Η σοσιαλδημοκρατικής κοπής, περιφερειακή αρχή Θεσσαλίας του κ. Κουρέτα, αξιοποιώντας το νομικό πλαίσιο των κυβερνήσεων Ν.Δ και ΣΥΡΙΖΑ, γιαπαραπέρα ανάπτυξη επιχειρηματικής δράσης απο Περιφέρειες και Δήμουςσε τομείς δραστηριότητάς τους,εισηγήθηκε στην συνεδρίαση του Π.Σ (20/6/2024), την σύσταση Αναπτυξιακού Οργανισμού της Περιφέρειας Θεσσαλίας, με την μορφή της Α.Ε.προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι επιχειρηματικοί σχεδιασμοί σε μια σειρά τομείς (τεχνικά έργα, ενέργεια, διαχείριση νερού, διαχείριση αποριμμάτων, μεταφορές, αγροτοδιατροφή, τουρισμός, κ.α).
Η απόφασηγια την δημιουργία Αναπτυξιακού Οργανισμού Α.Ε,που πάρθηκε με τις ψήφους της παράταξης του κ. Κουρέτα, που στηρίζεται απο (ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, Νέα Αριστερά, ΜΕΡΑ 25 και Οικολόγους), αλλά και της προερχόμενης απο τη Ν.Δ κ. Τζανακούλη, αποτελεί ένα ακόμα βήμα ιδιωτικοποίησης τομέων δραστηριότητάς της και στήριξης επιχειρηματικών σχεδιασμών στην Θεσσαλία, στο πλαίσιο της λεγόμενης «ανασυγκρότησής» της, μετά τις πλημμύρες, δίπλα στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης μέσω της «έκθεσης των Ολλανδών» και την συγκρότηση της Α.Ε για την διαχείριση του νερού, με πιο εμπορευματικούς όρους.
Ο Αναπτυξιακός Οργανισμός της Περιφέρειας Θεσσαλίας, δεν στοχεύει γενικά όπως ισχυρίστηκε ο κ. Κουρέτας, να κάνει περισσότερα, πιο αποτελεσματικά και με λιγότερα χρήματα για το λαό, ούτε να λύσει τα προβλήματα της αντιπλημμυρικής, αντισεισμικής και αντιπυρικής προστασίας του λαού της Θεσσαλίας, αλλά αξιοποιώντας και την διαχρονική πολιτική υποστελέχωσης περιφερειών και δήμων, να προωθήσει παραπέρα ιδιωτικοποίηση τομέων δραστηριότητας της περιφέρειας, στηρίζοντας επιχειρηματικές δραστηρότητες και τα κέρδη τους, που θα εξακολουθούν να τα πληρώνουν πανάκριβα οι εργατικές και λαικές οικογένειες.
Αυτό έγινε και προηγούμενα μέσα απο τις διάφορες αναπτυξιακές εταιρείες που είχαν προωθήσει οι κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και τα στελέχη όλων των άλλων κομμάτων, πλην ΚΚΕ, σε Δήμους, Νομαρχίες, Περιφέρειες.
Αυτός ήταν και ένα βασικός στόχος των αλεπάλληλων μεταρυθμίσεων που προώθησαν στην Τοπική Διοίκηση, όλες οι αστικές κυβερνήσεις, κόμματα και τα εκλεγμένα στελέχη τους σε Περιφέρειες και Δήμους, μέσω Καποδίστρια, Καλλικράτη, Κλεισθένη και τόσους άλλους νόμους και τώρα με τους νόμους της Ν.Δ, γίνεται ένα ακόμα αποφαστικό βήμα με τους “Αναπτυξιακούς Οργανισμούς”.
Με διαμορφωμένες τις μεγάλες διοικητικές δομές (Περιφέρειες – Δήμοι) και ισχυροποιημένο το επιχειρηματικό πλαίσιο λειτουργίας τους, σήμερα μπορεί ταχύτερα να προωθηθούν στο έδαφος της πνιγμένης Θεσσαλίας, οι νέοι επιχειρηματικοί σχεδιασμοί για τα όποια έργα αποκαταστάσεων σε ποτάμια, ρέματα, δρόμους γεφύρια, φράγματα, της «πράσινης οικονομίας» με τις ΑΠΕ, την διαχείριση των απορριμμάτων, των αναδιαρθρώσεων στην αγροτική παραγωγή, τα προγράμματα αγροτουρισμού, κ.α.
