«Κοινωνικά ανάλγητη η πολιτική της κ. Διαμαντοπούλου»


 «Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 3 του Νόμου 3848/2010 ορίζεται ότι: «Η σειρά κατάταξης των μετεχόντων στον τελικό πίνακα του ΑΣΕΠ προσδιορίζεται από τις μονάδες που συγκέντρωσαν στο διαγωνισμό, από ακαδημαϊκά κριτήρια, από την προϋπηρεσία τους ως εκπαιδευτικών και από κοινωνικά κριτήρια…». Ειδικότερα, για τους εκπαιδευτικούς με μόνιμη αναπηρία 67% και άνω ή πάθηση από ομόζυγη μεσογειακή αναιμία ή σκλήρυνση κατά πλάκας ή μικροδρεπανοκυτταρική αναιμία,, προβλέπεται μοριοδότηση επτά μονάδων στους τελικούς πίνακες κατάταξης του Α.Σ.Ε.Π., ενώ για τους εκπαιδευτικούς με μόνιμη αναπηρία τέκνου 67% και άνω προβλέπεται μοριοδότηση πέντε μονάδων», απαντά η Υφυπουργός  Παιδείας κ. Χριστοφιλοπούλου, σε ερώτηση που κατέθεσε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΛΑ.Ο.Σ. και Βουλευτής Λάρισας, κ. Αστέριος Ροντούλης, σχετικά με το διορισμό εκπαιδευτικών με αναπηρία 67% και άνω.

 Στη συνέχεια της απάντησής της η κ. Χριστοφιλοπούλου επισημαίνει τα εξής:

«Προκειμένου να επιτευχθεί η ομαλή μετάβαση από το σημερινό στο νέο καθεστώς προσλήψεων, προβλέπονται ειδικές μεταβατικές διατάξεις μέχρι την πλήρη εφαρμογή της νέας διαδικασίας από το 2012 – 2013 και εφεξής. Ειδικότερα, στις διατάξεις της παραγράφου 10 του άρθρου 9 του ιδίου ως άνω νόμου ορίζεται ότι: «μέχρι τη διενέργεια του πρώτου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ κατά τις διατάξεις του παρόντος νόμου, με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων καθορίζεται, με βάση τις υφιστάμενες εκπαιδευτικές ανάγκες ο αριθμός των διοριζόμενων εκπαιδευτικών ανά σχολικό έτος και κατά κλάδο και ειδικότητα από καθεμία από τις ακόλουθες κατηγορίες: α) γονείς περισσότερων των τριών τέκνων που είναι ανήλικα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν, που έχουν τα τυπικά προσόντα διορισμού, β) εκπαιδευτικοί με ποσοστό μόνιμης αναπηρίας 67% και άνω, εφόσον συμπληρώνουν τουλάχιστον δώδεκα μήνες πραγματικής προϋπηρεσίας προσωρινού αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού (…), γ) εκπαιδευτικοί γονείς τέκνων με ποσοστό μόνιμης αναπηρίας 67% και άνω, εφόσον συμπληρώνουν τουλάχιστον δώδεκα μήνες πραγματικής προϋπηρεσίας (…) και δ) ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί (…). Οι εκπαιδευτικοί των κατηγοριών αυτών, εφόσον έχουν αποκτήσει την αντίστοιχη ιδιότητα μέχρι 30 Ιουνίου κάθε έτους, διορίζονται κατά σειρά που εξαρτάται από τα ακαδημαϊκά κριτήρια, την προϋπηρεσία τους ως εκπαιδευτικών και τα κοινωνικά κριτήρια, σύμφωνα με τις περιπτώσεις β’, γ’ και δ’ του άρθρου 3 που εφαρμόζονται αναλόγως».

Σχολιάζοντας την απάντηση της κ. Χριστοφιλοπούλου, ο κ. Ροντούλης τόνισε τα εξής:

«Βάσει της παρ. 4 του άρθρου 39 του Ν. 3794/2009 (ΦΕΚ 156/4-9-2009 τ.Α’), οι εκπαιδευτικοί με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, εφόσον συμπλήρωναν δώδεκα τουλάχιστον μήνες πραγματικής προϋπηρεσίας αναπληρωτή ή ωρομισθίου, αποκτούσαν δικαίωμα διορισμού ανεξάρτητα από την συμμετοχή τους σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και πέραν των οριζομένων από τις σχετικές διατάξεις ποσοστών.

Τώρα, όμως, με την κ. Διαμαντοπούλου στο τιμόνι του Υπουργείου Παιδείας, όλα αυτά αποτελούν παρελθόν. Ο νυν νόμος 3848/2010 (ΦΕΚ 71/19-05-2010 τ. Α’) θεσπίζει την διαδικασία του ΑΣΕΠ και για τους ανάπηρους εκπαιδευτικούς, προβλέποντας μόνο μια προσχηματική απλή μοριοδότηση επτά μονάδων (εκπαιδευτικοί με μόνιμη αναπηρία 67% και άνω) ή πέντε μονάδων (εκπαιδευτικοί με μόνιμη αναπηρία 67% και άνω τέκνου).

Μάλιστα, με την παρ. 4 του άρθρου 4 του Ν. 3848/2010 ορίζεται ότι «ο χρόνος πραγματικής υπηρεσίας στη σχολική μονάδα της πρώτης τοποθέτησης μετά τον διορισμό δεν μπορεί να είναι μικρότερος των τριών ετών». Αυτό σημαίνει ότι ο νεοδιοριζόμενος ανάπηρος εκπαιδευτικός θα υποχρεωθεί, τουλάχιστον επί τριετία, να υπηρετεί στην θέση της πρώτης του τοποθέτησης μετά τον διορισμό του, μολονότι συνεχίζουν  να ισχύουν οι παράγραφοι 2, 3 και 4 του άρθρου 8 του 50/1996 Π.Δ., που του δίνουν την δυνατότητα απόσπασης ή/και μετάθεσης πριν παρέλθει η τριετία.

Αυτή είναι η «ευαίσθητη κοινωνικά» πολιτική του ΠΑΣΟΚ και της κυρίας Διαμαντοπούλου; Αυτή είναι η φροντίδα και η μέριμνα του κ. Παπανδρέου για τα ΑμΕΑ;

Ουσιαστικά, η Κυβέρνηση με την πολιτική της στο Υπουργείο Παιδείας έπληξε ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (πολυτέκνους, τριτέκνους, αναπήρους), κάνοντας επίδειξη κοινωνικής αναλγησίας. Ευχόμαστε σύντομα να αλλάξει γραμμή πλεύσης, διότι σε συνθήκες έντονης οικονομικής δυσπραγίας οι ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες «χτυπιούνται» περισσότερο από τον καθένα».

Προηγούμενο άρθρο Βαίνει προς κατάργηση ο θεσμός των αθλητικών σχολείων;
Επόμενο άρθρο Ομιλία Ροντούλη στη Βουλή για την Επέτειο του Πολυτεχνείου