Οι αλλαγές που επέβαλε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας στα ωρολόγια προγράμματα του Γυμνασίου, των ΕΠΑΛ, η κατάργηση της 3ωρης εργαστηριακής απασχόλησης για τους υπεύθυνους των εργαστηρίων Πληροφορικής και Φυσικών Επιστημών, η κατάργηση της στήριξης από τους καθηγητές της πληροφορικής στο πλαίσιο δύο δίωρων την εβδομάδα, των ομάδων των διαφορετικών ερευνητικών θεμάτων, η αφαίρεση επιπλέον ωρών από τους καθηγητές Αγγλικής Γλώσσας, με την παρέμβαση στους όρους δημιουργίας τμημάτων, στο μάθημα της Αγγλικής Γλώσσας (επίπεδα),αρχικά στην Α’ τάξη και τώρα και στις Β’ και Γ’ τάξεις, η διεύρυνση των αναθέσεων, η 3η ανάθεση μαθημάτων και οι ασφυκτικοί περιορισμοί σε τομείς και ειδικότητες των ΕΠΑΛ, είχαν δημοσιονομική στόχευση.
Στόχος του Υπουργείου ήταν η δημιουργία πλασματικών υπεραριθμιών (τεχνητά πλεονάσματα) και η διάθεση των υπεράριθμων εκπαιδευτικών στα Δ.ΙΕΚ.
Με έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο σπεύδουν ασμένως να εκτελέσουν οι Περιφερειακοί Διευθυντές και οι Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, υποχρεώνονται εκατοντάδες εκπαιδευτικοί να μετακινηθούν στα Δ. ΙΕΚ.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στο νομό μας με απόφαση της Περιφερειακής Διευθύντριας Εκπ/σης, μετά από εισήγηση του Π.Υ.Σ.Δ.Ε. ν. Λάρισας μετακινήθηκαν 51 συνάδελφοι όλων των ειδικοτήτων στα δύο Δ.ΙΕΚ .
Πιστεύουμε λοιπόν, ότι πέρα από την καταφανέστατη δημοσιονομική στόχευση, βρίσκεται σε εξέλιξη ένα σχέδιο που τελικό σκοπό έχει τη διάλυση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στη Δευτεροβάθμια Εκπαιδευτική Βαθμίδα και τον εξοβελισμό της σε μεταλυκειακό επίπεδο. Βασική επιδίωξη της κυβέρνησης είναι η μετακίνηση καθηγητών Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στα Δ.ΙΕΚ να πάρει μόνιμο χαρακτήρα.
Δεν είναι τυχαίο ότι ακριβώς αυτή την περίοδο ανακοινώθηκαν τα τελικά πορίσματα της επιτροπής Λιάκου, η οποία προβλέπει τη δημιουργία ενός υποβαθμισμένου Τεχνικού Σχολείου διετούς διάρκειας, το οποίο θα προσφέρει στους μαθητές του ανεπαρκείς τεχνικές γνώσεις, παραπέμποντας την τεχνική τους κατάρτιση σε μεταγενέστερο στάδιο, και πάντως εκτός της τυπικής εκπαίδευσης.
Καταγγέλλουμε την ηθελημένη υποβάθμιση της Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και την απαξίωση των καθηγητών Τεχνικών και Γενικών Ειδικοτήτων οι οποίοι και υποχρεώνονται να εργαστούν σε καθεστώς παρατεταμένης εργασιακής ανασφάλειας. Είμαστε η μοναδική συνδικαλιστική παράταξη που πιστεύουμε στην ύπαρξη μιας αναβαθμισμένης Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο πλαίσιο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και σε ένα τεχνικό σχολείο σύγχρονο και εφάμιλλο του Γενικού Λυκείου.
Καλούμε τους συναδέλφους να αντισταθούν στην εφαρμοζόμενη κυβερνητική πολιτική και να αποδοκιμάσουν όσους στηρίζουν τη χίμαιρα του Ενιαίου Δωδεκάχρονου Σχολείου.
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
Ν.ΛΑΡΙΣΑΣ
ΛΑΡΙΣΑ 12-10-2016