Οι ημέρες που διανύουμε είναι αποκαλυπτικές και αφορούν σε όλες τις ανθρώπινες δραστηριότητες από τις πιο… αθώες έως και τις πιο πονηρές! Η τραγωδία που βιώνουμε ως Έθνος συμπαρασύρει στο διάβά της το σύνολο των πολιτών και των θεσμών προξενώντας οδυνηρές συνέπειες σε επίπεδο οικονομικό, υλικό, κοινωνικό , εργασιακό, περισσότερο όμως και πάνω απ όλα ψυχοπνευματικό που οδηγεί χιλιάδες συνέλληνες στην αυτοκτονία γιατί δεν άντεξαν την ταπείνωση και τον ανείπωτο εξευτελισμό. Τίς αιτίες που μας έφεραν σε αυτή τη δεινή κατάσταση ο καθένας από εμάς τις αντιλαμβάνεται με τον δικό του τρόπο και δίνει τις δικές του απαντήσεις και προσπαθεί να αντιπαρέλθει την ολοκληρωτική επίθεση που δέχεται σε όλα τα μέτωπα μόνος του, χωρίς βοήθεια, χωρίς στήριξη, χωρίς αλληλεγγύη, σε ένα αγώνα άνισο με διαστάσεις απόγνωσης και τέλος προδιαγεγραμμένο. Σε αυτό τον εφιάλτη έχουμε χρέος και καθήκον όλοι μας να αντισταθούμε, ο καθένας από το μετερίζί του, συντεταγμένα όμως, συλλογικά, και να αλληλοστηριχθούμε ανταποκρινόμενοι στο ζητούμενο που είναι βρούμε τον τρόπο για να ξεφύγουμε από την σε εξέλιξη λεηλασία υλικών, αξιών και ψυχών. Το ερώτημα που τίθεται είναι αμείλικτο και πιεστικό… Υπάρχει τρόπος να ξεπεράσουμε την απίστευτη σε ένταση και διάρκεια πολύπλευρη κρίση που μας αποδιοργανώνει; Ναι, απαντάμε εμείς, μια ομάδα συμπολιτών και επιθυμία μας είναι να σας καταστήσουμε κοινωνούς αυτής της αισιοδοξίας, συνοδοιπόρους και … συνταξιδιώτες στο… ταξίδι για να γνωρίσουμε τον τόπο μας και να προσεγγίσουμε όσο είναι ανθρωπίνως εφικτό τα άδυτα της αυτογνωσίας που θα μας επιτρέψει να … ανατρέψουμε δημιουργικά το σάπιο και το θνησιγενές που χαρακτηρίζουν το χθές και να ξεκινήσουμε να … χτίζουμε το παρόν, να θέτουμε τις βάσεις και να δημιουργούμε τις υποδομές για το μέλλον. Για να τεθεί σε λειτουργία αυτή η διαδικασία, Ένας μόνο δρόμος υπάρχει και αυτός είναι η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Αυτή τη στράτα επιλέξαμε να ακολουθήσουμε γνωρίζοντας ότι είναι ανηφορική και δύσβατη και σας προτείνω ως επικεφαλής αυτής της Αυτοδιοικητικής Προσπάθειας να την διανύσουμε συντροφιά, να νοιάζεται ο ένας για τον άλλο και όλοι μαζί να διώξουμε την πίκρα και την στεναχώρια που τείνει να μας κυριεύσει και να μοιραστούμε κάποιες σκέψεις, προτάσεις και δράσεις στις οποίες καταλήξαμε και είναι καρπός της πολύχρονης συμμετοχής μας στους αγώνες για την προκοπή του τόπου.
