Σύσκεψη για την τουριστική προβολή της Περιφέρειας Θεσσαλίας


Τον συντονισμό των υπηρεσιών και των φορέων του τουρισμού ζήτησε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός σε σύσκεψη υπηρεσιακών παραγόντων στην έδρα της Περιφέρειας. Η σύσκεψη είχε σαν στόχο τον προγραμματισμό για τη συμμετοχή της Περιφέρειας Θεσσαλίας σε τουριστικές εκθέσεις για το 2013 αλλά και το πρόγραμμα τουριστικής προβολής συνολικά. Ο κ. Κ. Αγοραστός υπογράμμισε το γεγονός ότι οι πόροι της Περιφέρειας έχουν περικοπεί σημαντικά και ζήτησε τη συνεργασία όλων των φορέων του τουρισμού για την καλύτερη προβολή του τουριστικού προϊόντος της Θεσσαλίας. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά:

«Ο τουρισμός αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι της οικονομικής δραστηριότητας στη Θεσσαλία. Έχουμε καταρτίσει ένα σχέδιο για το πώς πρέπει να κινηθούμε στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Στόχος μας είναι η στοχευμένη προβολή του τουριστικού μας προϊόντος σε επιλεγμένες αγορές με μετρήσιμα αποτελέσματα. Η αιρετή Περιφέρεια σηκώνει αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο βάρος της τουριστικής προβολής, με συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις του εσωτερικού και του εξωτερικού και λοιπές προωθητικές ενέργειες, με διαφήμιση σε τουριστικά έντυπα και στο διαδίκτυο, με δημιουργία & παραγωγή έντυπου και οπτικοακουστικού υλικού και όλα αυτά με το μισό και πλέον κόστος από όσο στοίχιζαν τα προηγούμενα χρόνια. Εδώ όμως χρειάζεται ένα βήμα συνεισφοράς απ’ όλους. Θα πρέπει λοιπόν οι Δήμοι, τα Επιμελητήρια, οι Ξενοδοχειακές ενώσεις και γενικότερα οι επαγγελματίες του τουρισμού να συνεισφέρουν σ’ αυτή την προσπάθεια καθώς είναι και οι άμεσα ωφελούμενοι».

Στη σύσκεψη αποφασίστηκε η δημιουργία μιας επιτροπής απ’ όλες τις Περιφερειακές Ενότητες της Θεσσαλίας, η οποία θα συντονίζει τους φορείς και θα προγραμματίζει τη συμμετοχή στις τουριστικές εκθέσεις ενημερώνοντας παράλληλα όλους τους αρμόδιους φορείς.

Παράλληλα στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα η Περιφέρεια Θεσσαλίας προκηρύσσει διεθνή διαγωνισμό για το Πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Θεσσαλίας προϋπολογισμού 813.008,13 ευρώ, μετά και την ολοκλήρωση της διαδικασίας διαβούλευσης. Μέσω του προγράμματος αυτού οι επιδιωκόμενοι στόχοι της στρατηγική προβολής της Περιφέρειας Θεσσαλίας είναι:

 

  1. 1.     Αύξηση της αναγνωρισιμότητας της Θεσσαλίας
  2. 2.     Αύξηση της πληροφόρησης για τις διαθέσιμες επιλογές (προορισμούς και δραστηριότητες) και με τον τρόπο αυτό αύξηση του βαθμού ικανοποίησης των επισκεπτών αλλά και πιθανή άμβλυνση της εποχικότητας
  3. 3.     Αύξηση των μεγεθών σε όρους επισκεψιμότητας και δαπάνης
  4. 4.     Καλλιέργεια τουριστικής κουλτούρας και υποστήριξη των επαγγελματιών

 

Η αιρετή Περιφέρεια στοχεύει στην προβολή των παρακάτω προϊόντων:

– Παραθαλάσσιος Τουρισμός: χωρικά αναφέρεται στα νησιά των Σποράδων και στη χερσαία ακτογραμμή Λάρισας και Μαγνησίας.

– Θαλάσσιος (nautical) Τουρισμός. Περιλαμβάνει ουσιαστικά το γιώτινγκ, την ιστιοπλοϊα και τον τουρισμό κρουαζιέρας

– Θρησκευτικός Τουρισμός: αναφέρεται κυρίως στον διεθνή πόλο έλξης των Μετεώρων (ένα από τα σπουδαιότερα μνημεία στον κόσμο, προστατευόμενο από την UNESCO) αλλά και στην πληθώρα μοναστηριών, θρησκευτικών μνημείων και τόπων λατρείας που υπάρχουν διάσπαρτα σε όλη την Περιφέρεια Θεσσαλίας.

