Μόνο ένα καλοκαίρι ακόμη, το επόμενο του 2011, θα συνεχίσουν να ταλαιπωρούνται οι Λαρισαίοι στις μετακινήσεις τους προς τον Πλαταμώνα, τα υπόλοιπα παράλια της περιοχής και προς τη Βόρεια Ελλάδα καθώς πριν το μεθεπόμενο καλοκαίρι, αυτό του ’12, θα έχουν παραδοθεί οι οδικές σήραγγες που κατασκευάζονται στην Κοιλάδα των Τεμπών και μέσω των οποίων θα διεξάγεται με απόλυτη ασφάλεια η κυκλοφορία στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ.
Με τους ακολουθούμενους ρυθμούς στην κατασκευή τα έργα στα Τέμπη θα έχουν ολοκληρωθεί πολύ νωρίτερα από τον συμβατικό χρόνο παράδοσης που έχει οριστεί για τον Σεπτέμβριο του 2012. Αυτό προέκυψε από την επίσκεψη κλιμακίου μηχανικών του Τεχνικού Επιμελητηρίου Τμήμα Κ&Δ Θεσσαλίας, που με επικεφαλής τον πρόεδρο της Δ.Ε. Ντίνο Διαμάντο, βρέθηκαν στο μέτωπο των έργων προκειμένου να ενημερωθούν για την εξέλιξή τους από τους υπεύθυνους της κατασκευάστριας κοινοπραξίας.
ΑΔΙΑΚΟΠΑ
Όπως διαπιστώθηκε, τα έργα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη με τις εργασίες να διεξάγονται δίχως διακοπή σε τρεις βάρδιες ημερησίως, με 1.500 εργαζόμενους να απασχολούνται σ΄ αυτά, εκ των οποίων οι 300 είναι μηχανικοί διαφόρων ειδικοτήτων. Η διάνοιξη των σηράγγων γίνεται με μηχανικό τρόπο αλλά και με ελεγχόμενες εκρήξεις στα βραχώδη τμήματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις μέχρι τώρα εκσκαφές δεν έχει βρεθεί νερό.
Οι μηχανικοί του κλιμακίου του ΤΕΕ διέσχισαν την πρώτη σήραγγα, από την πλευρά της Λάρισας, την Τ1, της οποίας έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη καθώς και η κατασκευή της εσωτερικής της επένδυσης. Εισήλθαν επίσης και στη δεύτερη σήραγγα, την Τ2, μήκους 6 χλμ που θεωρείται η μεγαλύτερη οδική σήραγγα των Βαλκανίων και στην οποία οι εργασίες διάνοιξης διεξάγονται και από τις δύο πλευρές έχοντας προχωρήσει 2 χλμ στην κάθε μια τους (και έτσι απομένουν συνολικά άλλα 2 χλμ για να ολοκληρωθεί) και βρέθηκαν στο μέτωπο των εκσκαφών καθώς και σ΄ εκείνο της σκυροδέτησης. Επισκέφθηκαν τέλος και τη νέα γέφυρα που κατασκευάζεται στον Πηνειό συνδέοντας την έξοδο της Τ2 με τα διόδια στον Πυργετό.
Στο κλιμάκιο του ΤΕΕ μετείχαν επίσης ο γ.γ. Ευθ. Μυρισιώτης και ο Γρ. Σουλιώτης μέλος της Δ.Ε., η αντιπρόεδρος της Αντιπροσωπείας Μ. Φακίρη, οι πρόεδροι των συλλόγων πολιτικών μηχανικών Κ. Κουλώτσιος, αρχιτεκτόνων Μ. Παρασκευάς, μηχανολόγων Ν. Μίχος, ΕΜΔΥΔΑΣ Λ. Παρασκευοπούλου, χωροτακτών Δ. Μιμής, χημικών μηχανικών Ε. Πανάγου και άλλοι μηχανικοί.
Τους μηχανικούς του ΤΕΕ ξενάγησαν στα έργα ενημερώνοντάς τους για την εξέλιξή τους και τις εφαρμοζόμενες τεχνικές, οι Δημ. Παπακριβόπουλος αν. γεν. διευθυντής της κατασκευάστριας κοινοπραξίας, Κώστας Καλογήρου υπεύθυνος έργων οδοποιίας της κοινοπραξίας, Παν. Κτιστάκης εργοταξιάρχης, Νίκος Παπαγιάννης γεωλόγος , Παν. Ξενίδης γενικός εργοδηγός, Μαρία Μπουρνή τεχνικός ασφαλείας και Ειρήνη Ζαβρίδου υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου».
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
Ο πρόεδρος του ΤΕΕ Κ-Δ Θεσσαλίας Ντίνος Διαμάντος δήλωσε μετά την επίσκεψη: «Ενημερωθήκαμε πλήρως στο πλαίσιο της συνεργασίας που έχουμε με την εταιρία και της τακτής ενημέρωσης που έχουμε καθιερώσει.
Εκφράζουμε την ικανοποίησή μας καθώς διαπιστώσαμε πως το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των έργων όχι μόνο δείχνει ότι θα τηρηθεί αλλά με τους ρυθμούς που ακολουθούνται μάλλον θα υπερκεραστούν οι συμβατικοί χρόνοι και το έργο στην Κοιλάδα των Τεμπών θα παραδοθεί αρκετά νωρίτερα από την προβλεπόμενη προθεσμία του Σεπτεμβρίου 2012.
Ενημερωθήκαμε για τις τεχνικές που ακολουθούνται και τις σύγχρονες κατασκευαστικές μεθόδους που εφαρμόζονται στη διάνοιξη, τη σκυροδέτηση, την επένδυση και στεγανοποίηση των σηράγγων. Στα μέτωπα του μεγάλου αυτού έργου μάχονται εκατοντάδες μηχανικοί όλων των ειδικοτήτων, αποδεικνύοντας την επάρκεια και αναδεικνύοντας την εμπειρία του ελληνικού επιστημονικού δυναμικού που το εμπιστεύονται σε έργα αυτού του μεγέθους οι μεγάλες ξένες και ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες.
Ενημερωθήκαμε επίσης για τα αυστηρά μέτρα ασφαλείας που λαμβάνονται από εξειδικευμένους μηχανικούς και τηρούνται επαρκώς με αποτέλεσμα να μην προκύπτουν άξια λόγου εργατικά ατυχήματα.
Ανανεώσαμε το ραντεβού για ενημερωτική συνάντηση στα γραφεία της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» στο Μοσχοχώρι, προκειμένου να πληροφορηθούμε σχετικά με το σύστημα οδικής ασφάλειας και το κέντρο παρακολούθησης του παραχωρηθέντος τμήματος της εθνικής οδού από Ράχες μέχρι Κλειδί».