Οικονομική κρίση και Τοπική Αυτοδιοίκηση
Ο ι πολιτικές και οικονομικές συνθήκες που διαμορφώνονται καθημερινά από τα διεθνή κέντρα της παγκόσμιας εξουσίας με τη βοήθεια και συνδρομή δυστυχώς των εγχώριων πολιτικών, οδηγούν τους λαούς στην εξαχρείωση και στην εξαθλίωση, ποδοπαντώντας κάθε έννοια αξιοπρέπειας και ελευθερίας του προσώπου , του πολίτη, του επώνυμου, και όχι του… ανώνυμου αριθμοποιημένου προιόντος που αυτοί ευαγγελίζονται.
Η επίθεση από τα παγκόσμια κέντρα εξουσίας είναι πολυπλόκαμη και εξαπλώνεται σε όλες τις εκφάνσεις της ανθρώπινης δραστηριότητας με προφανέστατο στόχο την απόλυτη καθυπόταξη των πολιτών του πλανήτη.
Τα κέντρα αυτά έχουν ονοματεπώνυμο και είναι , οι αγορές, οι τράπεζες, και οι οίκοι αξιολόγησης πίσω από τα οποία βρίσκονται φυσικά πρόσωπα και όχι αόρατες και απρόσωπες δυνάμεις όπως διαλαλούν τα καθεστωτικά Μ.Μ.Ε τα οποία παράλληλα επιχειρούν να απαξιώσουν συλλήβδην κόμματα και πολιτικούς με τη λογική της ισοπέδωσης για να ολοκληρώσουν με αυτό τον άθλιο τρόπο την κατάλυση της Δημοκρατίας που έτσι κι αλλιώς υπέστη συντριπτικά πλήγματα, αφού στην πραγματικότητα αυτοί που αποφασίζουν δεν είναι οι κυβερνήσεις των κρατών αλλά οι αγορές , οι τράπεζες και οι οίκοι αξιολόγησης.
Τα εργαλεία για να πετύχουν το στόχο τους σε αυτή την ιστορική στιγμή είναι η τεχνητή οικονομική κρίση, οι πόλεμοι εναντίον κρατών που αντιστέκονται στα άνομα σχέδια τους με πρόσχημα την παγκόσμια ειρήνη, ο ολοκληρωτικός έλεγχος στα αποθέματα της παγκόσμιας ενέργειας όπου γής ,και ,της παραγωγής και διακίνησης των τροφίμων σε όλα τα στάδια επεξεργασίας, από το χωράφι και τη στάνη ως το ράφι των Σούπερ μάρκετς.
Διαχρονικά αυτά τα κέντρα κατέβαλλαν πείσμονα, συστηματική και μακροχρόνια προσπάθεια χωρίς να νοιάζονται για τα χρήματα που απαιτούνταν, και μιμούμενοι τον Οδυσσέα χρησιμοποίησαν διάφορους Δούρειους ίππους για να διεισδύσουν στους λαούς και όπως το σαράκι , σιγά – σιγά και αθόρυβα να διαλύουν τον κοινωνικό ιστό σε όλα τα έθνη, να καταργούν τη διαφορετικότητα σε όλα τα επίπεδα μέσα από πολιτικοοικονομικά συστήματα με κυρίαρχο το πολιτισμικό στοιχείο, στο όνομα της δημιουργίας της νέας πολυπολιτισμικής παγκόσμιας κοινωνίας μέσα από την οποία τάχα θα λυθούν όλα τα προβλήματα και θα εδραιωθεί η παγκόσμια ειρήνη.
Τίποτα πιο αναληθές και πιο ψευδές, και μάλιστα, σε κλίμακα πλανητική, παρόμοιο του οποίου η ανθρωπότητα δεν ξαναγνώρισε και αδιάψευστος μάρτυρας της ζοφερής πραγματικότητας, οι συνεχείς και καταστροφικοί πόλεμοι, η αύξηση των κονδυλίων για την παραγωγή όπλων μαζικής εξόντωσης, η δημιουργία σύγχρονων συστημάτων παρακολούθησης όλων των πολιτών, η κατάργηση του χρήματος και επιβολή των τραπεζικών καρτών για όλες τις οικονομικές δραστηριότητες που θα τους επιτρέπουν να γνωρίζουν και την παραμικρή μας κίνηση και ενέργεια έτσι ώστε να μπορούν όταν εκτιμούν ότι απειλούνται τα σχέδια τους να επεμβαίνουν και να καταστέλλουν το κάθε τι στη γέννηση του.
