συσπείρωσης για στήριξη των αιτημάτων των εργαζόμενων καλλιτεχνών, το οποίο είχε κατατεθεί προς ψήφιση από τις αρχές Φλεβάρη και είχε αναβληθεί η συζήτησή του στην προηγούμενη συνεδρίαση (17.2.23) με ευθύνη της πλειοψηφίας.
Στην προσπάθειά του να δικαιολογήσει την άρνηση της νεοδημοκρατικής πλειοψηφίας να στηρίξει τα αιτήματα, ο περιφερειάρχης κ. Αγοραστός, ανέφερε ότι τα βασικά αιτήματα των εργαζόμενων καλλιτεχνών τα ικανοποίησε η κυβέρνηση, γι’ αυτό θεωρεί πως δεν υπάρχει κανένας λόγος να βγάλει ψήφισμα το Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας.
Να θυμίσουμε ότι οι εργαζόμενοι καλλιτέχνες στη Λάρισα, στις 10/1/23 είχαν επισκεφθεί την Περιφέρεια Θεσσαλίας, στο πλαίσιο κινητοποίησης τους και είχαν επιδώσει ψήφισμα με τα αιτήματα τους στους αντιπεριφερειάρχες Λάρισας Β. Πινακά και Πολιτισμού-Τουρισμού Γ. Μπουτίνα, οι οποίοι τότε φραστικά είχαν δηλώσει στο πλευρό των εργαζόμενων, κάτι που χθες δεν επιβεβαιώθηκε όταν τέθηκε προς έγκριση το ψήφισμα της Λαικής Συσπείρωση, που περιέχει τα αιτήματα των εργαζόμενων καλλιτεχνών, αφού τόσο η περιφερειακή αρχή, όσο και οι παρατάξεις ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ, της Πρωτοβουλίας και της ναζιστικής Ελληνικής Αυγής, το καταψήφισαν.
Το γεγονός ότι η κυβέρνηση κάτω από την πίεση των κινητοποιήσεων εξαίρεσε τους καλλιτέχνες από το επίμαχο Π.Δ, τα προβλήματα δεν λύθηκαν, αφού δεν υπάρχει απόσυρση του διατάγματος, ούτε βέβαια υπάρχει κάποια αναβάθμιση των σπουδών τους, των επαγγελματικών και των εργασιακών τους δικαιωμάτων. Αντίθετα και η σημερινή κυβέρνηση συνεχίζει την πολιτική απαξίωσης και υποβάθμισης της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, των δικαιωμάτων των εργαζόμενων καλλιτεχνών και σπουδαστών.
Η Λαική Συσπείρωση Θεσσαλίας, με σταθερότητα και συνέπεια στηρίζει τόσο τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις των εργαζόμενων εργαζόμενοι καλλιτέχνες και οι σπουδαστές καλλιτεχνικών σπουδών, όπως και το πλαίσιο των αιτημάτων τους, για:
- Απόσυρση τώρα του ΠΔ 85/22 και της απαράδεκτης τροπολογίας 1565/23 που εντάσσει κατηγορίες καλλιτεχνών στο ειδικό μισθολόγιο και καταργεί τη δυνατότητα διαπραγμάτευσης Συλλογικών Συμβάσεων. Μισθολογική κατάταξη όλων των αποφοίτων Καλλιτεχνικών σχολών στην κατηγορία Τ.Ε. Καμία σκέψη για υποβάθμιση των καλλιτεχνικών σπουδών στο επίπεδο της μεταλυκειακής κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.).
- Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας σε όλους τους χώρους (Λυρική, Ωδεία, τηλεόραση, συναυλίες, στούντιο, εστίαση, πίστες, παράδοση, κ.α).
- Συγκρότηση Δημόσιων και Δωρεάν αποκλειστικά Ανώτατων Καλλιτεχνικών Σχολών στα Πανεπιστήμια, που να καλύπτουν τα αντικείμενα των Μουσικών, των Ηθοποιών, των Χορευτών, των Σκηνοθετών.
- Αναβάθμιση των Καλλιτεχνικών σπουδών όπως και των Καλλιτεχνικών μαθημάτων στο σχολείο. Ανάπτυξη Ενιαίου Συστήματος Δημόσιας και Δωρεάν Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης από τα σχολικά χρόνια ως και το Πανεπιστήμιο. Πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού για την κάλυψη των αναγκών.
- Να προχωρήσει άμεσα η συγκρότηση επιτροπών των αντίστοιχων υπουργείων για την αναγνώριση των σπουδών που έχουν κάνει οι μαθητές των Μουσικών Σχολείων.
- Αντιστοίχηση παλαιότερων Τίτλων σπουδών με ευθύνη των Πανεπιστημίων και του ΥΠΑΙΘ.
- Όσοι έχουν δίπλωμα οργάνου, μονωδίας ή σύνθεσης από Ωδεία που είναι αναγνωρισμένα από το κράτος μέχρι και την περίοδο εφαρμογής αυτού, να μπορούν να αντιστοιχίσουν τους τίτλους σπουδών τους με αυτούς των αντίστοιχων Κρατικών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων με βάση το πρόγραμμα σπουδών τους ή με κριτήρια που θα ορίσουν τα ίδια τα Ιδρύματα.
- Αξιοποίηση του σημερινού εκπαιδευτικού, καλλιτεχνικού δυναμικού για τη στελέχωση του Δημόσιου συστήματος Καλλιτεχνικής – Μουσικής Παιδείας παράλληλα με την ανάδειξη νέου δυναμικού.
- Σύνδεση του επαγγελματικού δικαιώματος με το πτυχίο. Απορρίπτουμε κάθε μηχανισμό πιστοποίησης κατάργησης, κατηγοριοποίησης και υποβάθμισης των πτυχίων μας.
- Πέρασμα της ευθύνης για την Καλλιτεχνική Εκπαίδευση από το υπουργείο Πολιτισμού στο υπουργείο Παιδείας.
- Αναβάθμιση και διεύρυνση των μαθημάτων αισθητικής αγωγής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».