Και ενώ για τη Δευτέρα, μεθαύριο, προγραμματίζει εορταστική εκδήλωση για την ολοκλήρωση της διάνοιξης στη μεγάλη σήραγγα του Ομολίου, την Τρίτη η εταιρία που κατασκευάζει το έργο στα Τέμπη προτίθεται να καταθέσει αίτηση διακοπής εργασιών. Έτσι ενώ το φως θα διαπερνά πλέον ολόκληρη τη σήραγγα, το έργο εισέρχεται σε σκοτεινό τούνελ, με αδιευκρίνιστο όσο και επισφαλές το μέλλον του.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες και όπως όλα δείχνουν, τα εργοτάξια θα νεκρώσουν και δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα επαναλειτουργήσουν σύντομα. Αφού στις παρούσες συνθήκες είναι άγνωστο πότε θα καταφέρει το κράτος να εξασφαλίσει τα χρήματα που οφείλει στους εργολάβους και που εκείνοι διεκδικούν με την κίνησή τους. Το οφειλόμενο ποσό, σύμφωνα με την πλευρά της εταιρίας ξεπερνά τα 20 εκατομμύρια ευρώ.
Όπως και από εκπρόσωπο της εταιρίας επιβεβαιώθηκε, στον παραχωρησιούχο, την εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» δηλαδή, έχει φτάσει έγγραφο με αίτημα διακοπής των εργασιών από την Κοινοπραξία, ήτοι τις εργοληπτικές εταιρίες που μετέχουν στο σχήμα το οποίο ανέλαβε την κατασκευή του έργου. Παρόμοιο σκηνικό έχει υπάρξει και άλλες φορές, δίχως όμως να υλοποιηθεί η απειλή. Τώρα όμως όλα δείχνουν ότι οι εργολάβοι είναι αποφασισμένοι. «Εάν δεν έχει κάτι στο τσεπάκι του ο κ. Λαμπρόπουλος τη Δευτέρα…», ειπώθηκε χαρακτηριστικά. Ο Σέργιος Λαμπρόπουλος, γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, αρμόδιος για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα, πρόκειται να παραστεί στην εκδήλωση της Δευτέρας στα Τέμπη για την ολοκλήρωση της διάτρησης της σήραγγας, οπότε και θα έχει κρίσιμη συνάντηση με τους εκπροσώπους της εταιρίας.
Πέραν όλων των άλλων προβλημάτων που αντιμετωπίζει αυτή την περίοδο γενικότερα ο κατασκευαστικός κλάδος, οι οφειλές του κράτους στο έργο των Τεμπών, χρησιμοποιούνται ως αφορμή για να κλείσουν και οι τράπεζες τη στρόφιγγα των δανειοδοτήσεων προς την εταιρία. Οπότε, έλλειψις χρημάτων, στάσις… εργοταξίου.
Σημειώνεται ότι παράλληλα βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαβουλεύσεις της εταιρίας με την κυβέρνηση για την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης, στο πλαίσιο των οποίων προφανώς εξελίσσεται «σκληρό παζάρι» από τις δύο πλευρές σε θέματα σχετικά με την παράταση στη διάρκεια εκμετάλλευσης αλλά και το ύψος των διοδίων, τον χρόνο παράδοσης του έργου κ.λπ. Η διαπραγμάτευση υπολογίζεται να ολοκληρωθεί εντός του Ιουνίου αλλά εκτιμάται ότι θα απαιτηθεί εν συνεχεία εξάμηνο διάστημα προκειμένου να εγκριθεί η αναθεωρημένη νέα σύμβαση από την ελληνική Βουλή και τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα. Φυσικά, ουδόλως αποκλείεται η επικείμενη διακοπή εργασιών να σχετίζεται και με την εν λόγω διαπραγμάτευση.