Φοβούνται τη μικρή κοινότητα, τις μικρές κοινωνίες που ζούνε και ενεργούν συντεταγμένα μέσα στο πλαίσιο του Συντάγματος με λογικές και πρακτικές αυτάρκειας, αυτοπροσδιορισμού, αυτενέργειας και διαφορετικότητας, στην κατεύθυνση της αρμονικής συνύπαρξης, συνδιαμόρφωσης και σύμπραξης, σημαδεύοντας και πυροβολώντας ιδιαιτέρως την οικογένεια, το αρχέγονο κύτταρο της κοινωνίας των ανθρώπων που είναι και ο θεμέλιος λίθος διασφάλισης του Θείου δώρου της Ελευθερίας την οποία κανείς δεν μπορεί να αγγίξει και να καταλύσει εάν δεν το επιτρέψει ο ίδιος, ο κάτοχος αυτού του Θείου δώρου.
Μεταξύ των διαφόρων μεθόδων για να επιτύχουν τους άνομους σκοπούς τους επέλεξαν και τον πολυδιαφημιζόμενο «Καλλικράτη» στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Ένα σύστημα διαχείρισης και αυτοδιοίκησης της … ελεύθερης πτώσης διαχρονικών αξιών, ένα σύστημα που λειτουργεί σα το μακρύ χέρι της εκάστοτε κυβέρνησης μέχρι σήμερα, για να γκρεμίζει, να απαξιώνει την ύπαιθρο, να μονοδρομεί την αστυφιλία, να προάγει τη μετανάστευση και να οδηγεί στην εγκατάλειψη των προγονικών εστιών με συνέπεια να σταματήσουμε να παράγουμε προιόντα, και η ερημοποίηση να απλώνεται εφιαλτικά σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Ελληνικής γής εκεί που μέχρι πρίν λίγα χρόνια ο τόπος έσφυζε από ζωή και τις χαρούμενες φωνές των μικρών παιδιών που έπαιζαν και ταυτόχρονα μάθαιναν τη φύση.
Ο «Καλλικράτης»είναι βασικό παρελκόμενο για την εφαρμογή της παγκοσμιοποίησης που λυσσωδώς προωθούν οι ισχυροί του κόσμου και σα τέτοιο έχουμε χρέος και καθήκον να τον καταργήσουμε στην πράξη αναδεικνύοντας τις δυνάμεις του κάθε χωριού σε κυρίαρχες και στις μόνες που νομιμοποιούνται να λαμβάνουν αποφάσεις για όσα τις αφορούν.
Αυτό θα γίνει εφικτό από ένα νέο τρόπο διακυβέρνησης που στην πραγματικότητα είναι τόσο … παλιός όσο και οι Έλληνες, μέσα από την διάχυση της εξουσίας στους ίδιους τους πολίτες και την δυνατότητα που θα έχουν να συζητούν δημόσια, να προτείνουν, να συνδιαμορφώνουν, να συναποφασίζουν και το σπουδαιότερο να συμμετέχουν ενεργά και καταλυτικά στην εφαρμογή των αποφάσεων που εκτός από αυτονόητη και ελεύθερη επιλογή θα παραπέμπει και σε ανάληψη συγκεκριμένων ευθυνών που θα καταλογίζονται αναλογικά, καθ ότι Δημοκρατία δεν είναι μόνο δικαίωμα αλλά και ευθύνη.
ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΣ
Προυπόθεση για όσα αναφέραμε είναι η ύπαρξη ενός βασικού σχεδιασμού που θα περιγράφει , θα αναλύει και θα στοιχειοθετεί τα χαρακτηριστικά του Δήμου, θα οριοθετεί με σαφήνεια τον προσανατολισμό και θα διαμορφώνει τις προυποθέσεις και κύριες συνιστώσες που θα μορφοποιούν γεωπολιτικά τις δράσεις μέσα από τις οποίες το σύνολο της τοπικής κοινωνίας θα περάσει από το όραμα στην πραγμάτωση.
Α(1) Ενός σχεδιασμού που θα εστιάζεται στα συγκριτικά πλεονεκτήματα του τόπου ,που θα βρίσκει τρόπους να τα αναδεικνύει και να τα αξιοποιεί διαφυλάσσοντας το αρχέγονο κάλλος που είναι εντυπωσιακό και εν πολλοίς όπως διαμορφώθηκε στο διάβα των αιώνων αποκομίζοντας τα μέγιστα προς όφελος του συνόλου, και όχι των ολίγων, της εκκλησίας του Δήμου, και όχι των εχόντων και κατεχόντων.
(2) που θα προτείνει στην παγκόσμια αγορά τα μοναδικά της γεωργοκτηνοτροφικά προιόντα μετεξελίσσοντας τους παραδοσιακούς παραγωγούς σε σύγχρονους επιχειρηματίες που θα έχουν σα … μπούσουλα την εμπειρία αιώνων την οποία θα ενσωματώνουν στα επιτεύγματα της επιστήμης προσφέροντας στους καταναλωτές το κορυφαίο προιόν που θα τους επιτρέπει να ατενίζουν το αύριο με αισιοδοξία, ελπίδα, και πάνω απ όλα με σιγουριά.
(3) που θα αξιοποιεί το πιο φημισμένο και γνωστό βουνό στον κόσμο, τον Όλυμπο, μέσα από τη θέση – δόγμα… «Αξιοποίηση του Ολύμπου με αντικείμενο τον Όλυμπο, χωρίς τον Όλυμπο» αναλαμβάνοντας πρωτοβουλία για… μετρημένες δράσεις που δεν θα αλλοιώνουν στο παραμικρό την φυσιογνωμία του, αναδεικνύοντας το μύθο, τη χλωρίδα και την πανίδα, το εξαιρετικό του κάλλος, τις μοναδικές διαδρομές του, και τη δυνατότητα της οργανωμένης γνωριμίας είτε μέσα από περιπάτους, είτε μέσα από αθλητικούς αγώνες, είτε από μεμονωμένες η ομαδικές δράσεις.
(4) που θα εργαστεί αόκνως για την ανάδειξη των πολύτιμων και μοναδικών αρχαιοτήτων, και της ανάσυρσης από τη λήθη στο φώς, της ιστορικότητας της ευρύτερης περιοχής και της γνωριμίας και κατανόησης της Περραιβικής διαχρονικότητας, από τους πρωτοκατοίκους Πελασγούς έως τις ημέρες μας.
Το όνομα Όλυμπος θα προσλάβει στο διεθνές στερέωμα τη φυσική του θέση που δεν είναι άλλη από το Παγκόσμιο διαβατήριο που θα δημιουργήσει τις προυποθέσεις στο Δήμο ολόκληρο να αποκτήσει χαρακτηριστικά παγκοσμιότητας , οικουμενικότητας , και όχι παγκοσμιοποίησης.
(5) που θα αναδεικνύει την μοναδική θρησκευτικότητα της περιοχής και σε αγαστή συνεργασία με την τοπική εκκλησία μέσα από τα σπάνια σε αίγλη μοναστήρια θα μεταλαμπαδεύει στους πιστούς που θα προστρέχουν στη Χάρη των Αγίων τις διδαχές της Ορθοδοξίας.
