«Ο υπουργός Παιδείας, αφού δεν μπορεί να διορίσει μόνιμους εκπαιδευτικούς στη δημόσια εκπαίδευση, μονιμοποιεί τους εκπαιδευτικούς στα ιδιωτικά σχολεία». Τα παραπάνω τόνισε ο τομεάρχης Παιδείας & Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, κατά την εισήγησή του επί των άρθρων στην Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση. Όπως είπε ο εισηγητής της αξιωματικής αντιπολίτευσης ακυρώνονται έτσι, «τα δύο βασικά πλεονεκτήματα της ιδιωτικής εκπαίδευσης, η δυνατότητα επιλογής και αξιοκρατικής αντιμετώπισης του εκπαιδευτικού προσωπικού και οι δυνατότητες διαφοροποίησης στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα».
Στην Εισηγητική Έκθεση, το Υπουργείο επικαλείται τις προβλέψεις του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη όπου «προβλέπεται η προστασία του εργαζόμενου σε περίπτωση λύσης της εργασιακής σχέσης ενώ στην ουσία, νομοθετεί την υπερπροστασία, δηλαδή, την μονιμοποίηση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Άλλωστε, ο Κοινωνικός Χάρτης αφορά το σύνολο των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα και με αυτή τη λογική, θα μπορούσε η μονιμότητα ως προστασία να εφαρμοστεί για όλους. Επισημαίνεται, ότι για την προστασία αυτή όλων των εργαζομένων έχει θεσπιστεί και ισχύει το άρθρο 281 του Αστικού Κώδικα περί καταχρηστικότητας»
Αναφορικά με την Ελληνόγλωσση εκπαίδευση ο κ. Χαρακόπουλος σημείωσε ότι «Το νομοσχέδιο αυτό δεν προσθέτει κάτι νέο στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση, αντίθετα επαναφέρει το θέμα της εφαρμογής των δίγλωσσων σχολείων, με κατάργηση των αμιγών. Τα αμιγή σχολεία, κατά τη γνώμη μας, πρέπει να συνεχίσουν να λειτουργούν, τουλάχιστον μέχρι να εφαρμοστεί ένα δίγλωσσο σχολείο, που θα δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τόσο στη χώρα υποδοχής, όσο και στην ημεδαπή».
Το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης τόνισε ότι «δυστυχώς, η Κυβέρνηση νομοθετεί με έναν τρόπο που ακόμα και τα νομοσχέδια που δεν είναι με διαδικασία κατεπείγοντος, τελικά, στην πράξη, γίνονται με διαδικασία κατεπείγοντος. Έτσι, έχουμε μόνο την εκπρόσωπο Ομογενών της Έσσης» και πρόσθεσε ότι «το σύστημα της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης που λειτουργεί με την ευθύνη του ελληνικού Υπουργείου Παιδείας χρειάζεται βελτιώσεις, αλλά μελετημένες, ιδιαίτερα σήμερα σε μια περίοδο αθρόας μετανάστευσης, κυρίως στη Γερμανία».
Ο τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ πρόσθεσε ότι «ενώ η Κυβέρνηση κλείνει, στην ουσία, τα αμιγή σχολεία και για λόγους οικονομικούς, την ίδια ώρα, προτάσσει στους πίνακες των αποσπάσεων στο Εξωτερικό, τους εκπαιδευτικούς με επιμίσθιο. Βάζει ‘‘φωτογραφικούς φραγμούς’’ σε εκείνους τους εκπαιδευτικούς, που έχουν συνάψει γάμο με μόνιμους κατοίκους Εξωτερικού και προβλέπεται να υπηρετούν χωρίς επιμίσθιο».
ΠΕΛΑΤΕΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ…
«Άκουσα τον Υπουργό», είπε ο εισηγητής της ΝΔ «να μιλά και πάλι με στόμφο για πελατειακές σχέσεις, όταν με το νομοσχέδιο αυτό θεσπίζει διατάξεις που έχουν χαρακτήρα που μπορεί κανείς να πει ότι αγγίζει το ρουσφετολογικό, όταν ψαλιδίζει τα προσόντα των συντονιστών εκπαίδευσης ή των διευθυντών σχολικών μονάδων, περιορίζοντας το επίπεδο γνώσης της γλώσσας υποδοχής από Γ2 σε Γ1». Είπε, επίσης, ο κ. Υπουργός, ότι όσοι εκπαιδευτικοί πάνε χωρίς επιμίσθιο στη Γερμανία δεν το κάνουν από πατριωτισμό ή γιατί μένουν στο εξωτερικό, «αλλά γιατί παίρνουν ένα επιπλέον επιμίσθιο από τα σχολεία αυτά που επιχορηγούνται από τη Βαυαρική Κυβέρνηση, από τις κατά τόπους κυβερνήσεις των κρατών που συναποτελούν το γερμανικό ομόσπονδο κράτος. Αν είναι έτσι, να ελεγχθούν αν παρανόμως γίνεται κάτι τέτοιο, να αντιμετωπιστεί. Αλλά ποια είναι η απάντηση που μας δίνει ο Υπουργός; Ότι ενδεχομένως, επειδή κάποιοι παίρνουν αυτό το επιμίσθιο από το γερμανικό κράτος, εμείς θα στέλνουμε από την Ελλάδα εκπαιδευτικούς που θα τους δίνουμε κι εμείς επιμίσθιο. Ακατανόητος ο συλλογισμός του».