– Τουρισμός Περιήγησης & Περιπέτειας: στην κατηγορία αυτή ενσωματώθηκαν οι κατηγορίες του Περιηγητικού Τουρισμού και των εναλλακτικών μορφών, δεδομένου ότι αφορούν κατεξοχήν δραστηριότητες που σχετίζονται με την φύση.

– Πολιτιστικός Τουρισμός: Ο πολιτισμός μπορεί να προβληθεί μέσα από τους ενδιαφέροντες οικισμούς της Θεσσαλίας, τις τοπικές πολιτιστικές εκδηλώσεις, τα ντόπια εδέσματα και τους χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος που κρίνονται αξιόλογοι και ώριμοι προς αξιοποίηση.

– Τουρισμός αστικών κέντρων (citybreaks): αναφέρεται στις πρωτεύουσες των Περιφερειακών Ενοτήτων της Περιφέρειας Θεσσαλίας (Λάρισα, Βόλος, Τρίκαλα, Καρδίτσα) καθεμιά από τις οποίες έχει να επιδείξει μια ιδιαίτερη ταυτότητα και ποικιλία επιλογών.

– Αγροτουρισμός: Πρόκειται για μια επιπλέον μορφή τουρισμού όπου η Θεσσαλία θα μπορούσε να έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αλλά αυτή τη στιγμή παραμένει ελάχιστα αναπτυγμένη

 

Αντίστοιχα οι κύριες αγορές στις οποίες στοχεύουν οι ενέργειες προβολής είναι:

  • Εγχώρια Αγορά: Αθήνα, Θεσσαλονίκη
  • Γειτνιάζουσες περιοχές  (Δυτική & Κεντρική Μακεδονία, Ήπειρος, Στερεά Ελλάδα)
  • Διεθνής Αγορά: Γερμανία, Ην. Βασίλειο, Ρωσία, Ιταλία, Ολλανδία, Αυστρία, Κύπρος, Γαλλία, Βαλκανικές χώρες (Βουλγαρία – Ρουμανία), Χώρες της Κεντρικής Ευρώπης (Πολωνία – Τσεχία), Σκανδιναβικές χώρες (Φινλανδία), ΗΠΑ, Κίνα, Ισραήλ, Τουρκία

 

Το έργο «Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής Περιφέρειας Θεσσαλίας» πρόκειται να υλοποιηθεί μέσω μιας σειράς ενεργειών, όπως αυτές καταγράφονται στο Σχέδιο Δράσης Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας Θεσσαλίας και οι οποίες θα περιλαμβάνουν τους κάτωθι άξονες προτεραιότητας:

 

ΑΞΟΝΑΣ 1: ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ  – ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

ΑΞΟΝΑΣ 2: ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

            2.1. ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

            2.2. ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΕ ΕΝΤΥΠΑ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

ΑΞΟΝΑΣ 3: ΕΚΘΕΣΕΙΣ

            3.1. ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

3.2. ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

            3.3. ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ  ή εναλλακτικά

            3.4. ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

ΑΞΟΝΑΣ 4: ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ

            4.1. ΣΥΝΕΔΡΙΑ & ΗΜΕΡΙΔΕΣ

            4.2. ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

            4.3. ΦΙΛΟΞΕΝΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ, TOUR OPERATOR & OPINIOΝ LEADERS

ΑΞΟΝΑΣ 5: ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ & ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΥΛΙΚΟΥ

            5.1. ΛΟΓΟΤΥΠΟ

5.2. ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΠΟΤ ΠΡΟΒΟΛΗΣ

5.2. ΓΕΝΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΕΝΤΥΠΟ

5.3. ΕΝΤΥΠΟ ΜΕ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ

5.4. ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

5.5. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΥΛΙΚΟΥ

 

 

Προηγούμενο άρθρο Εντοπίστηκε από την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Λάρισας κατάστημα – καφενείο στην ευρύτερη περιοχή της Λάρισας, στο οποίο διεξάγονταν το παράνομο τυχερό παίγνιο «φρουτάκια»
Επόμενο άρθρο Μείωση χρόνου παραμονής μετακινούμενων κτηνοτρόφων στα πλαίσια του Προγράμματος εξισωτικής αποζημίωσης