Μέσα απ’ αυτά τα νέα διευρυμένα επιχειρηματικά σχήματα που δημιουργούνται (Αναπτυξιακοί Οργανισμοί) και χρηματοδοτικά εργαλεία που αξιοποιούνται (ΕΣΠΑ, Ταμείο Ανάκαμψης) και αξιωποιόντας τα αποτελεσματα των πολιτικών των κομμάτων τους που υποστελέχωσαν και άφησαν χωρίς τον αναγκαίο εξοπλισμό, τις υπηρεσίες Περιφερειών και Δήμων, θα προωθούν επενδύσεις σε υποδομές π.χ. άρδευσης, ύδρευσης, λυμάτων, απορριμάτων, άλλες υποδομές, που πέρα απο λαικές ανάγκες, εξυπηρετούν και ανάγκες του τουριστικού κεφαλαίου, του αγροδιατροφικού τομέα, των σχεδίων επιχειρηματικής αξιοποίησης του νερού, απορριμμάτων, κλπ.
Με τη λειτουργία των νέων Αναπτυξιακών Οργανισμών, ως ΝΠΙΔ ειδικού σκοπού, η σοσιαλδημοκρατική περιφερειακή αρχή Κουρέτα, συμπλέει πλήρως με την κυβέρνηση της Ν.Δ, στην κατεύθυνση της ακόμα μεγαλύτερης αντικατάστασης των αντίστοιχων δημόσιων υπηρεσιών και του μόνιμου προσωπικού στην Περιφέρεια και γενικότερα σε Περιφέρειες και Δήμους, αφού θα αναλαμβάνουν την εκτέλεση δράσεων κρατικών ενισχύσεων, θα αξιοποιούν χρηματοδοτικά εργαλεία, θα διαχειρίζονται αναπτυξιακά, επενδυτικά και ειδικά προγράμματα, χρηματοδοτούμενα από εθνικούς ή ευρωενωσιακούς πόρους, συμπράττοντας με τους ΟΤΑ, μέσω προγραμματικών συμβάσεων αναλαμβάνοντας δράσεις και λειτουργίες τους.
Η δράση του Αναπτυξιακού Οργανισμού της Περιφέρειας Θεσσαλίας και όλων των άλλων, θα είναι ευρύτατη, συμπεριλαμβάνοντας “την επιστημονική, συμβουλευτική και τεχνική υποστήριξη των φορέων της Τοπικής Διοίκησης και των ενώσεών τους”, “την υποστήριξη και εφαρμογή της αναπτυξιακής πολιτικής περιφέρειας και δήμων”, “την ωρίμανση έργων υποδομής, καθώς και την υλοποίηση πολιτικών κοινωνικής συνοχής, ψηφιακής σύγκλισης και αειφόρου ανάπτυξης”.
Δηλαδή περιλαμβάνει όλη την γκάμα των δραστηριοτήτων της Περιφέρειας και Δήμων, που μπορεί να φεύγουν από την αρμοδιότητα και το έλεγχο των εκλεγμένων συμβουλίων. Π.χ. αρμοδιότητες και έργα των τεχνικών υπηρεσιών περιφέρειας και δήμων, με μια διαπιστωτική πράξη του περιφερειάρχη ή του δημάρχου “ότι δεν μπορούν να περαιώσουν το έργο τους” θα εκχωρούνται στον “Αναπτυξιακό Οργανισμό”.
Το δε προσωπικό του νέου Αναπτυξιακού Οργανισμού της Περιφέρειας, όπως και των άλλων που προωθούνται πανελλαδικά, αφορά σε τακτικό και έκτακτο, που δεν καταγράφεται με βάση τις μνημονιακές δεσμεύσεις, ως προσωπικό του δημοσίου.
