Στο 1,516 ευρώ το λίτρο το πλαφόν στην αμόλυβδη στη Θεσσαλία


Ούτε μια μέρα δεν… άντεξε το «πλαφόν» στη λιανική τιμή της αμόλυβδης, καθώς το αρμόδιο Υπουργείο, μετά τις απανωτές συναντήσεις με εκπροσώπους του κλάδου των βενζινοπωλών, έδωσε το «πράσινο φως» για αναπροσαρμογή κατά δύο λεπτά στο λίτρο, κάτι που σημαίνει ότι η τιμή της αμόλυβδης για σήμερα στη Λάρισα αναμένεται να είναι 1,516 ευρώ το λίτρο.  Εν τω μεταξύ, η χθεσινή εφαρμογή του πλαφόν στο 1,496 ευρώ το λίτρο είχε εν μέρει ευεργετική επίδραση στις τσέπες των καταναλωτών, σε ό,τι αφορά στα πρατήρια που πωλούσαν πιο πάνω, ωστόσο δεν ήταν λίγοι οι βενζινοπώλες που εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία και αύξησαν τις τιμές τους ακριβώς στο πλαφόν, ενώ πωλούσαν πιο χαμηλά. Ουδέν νεώτερον από το μέτωπο των ιδιοκτητών φορτηγών ΔΧ, καθώς, όντας επιταγμένοι είναι υποχρεωμένοι να παρέχουν υπηρεσίες μεταφορικού έργου, ωστόσο δηλώνουν ότι βρίσκονται σε «στάση εργασίας».

Σύμφωνα με την πρόεδρο των βενζινοπωλών Λάρισας και αντιπρόεδρο της ΟΒΕ, Ελισάβετ Παπαδοπούλου, το γεγονός ότι το πλαφόν, μέσα σε μια μέρα αυξήθηκε, δείχνει ακριβώς την προχειρότητα και την βιασύνη, από την πλευρά του αρμόδιου Υπουργείου για το θέμα. «Είναι άδικο να εφαρμόζεται σύστημα επιβολής ανώτατης τιμής μόνον στη λιανική, ακριβώς διότι μπορεί να αυξηθεί η χονδρική. Για να έχει ισχύ για επτά ημέρες το πλαφόν, θα πρέπει να μπει όριο στην τιμή και στο διϋλιστήριο και στην χονδρική εμπορία. Με αυτό που έκαναν, έδωσαν απλώς μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους στις εταιρείες και τα διϋλιστήρια, καθώς η τιμή πώλησης από την πλευρά τους αυξήθηκε», επεσήμανε.

Η ίδια σημείωσε ακόμη ότι σε επίπεδο Ομοσπονδίας φαίνεται ότι το ρήγμα γίνεται βαθύτερο, μιας και στις χθεσινές συναντήσεις με τους αξιωματούχους του Υπουργείου, η επαρχία δεν κλήθηκε να συμμετέχει. Όσο για το κάλεσμα σε διαμαρτυρία στις κατά τόπους Νομαρχίες, η κ.Παπαδοπούλου, ήταν αφοπλιστική: «Δεν έχουμε διαφορές να λύσουμε με το Νομάρχη Λάρισας, με το Υπουργείο τις έχουμε τις διαφορές. Σε καμία περίπτωση δεν απαξιώνουμε το θεσμό των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων. Το αντίθετο. Είμαι σίγουρη ότι εάν πηγαίναμε στη ΝΑΛ, και κατανόηση θα βρίσκαμε και συμπαράσταση στα αιτήματά μας. Αυτό όμως δεν θα λύσει τα προβλήματα του κλάδου. Το θέμα πρέπει να λυθεί σε επίπεδο Υπουργείου. Ότιδήποτε άλλο είναι απλώς “βεγγαλικά” και “τουφεκιές στον αέρα”», είπε.

ΦΟΡΤΗΓΑ

Ουδέν νεώτερον από το «μέτωπο» των ιδιοκτητών φορτηγών ΔΧ, καθώς η κατάσταση έχει περιέλθει σε αδιέξοδο, με τους μεν φορτηγατζήδες να δηλώνουν ότι βρίσκονται σε «στάση εργασίας» και το Υπουργείο, από την άλλη πλευρά να κρατά γερά το χαρτί της επίταξης. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Σωματείου Λάρισας, Βασίλη Ζουμπουρλή, δεν έχουν δημιουργηθεί προβλήματα στο νομό. Ωστόσο, σε άλλες περιοχές της χώρας, υπήρξαν φαινόμενα όπου παραδόθηκαν από τις νομαρχίες δεύτερα σημειώματα σε ΕΚΤΑΚΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

Σε έκτακτη συνέλευση καλεί τα μέλη του το Σωματείο Βενζινοπωλών Λάρισας, σήμερα Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου, στις 9.30 το βράδυ, στο Επιμελητήριο Λάρισας. Επί τάπητος αναμένεται να βρεθούν δύο εξαιρετικά σημαντικά ζητήματα, το πρώτο αφορά στο θέμα του πλαφόν και το δεύτερο αφορά στο θέμα επιλογής Ομοσπονδίας -εάν δηλαδή το Σωματείο θα παραμείνει στην ΟΒΕ ή θα προσχωρήσει στην ΠΟΠΕΚ. Στη συνέλευση

Προηγούμενο άρθρο Είμαστε οι θεματοφύλακες της… δήλωσε η Θέκλα Παρασκευούδη
Επόμενο άρθρο Συνέντευξη στο επιμελητήριο Λάρισας από τον Παπατόλια