«Στην Ελλάδα, δυστυχώς, βιώνουμε μια έντονη αντίφαση σε σχέση με όσα γίνονται στον παγκόσμιο χώρο. Ενώ παντού τα συστήματα παιδείας εξελίσσονται ραγδαία, και η γνώση καθίσταται μοχλός προόδου αλλά και οικονομικής ισχύος, εμείς πάμε αντίστροφα. Οι δυνάμεις του λαϊκισμού, οι οποίες επικράτησαν στην ελληνική κοινωνία, θέλησαν να στρέψουν τους δείχτες του ρολογιού προς τα πίσω. Να επιστρέψουν στα χρόνια της δεκαετίας του ‘80. Εκεί που γεννήθηκαν και γιγαντώθηκαν πολλές από τις παθογένειες όχι μόνον της ελληνικής οικονομίας αλλά και της παιδείας». Τα παραπάνω τόνισε μεταξύ άλλων, ο υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, κατά την εισήγησή του στην ημερίδα με θέμα “Μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία για μια σύγχρονη Δημοκρατία”, που διοργάνωσε το “Ινστιτούτο Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής” στο πλαίσιο εκδηλώσεων που πραγματοποιεί η αξιωματική αντιπολίτευση στη συμπρωτεύουσα κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης. Αντικείμενο της εισήγησης του κ. Χαρακόπουλου ήταν “Η σημασία της αξιολόγησης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση”.
Ο τομεάρχης παιδείας της ΝΔ τόνισε ότι «τα βασικά στοιχεία της κυβερνητικής «αντιμεταρρύθμισης» που βρίσκεται σε πλήρη εφαρμογή είναι:
α) Η επιβολή ιδεοληπτικών απόψεων.
β) Η εξυπηρέτηση ομάδων συμφερόντων, οι οποίες αντιδρούν σε όποια ουσιαστική μεταρρύθμιση φοβούμενες ότι θα χάσουν κεκτημένα προνόμιά τους.
γ) Η κατάργηση κάθε αξιοκρατίας και αξιολόγησης σε όλη την εκπαιδευτική δομή, στο όνομα μιας δήθεν ιδανικής ισότητας. Στο πλαίσιο αυτό η ρετσινιά της αριστείας δεν ήταν μια λεκτική υπερβολή, αλλά ο πυρήνας μιας εδραιωμένης αντίληψης.
Κι όμως, παντού αλλού, όλοι αναγάγουν την αξιοκρατία και την αξιολόγηση των πάντων ως βασικό κριτήριο της λειτουργίας και της αναβάθμισης των εκπαιδευτικών τους συστημάτων. Γιατί γνωρίζουν ότι όποιος δεν προσαρμοστεί στις σύγχρονες ανάγκες οδηγείται στην απαξίωση και στην παρακμή».
Ο κ. Χαρακόπουλος υποστήριξε ότι «η αξιολόγηση οφείλει να έχει ως βασικό σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου ως μιας συνεχούς διαδικασίας ενίσχυσης της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών και βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου στα σχολεία της χώρας προς όφελος των μαθητών και της κοινωνίας. Η αξιολόγηση έχει διαπιστωτικό, διαμορφωτικό, παιδαγωγικό και αναπτυξιακό χαρακτήρα. Οφείλει πρωτίστως να λειτουργεί ανατροφοδοτικά και να συμβάλλει, σε συνεργασία με την επιμόρφωση, στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, αλλά και στην ποιοτική αναβάθμιση των δομών του εκπαιδευτικού συστήματος».
Το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης επισήμανε ότι «δυστυχώς, με την έλευση των ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ στην εξουσία η διαδικασία αξιολόγησης “πάγωσε” από τον πρώην υπουργό Παιδείας κ. Μπαλτά με ψευδείς και ανυπόστατες αιτιολογίες και αυτό συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Όμως ό,τι δεν αξιολογείται πεθαίνει και η ΝΔ δεν θα αφήσει την εκπαίδευση να πεθάνει. Ως κυβέρνηση αύριο με πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη θα προχωρήσει στην αξιολόγηση στηριζόμενη στα μεταξιολογικά δεδομένα από την εμπειρία της πρώτης, έστω και ημιτελούς εφαρμογής της».