Η καταψήφιση της εισήγησης απο την παράταξη του πρώην περιφερειάρχη, κ. Αγοραστού (Ν.Δ) λαο η δήθεν υπεράσπση των υπηρεσιών της περιφέρειας, είναι υποκριτική, αφού στα 13 περίπου χρόνια που διοίκησε την περιφέρεια, όλα τα τεχνικά έργα, απο τα μεγάλα, μέχρι την διαγράμιση του επαρχιακού οδικού δικτύου, τις αποκαταστάσεις βατότητας, τους αποχιονισμούς, τα κτιριακά, τα έργα ταμίευσης, άρδευσης, ύδρευσης, αποχέτευσης, κλπ, όπως επίσης τη μεταφορά των μαθητών, την δακοκτονία, την κονοπωκτονία, μέχρι την καθαριότητα και την φύλαξη των κτιριών της περιφέρειας, τα έδινε σε επιχειρηματίες, με την πλειοονότητα αυτών, σε λίγους μεγάλους και πολλές φορές μέσω απευθείας αναθέσεων, κάτι που συνεχίζει και η νέα περιφερειακή αρχή του κ Κουρέτα.
Αλλωστε ο κ. Αγοραστός, που στα λόγια «εξήρε» τις ικανότητες των υπηρεσιών της περιφέρειας, χωρίς να πεί κουβέντα ότι τα χρόνια που διοίκησε, οδηγήθηκαν σε μεγάλη υποστελέχωση, τόνισε ότι δίπλα σε μια οργανωμένη Περιφέρεια, είναι απαραίτητος ένας ισχυρός και ανταγωνιστικός ιδιωτικός τομέας προκειμένου να υπάρχει αποτελεσματικότητα.Η αποτελεσματικότητα για την οποία μιλά, αφορά βεβαίως τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων, τους οποίους στήριξε και με πλούσιες επιχορηγήσεις απο αναπτυξιακούς νόμους και το ΕΣΠΑ και όχι τις ανάγκες της πλειοψηφίας του λαού που ακριβοπληρώνει έργα και υπηρεσίες, αλλά στερείται βασικές υποδομές και έργα για την προστασία της ζωής του και της περιουσίας του.
Η «Λαϊκή Συσπείρωση», καταψήφισε την εισήγηση της περιφερειακής αρχής για την δημιουργία Αναπτυξιακού Οργανισμού Α.Ε της Περιφέρειας, γιατί προωθεί την επιχειρηματική δράση της περιφέρειας, την ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών της και στήριξη επιχειρηματικών σχεδιασμών γενικότερα στη Θεσσαλία, υπογραμμίζοντας ότι είναι αντίθετη γενικότερα με το αντιλαικό νομικό πλαίσιο λειτουργίας Περιφερειών και Δήμων, που τους καθιστά γερά στηρίγματα του ενιαίου αντιλαικού αστικού κρατικού μηχανισμού για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων της αστικής τάξης σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.
Θα συνεχίσει να αγωνίζεται για την κατάργηση του αντιλαικού νομικού πλαισίου λειτουργίας Περιφερειών και Δήμων, του οικονομικού παρατηρητηρίου, των κάθε λογής «Αναπτυξιακών Οργανισμών» και των νόμων που καθιστούν Περιφέρειες και Δήμους, πεδίο επιχειρηματικής δράσης και φοροεισπρακτικό μηχανισμό.
Για την μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων και την κάλυψη όλων των κενών της Περιφέρειας και των Δήμων με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, πλήρους απασχόλησης.
Για την εξασφάλιση από τον κρατικό προϋπολογισμό όλων των λειτουργικών δαπανών και της μισθοδοσίας των εργαζομένων. Να αποδοθούν όλοι οι πόροι που έχουν θεσπιστεί για τις Περιφέρειες και Δήμους και όλα τα οφειλόμενα σ’ αυτούς.
Για τον σχεδιασμό και υλοποίηση με γενναία κρατική χρηματοδότηση, υποδομών και μηχανισμών δημόσιας πρόληψης και προστασίας από πλημμύρες, σεισμούς, πυρκαγιές, κατολισθήσεις, χιονοπτώσεις, παγετούς, ανέμους, βιομηχανικά ατυχήματα σε όλη τη Θεσσαλία, με προτεραιότητα τις περιοχές που έχουν πληγεί.