«Ο αλιευτικός πλούτος της χώρας υφίσταται μία πραγματική ληστεία, λόγω της δραστηριότητας των Τούρκων ψαράδων. Είναι αδιανόητο οι Έλληνες πολίτες να δαπανούν δισεκατομμύρια ευρώ σε οπλικά συστήματα, σε πλοία, σε αεροπλάνα και σε οποιεσδήποτε άλλες πλατφόρμες μεταφοράς οπλικών συστημάτων και να μην μπορούμε να προστατέψουμε τις θάλασσες μας. Επιτέλους αυτή η πειρατεία θα πρέπει να σταματήσει. Η Ελλάδα οφείλει να προχωρήσει στην οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης, προκειμένου να κατοχυρωθούν τα δικαιώματα αλιείας των Ελλήνων αλιέων», τόνισε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΛΑ.Ο.Σ. και βουλευτής Λάρισας Αστέριος Ροντούλης, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.
«Μεσούσης, της οικονομικής κρίσεως και ενώ απομένουν ακόμα τρία χρόνια μέχρι το τέλος του ελληνικού επιχειρησιακού προγράμματος αλιείας, ύψους 274 εκατομμυρίων ευρώ, που χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλιείας, η απορροφητικότητα του προγράμματος είναι μόλις στο 2%, στερώντας από τους Έλληνες ψαράδες σημαντικούς πόρους που θα τους έδιναν ανάσα ζωής σ’ αυτή την δύσκολη περίοδο που διανύουμε», συνέχισε ο κ. Ροντούλης, επιτιμώντας τον παριστάμενο Υπουργό κ. Διαμαντίδη για την κωλυσιεργία της Κυβέρνησης.
Τέλος ο Λαρισαίος βουλευτής πρότεινε την καθιέρωση του «μεταφορικού ισοδύναμου», ως το μόνο μέτρο που θα μπορούσε να συμβάλλει αποφασιστικά, τόσο στη βιωσιμότητα της ανάπτυξης του νησιωτικού χώρου, όσο και στην ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων που λειτουργούν στα νησιά αλλά και στη βελτίωση της καθημερινότητας των νησιωτών, λέγοντας τα εξής:
«Η επιτροπή Περιφερειακής Ανάπτυξης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, αναγνωρίζοντας ότι το κόστος των θαλάσσιων μεταφορών είναι πολύ πιο υψηλό από το κόστος των χερσαίων μεταφορών, γνωμοδότησε ότι σημαντική παράμετρος για μια ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική είναι το λεγόμενο μεταφορικό ισοδύναμο. Υπάρχει κοινοτικό έγγραφο που ουσιαστικά μας προτείνει να εφαρμόσουμε ότι ήδη εφαρμόζεται στη Γαλλία, στην περίπτωση της Κορσικής, αλλά και στην Ισπανία.
Ο ΛΑ.Ο.Σ. θεωρεί, ότι το ζήτημα του μεταφορικού ισοδύναμου, ότι θα πρέπει να επεκταθεί και στο τομέα της κατασκευής των επιβατικών σκαφών της ελληνικής ακτοπλοΐας. Θα πρέπει, λοιπόν, να υπάρξει μία επιδότηση στην κατασκευή σκαφών της ελληνικής ακτοπλοΐας, στη βάση, βέβαια, κάποιων προϋποθέσεων. Θα πρέπει αυτά τα σκάφη να δραστηριοποιούνται στις λεγόμενες άγονες γραμμές, να κατασκευάζονται σε ελληνικά ναυπηγεία, να απασχολούν ελληνικά πληρώματα και να αφομοιώνουν στον εξοπλισμό τους τεχνολογίες φιλικές στο περιβάλλον. Έτσι θα βελτιώσουμε την καθημερινότητα και τη δυνατότητα οικονομικής ευημερίας των νησιωτών, αλλά θα ενισχύσουμε και τον χειμαζόμενο κλάδο της ναυπηγικής βιομηχανίας στη χώρα μας», κατέληξε ο κ. Ροντούλης.