Την Παρασκευή 28 Απριλίου 2023 έγινε η παρουσίαση του Εφαρμοσμένου Ερευνητικού Προγράμματος με τίτλο «Καινοτόμο – Πιλοτικό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης στη Διαχείριση Κινδύνων & Κρίσεων στο Σχολικό Περιβάλλον». Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που πραγματοποιείται για πρώτη φορά σε σχολικές μονάδες της χώρας οργανωμένα, μετά την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας ανάμεσα στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και της Περιφέρειας Θεσσαλίας.
Στην εκδήλωση, που έλαβε χώρα στην Αίθουσα Περιφερειακού Συμβουλίου οι εκπρόσωποι των τριών συμβεβλημένων φορέων, η Διευθύντρια ΠΔΕ Θεσσαλίας κ. Ζιάκα, ο Καθηγητής Δυναμικής, Τεκτονικής και Εφαρμοσμένης Γεωλογίας & Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πρόεδρος του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας κ. Λέκκας και ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Αγοραστός παρουσίασαν το πρόγραμμα.
Συγκεκριμένα, η κ. Βασιλική Ζιάκα αναφέρθηκε στην αναγκαιότατα επιμόρφωσης και επαρκούς κατάρτισης των εκπαιδευτικών σχετικά με τη διαχείριση Κινδύνων & Κρίσεων στο Σχολικό Περιβάλλον καθώς τα παιδιά θα πρέπει να αισθάνονται ασφαλή στο σχολείο στο οποίο περνούν ένα μεγάλο μέρος της ημέρας τους και οι εκπαιδευτικοί σίγουροι για την επάρκειά τους σε αυτό το θέμα.
Ο καθηγητής, κ. Ευθύμης Λέκκας τόνισε ότι η διαχείριση κρίσεων στο σχολικό περιβάλλον είναι ένα θέμα που απασχολεί τον κόσμο σε παγκόσμιο επίπεδο και θα πρέπει να εργαζόμαστε όλοι στην κατεύθυνση της πρόληψης ενώ ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, κ. Κώστας Αγοραστός έκανε αναφορά στον τρόπο με τον οποίο πρόκειται να επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί και τα παιδιά στη διαχείριση όλων των κινδύνων.
Στην πιλοτική της φάση, η εν λόγω επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε σε 29 σχολικές μονάδες της Περιφέρειας Θεσσαλίας που διαθέτουν μεγάλο πλήθος μαθητικού δυναμικού και συμμετείχαν 89 εκπαιδευτικοί.
Στο πλαίσιο του προγράμματος προβλέπονται οι κάτωθι δράσεις:
Α. ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΜΕ ΣΥΓΧΡΟΝΗ (ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ) ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας με χρήση καινοτόμου και πρωτότυπου εκπαιδευτικού υλικού το οποίο έχει συγγραφεί ειδικά για το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Β. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΙΝΔΥΝΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ που προβλέπει Αναγνώριση, Ανάλυση και Εκτίμηση Κινδύνων, Προσδιορισμός Διακινδύνευσης σε επίπεδο σχολικής μονάδας καθώς και Σύνταξη Σχεδίων Εκτάκτων Αναγκών.
Γ. ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ οι οποίες προβλέπουν διεξαγωγή πρότυπων ασκήσεων διαχείρισης εκτάκτων αναγκών σε σχολικά συγκροτήματα από εξειδικευμένους επιστήμονες σύμφωνα με τα προτεινόμενα σχέδια διαχείρισης εκτάκτων αναγκών.
Δ. ΤΕΛΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ για τις Εκπαιδευτικές Δράσεις του Προγράμματος από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Ε. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ & ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ για τις δράσεις του Τ.Γ.Γ.
ΣΤ. ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ της περιοχής ευθύνης της ΠΔΕ Θεσσαλίας μέσω της υλοποίησης επιμορφωτικών προγραμμάτων με στόχο την δια βίου εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στα παραπάνω θέματα.
|