(6) που θα δώσει τη δυνατότητα στην περιοχή να αποκτήσει την ταύτιση με το προιόν που θα παράγεται, με τη φέτα, με το αρνάκι – κατσικάκι, με τα βιολογικά προιόντα, τα μήλα , το κρασί, τα κηπευτικά , τα αμύγδαλα, τα ρόδια, τα καπνά, που θα μετουσιωθεί σε ατμομηχανή της ντόπιας παραγωγής.
(7) που θα… αγκαλιάζει σε όλο το εύρος τον πολιτισμικό οργασμό που ανέκαθεν χαρακτήριζε την πάλαι ποτέ Επαρχία Ελασσόνας και αναδείκνυε σημαντικές προσωπικότητες που διαδραμάτισαν καίριο ρόλο στα κοινά ανά τον κόσμο όπου και διακρίθηκαν.
(8) που θα συσπειρώσει το επιστημονικό προσωπικό που ζεί και κινείται σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη ζητώντας την ανιδιοτελή προσφορά τους για την προκοπή της γενέτειρας τους.
(9) που θα επιτρέπει στις πολιτισμικές τοπικές δυνάμεις να … διδάσκουν την παράδοση και να μυούν τους νέους στα νάματά της.
(10) που θα βγάζει τον … ομφαλό της Ελλάδας, τον Δήμο Ελασσόνας, από την απομόνωση και την ανυπαρξία επιτρέποντας σε όσους επιθυμούν να τον επισκεφθούν να το πράττουν με ασφάλεια και ταχύτητα.
(11) που θα δρομολογήσει την πορεία των δημοτών στην κατεύθυνση της γνωριμίας και της επαφής μεταξύ τους, που θα σπάσει το φράγμα της απόστασης και θα εκμηδενίσει τις συνέπειες των μέχρι τώρα πολιτικών επιλογών που αντί να σμίγουν τους κατοίκους των τοπικών διαμερισμάτων τους απομονώνουν κάνοντας τους να νοιώθουν σα ξένοι που είναι αναγκασμένοι να συγκατοικούν.
(12) που θα οργανώσει τον αθλητισμό που είναι πολύ σπουδαίος και … παραγωγικός , παρά το γεγονός ότι μέχρι σήμερα στηρίζεται αποκλειστικά και μόνο στο φιλότιμο και στο μεράκι αθλητών και παραγόντων.
(13) που θα αναδεικνύει τον πολίτη στην ύπατη αρχή και τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου σε εργάτες της λαικής εντολής και εκφραστές των λαικών αιτημάτων μέσα από ανοικτές, διαφανείς διαδικασίες και πρακτικές.
(14) που θα διαφυλάξει σα κόρη οφθαλμού τον δημόσιο χαρακτήρα της παροχής υπηρεσιών καθαριότητας, της διαχείρισης των υδάτων, που θα ενισχύει τις συλλογικότητες, θα προτρέπει και θα συμμετέχει στη δημιουργία ομάδων παραγωγών, και δημιουργίας υγιών συνεταιριστικών οργανώσεων.
(15) που θα έχει στο επίκεντρο τον πολίτη, μέσα από σαφέστατες πρακτικές αλληλεγγύης, που θα καταργεί τα νοητά συρματοπλέγματα που έχουν τεθεί από λάθος πολιτικές και απομονώνουν τους συμπολίτες μας με αναπηρία, τους απόμαχους της δουλειάς, τους ανήμπορους, τους ασθενείς, στοχεύοντας κανείς δημότης να μη στερείται από τα βασικά, να μη βιώσει σε καμία περίπτωση τον ρατσισμό, και, να απολαμβάνει ως τα στερνά του την αξιοπρέπεια και το σεβασμό μέσα από την αναγνώριση της προσφοράς του στην κοινωνία.
(16) που δεν θα χρησιμοποιεί τον Δήμο για να … μοιράζει χρήμα, αλλά που θα ενεργεί αποκλειστικά και μόνο για τα συμφέροντα των πολιτών, για να δίνει λύσεις ρηξικέλευθες σε προβλήματα που χρονίζουν και δυσχεραίνουν τη ζωή τους και θέτουν μύρια όσα εμπόδια στην αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων και επακόλουθη ανάπτυξη της περιοχής.
