Τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2023, το Δημοτικό Σχολείο Γόννων υλοποίησε μια εξαιρετική δράση με τίτλο “Γίνομαι Άτομο με Αναπηρία για ‘Σένα”. Η πρωτοβουλία αυτή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία (3 Δεκεμβρίου) σύμφωνα με εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α (Αρ. πρωτ.: 127719/ΓΔ4/7-11-2023) σε συνεργασία με τον κ. Βασίλειο Σίμο, Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής Α/θμιας του Δήμου Τεμπών, και την κ Παναγιώτα Κούρτη, Κοινωνική Λειτουργό του Κέντρου Κοινότητας του Δήμου Τεμπών. Στη δράση συμμετείχε και ο δάσκαλος της Παράλληλης Στήριξης του σχολείου κ. Πέτρος Μπαρμπαγιάννης.
Με σύνθημα “Γίνομαι Άτομο με Αναπηρία για’ Σένα”, η σχολική κοινότητα ενώθηκε με κοινό στόχο την ενημέρωση, την υποστήριξη και την ισότιμη μεταχείριση των ατόμων με αναπηρία.
Στο πρώτο μέρος της δράσης, ο κ. Βασίλειος Σίμος με μια μοναδική εισήγηση, ενημέρωσε τα παιδιά για τις διάφορες μορφές αναπηρίας με διαδραστικό τρόπο, ανοίγοντας έναν διάλογο για τα δικαιώματα των μαθητών/τριών με αναπηρία για ισότιμη πρόσβαση σε όλες τις δραστηριότητες της εκπαίδευσης και της ανθρώπινης ζωής γενικά.
Μέσα από συζητήσεις και την προβολή βίντεο, τα παιδιά κατανόησαν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν άτομα με αναπηρία και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην καθημερινή τους ζωή.
Στο δεύτερο μέρος, η κ. Παναγιώτα Κούρτη καθοδήγησε με μαεστρία τα παιδιά σε βιωματικές δραστηριότητες για να αντιληφθούν τι σημαίνει να είσαι άτομο με αναπηρία.
Οι μαθητές/ τριες των Α’ και Β’ τάξεων υλοποίησαν δραστηριότητες που τους έκαναν να αισθανθούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν άτομα με προβλήματα όρασης. Η δράση αυτή ενίσχυσε τον σεβασμό για τη μαθητική ετερογένεια και ενθάρρυνε την καταπολέμηση στερεοτύπων και προκαταλήψεων εντός της σχολικής κοινότητας.
Οι μαθητές/τριες της Γ’ τάξης υλοποίησαν δραστηριότητα διάβασμα χειλιών για να βιώσουν την κωφαλαλία. Μέσω ανάγνωσης κειμένων μικρής έκτασης σε ζευγάρια, οι μαθητές/τριες παρουσίασαν το κείμενο με χειλεανάγνωση, ενώ το ζευγάρι τους προσπαθούσε να μαντέψει το ζευγάρι.
Οι μαθητές/τριες της Ε’ τάξης συμμετείχαν σε μια ομαδική δραστηριότητα ζωγραφίζοντας σκίτσα χωρίς χέρια “Ζωγραφική με το στόμα” ότι δεν εμποδίζει η αναπηρία να κάνουμε τα όνειρα μας πραγματικότητα!
Επίσης, υλοποιήθηκαν αθλητικές δραστηριότητες στον αύλειο χώρο του σχολείου. Μαθητές/τριες βίωσαν τη τύφλωση, έχοντας τους οδηγούς τους, έκαναν έναν περίπατο. Μετά ακολούθησε η δραστηριότητα των τάξεων Ε’ και ΣΤ’, όπου οι μαθητές/τριες παίξανε βόλεϊ καθιστοί!
Σε αυτή τη δραστηριότητα οι μαθητές/τριες βίωσαν την κινητική αναπηρία και νιώσαν πως νίωθουν οι άνθρωποι που είναι καθηλωμένοι σε αναπηρικά αμαξίδια.
Τέλος οι μαθητές/τριες της Δ’ τάξης ενημερώθηκαν από τον δάσκαλο της Παράλληλης Στήριξης κ. Πέτρο Μπαρμπαγιάννη σχετικά με τα προβλήματα όρασης και ακοής. Παρακολούθησαν βίντεο για την ολική απώλεια όρασης, ενώ πειραματίστηκαν στη γλώσσα Braile! Στη συνέχεια ο κ. Μπαρμπαγιάννης ενημέρωσε τα παιδιά για την νοηματική γλώσσα, στην οποία χρησιμοποίησαν για να εκφράσουν απλές καθημερινές προτάσεις.
Συνολικά οι δραστηριότητες επιλέχθηκαν με σκοπό οι μαθητές/τριες του σχολείου:
• Να προσεγγίσουν βιωματικά την αναπηρία,
• Να συνειδητοποιήσουν ότι οι άνθρωποι έχουν πολλούς διαφορετικούς τρόπους να κάνουν πράγματα και να αντιλαμβάνονται τον κόσμο, • Να προβληματιστούν,
• Να συζητήσουν για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στη καθημερινή τους ζωή και
• Να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση και την ευαισθησία προς τα άτομα με αναπηρία!
Η Διευθύντρια του σχολείου, κ. Αποστολίνα Σαΐτη και το εκπαιδευτικό προσωπικό ευχαριστούν θερμά τον κ. Βασίλειο Σίμο, την κα Παναγιώτα Κούρτη και τον κ. Πέτρο Μπαρμπαγιάννη για τη συνεισφορά τους σ’ αυτή την υπέροχη δράση που βοήθησε τους μαθητές/τριες να συμμετάσχουν βιωματικά και να ευαισθητοποιηθούν για τα Άτομα με Αναπηρίες. Αυτή η προσέγγιση μπορεί να επηρεάσει θετικά την κοινότητα των Γόννων στο σύνολό της, προωθώντας την ανεκτικότητα, την αλληλεγγύη και την αμοιβαία κατανόηση. Η δράση αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τη δημιουργία ενός κόσμου που ενισχύει τη διαφορετικότητα και την αξιοπρέπεια όλων των ατόμων.