«Άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε! Αποφεύγει να απαντήσει επί της ουσίας η κυβέρνηση αν θα προχωρήσει στην κατασκευή πλήρους Ανισόπεδου κόμβου στη Ραψάνη, παραπέμποντας στις… καλένδες της αλληλογραφίας της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» με τον Παραχωρησιούχο «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.», τονίζει σε δήλωσή του ο Γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής Λαρίσης κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, σχολιάζοντας την απάντηση του Υφυπουργού Υποδομών κ. Γιάννη Μαγκριώτη σε σχετική αναφορά του στη βουλή.
Ο Θεσσαλός πολιτικός συνηγορώντας στο αίτημα του Επιμελητηρίου Λάρισας, είχε καταθέσει αναφορά στη Βουλή για την κατασκευή ολοκληρωμένου κόμβου στην εθνική οδό στο ύψος της Ραψάνης που θα διευκολύνει την πρόσβαση προς τα παράλια του Νομού Λάρισας, καθώς όπως επισημαίνει, «η κατασκευή ημικόμβου με έξοδο μόνο προς το νότο θα έχει ιδιαίτερα αρνητικές συνέπειες, τόσο για την τουριστική κίνηση, όσο και για την τοπική οικονομία».
Το πλήρες κείμενο της απάντησης του κ. Μαγκριώτη έχει ως εξής:
«-Στη Σύμβαση Παραχώρησης «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του τμήματος Ράχες Μαλιακού-Κλειδί Ημαθίας του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ», προβλέπεται η κατασκευή Ημικόμβου Ραψάνης, ο οποίος εξυπηρετεί μόνο τις κινήσεις από Αθήνα προς Ραψάνη-τοπικό δίκτυο και από το τοπικό δίκτυο προς Αθήνα. Ο πλήρης Ανισόπεδος κόμβος, δηλαδή, δεν αποτελεί συμβατική υποχρέωση του Παραχωρησιούχου.
– Στην υπ’ αριθμ. 85879/08.08.2002 ΚΥΑ περιβαλλοντικών όρων για το έργο «ολοκλήρωση μελέτης αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ υποτμήμα (Ι) Βόρεια Έξοδος Τεμπών-Πυργετός» προβλέπεται στη Ραψάνη η κατασκευή πλήρους Ανισόπεδου κόμβου (Α/Κ).
– Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.», που διαχειρίζεται τη σχετική Σύμβαση Παραχώρησης στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, με επιστολή της προς την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.», ζήτησε να μελετηθεί ο Α/Κ Ραψάνης κατά τρόπο που να επιτρέπει τη δυνατότητα κατασκευής του σε δυο φάσεις, έτσι ώστε σε μελλοντική αναβάθμισή του να εξυπηρετεί την εκτέλεση των υπολειπόμενων δύο κινήσεων του κόμβου, εντός της υφιστάμενης απαλλοτρίωσης, σύμφωνα με την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου. Στην αρχική φάση θα μπορούσε να κατασκευαστεί μόνο το τμήμα αυτού, που ανταποκρίνεται στις κινήσεις που περιγράφονται στη Σύμβαση Παραχώρησης, με μελλοντική δυνατότητα απρόσκοπτης επέκτασης και ολοκλήρωσης του ανισόπεδου κόμβου, εφόσον τα κυκλοφοριακά δεδομένα της περιοχής το απαιτήσουν.
– Ο Παραχωρησιούχος, ανταποκρινόμενος στην εντολή της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», πρότεινε λύση πλήρους ανισόπεδου κόμβου και υλοποίηση του σε δύο κατασκευαστικές φάσεις (κατασκευή δυο επιπλέον κλάδων, εξόδου και εισόδου από και προς Θεσσαλονίκη), επιφυλασσόμενος για απαίτηση σχετικών αποζημιώσεων».