(Β)Ενός σχεδιασμού και μιας Δημοτικής Αρχής που θα αντιστέκεται στις παράλογες απαιτήσεις της Τρόικας και δε θα διστάσει να συγκρουστεί με τον παλαιοκομματισμό, την ρουσφετολογία, τον παραγοντισμό, την υποτέλεια, που θα εργαστεί και θα παλέψει να μη προχωρήσουν οι δυνάμεις του μεγάλου κεφαλαίου στην εξόρυξη του λιγνίτη, κι αν χρειαστεί, ακόμα και επι τιμή αίματος, που θα εξαντλήσει όλες τις δυνάμεις της για την δημιουργική ανατροπή που έχει απόλυτη ανάγκη ο τόπος και που είναι η μόνη διέξοδος στα αδιέξοδα που μας οδήγησαν με θρησκευτική ευλάβεια οι υποταγμένοι.
(Γ)Ενός σχεδιασμού που θα στηρίζεται στη δικαιοσύνη, στην ισοτιμία και στην αξιοκρατία, που θα αναθεωρήσει τις άδικες φορομπηχτικές πολιτικές που ακολουθούνται μέχρι σήμερα, που θα διεκδικεί όσα δικαιούται και θα αγωνίζεται να βρεί και άλλους πόρους, και θα επιχειρήσει μέσα από διαδικασίες καθολικής συναίνεσης να κατανείμει τα βάρη ανάλογα με τις δυνατότητες του κάθε πολίτη σε συνάρτηση με τις πραγματικές του ανάγκες.
Κρίσιμη και αδιαπραγμάτευτη προυπόθεση ωστόσο για την υλοποίηση των όποιων αποφάσεων και σχεδιασμού είναι η ύπαρξη μιας Δημοτικής Αρχής που θα πιστεύει στην αξία και στην ελεύθερη δράση των δημοτικών συμβούλων, μακριά από λογικές του παρελθόντος που τους ήθελαν άβουλα στρατιωτάκια με μοναδικό τους μέλημα την υποταγή στον Δήμαρχο, συνδιαμορφωτές, συνοδοιπόρους και συνδημαρχεύοντες στα πλαίσια μιας ομάδας, μιας συλλογικότητας που θα στηρίζεται στην αρχή σε ότι αφορά τον Δήμαρχο… Πρώτος μεταξύ ίσων, με στάση ζωής που θα παραπέμπει σε παράδειγμα προς μίμηση.
Ποια είναι η δύναμη όμως που θα επιτρέψει την υλοποίηση του οράματος για να αλλάξει πορεία ο Δήμος και να τεθεί σε τροχιά ανάπτυξης με συγκεκριμένο περιεχόμενο; Είναι ένα ερώτημα κρίσιμο και η απάντηση είναι πολύ πιο απλή απ όσο μπορεί να φαίνεται και εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από εμάς τους ίδιους και κανέναν άλλο.
Η γενεσιουργός δύναμη για την Δημιουργική Ανατροπή στο Δήμο Ελασσόνας είναι η Αγάπη… η Αγάπη για τον συνάνθρωπο ,η Αγάπη για τον Τόπο, η Αγάπη για τη δημιουργία, η Αγάπη για προσφορά, η Αγάπη για εθελοντισμό ,η Αγάπη για ανιδιοτέλεια, η Αγάπη για τη ζωή με αξιοπρέπεια και σεβασμό στο πρόσωπο, η Αγάπη στη Διάκριση και στην Ελευθερία.
Με εκτίμηση και σεβασμό στην Αγωνία όλων των συμπολιτών ο επικεφαλής για την Αυτοδιοικητική προσπάθεια Βάλλας Απόστολος Φαρμακοποιός- Εκδότης.
ΕΛΑΣΣΟΝΑ 8/1/2014