Κωνσταντίνος Διαμάντος: «Δρόμοι Θανάτου»


 «Τμήμα ΠΑΘΕ στα Τέμπη, Ε.Ο. Λάρισας-Τρικάλων, ΕΟ Λάρισας-Καρδίτσας, , ΠΕΟ Λάρισας-Βόλου, ΕΟ Λάρισας-Κοζάνης, Παρακαμπτήριοι οδοί της ΠΑΘΕ», ΠΕΟ Αθήνας-Θεσσαλονίκης τμήμα από κόμβο Συκουρίου-κόμβο Νίκαιας, αστικοί οδοί της Λάρισας Ηρώων Πολυτεχνείου, Ιωαννίνων, Σαρίμβεη, Λάρισα-Κοζάνη». Δρόμοι «υψηλής επικινδυνότητας», δρόμοι «θανάτου». Από το ΤΕΕ και το «Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας» έχουν εδώ και χρόνια επισημανθεί προς τους «αρμόδιους» αλλά, και προς τους «αναρμόδιους αλλά, άμεσα ενδιαφερόμενους» (Δήμους  και, Νομαρχίες- μέχρι  πρότινος,) τα προβλήματα και η ΑΝΑΓΚΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ στα έργα αυτά.

     Διότι, πρώτιστα για την ασφάλεια των χρηστών και κατά δεύτερο, για την προστιθέμενη αξία των έργων αυτών στην ανάπτυξη της τοπικής παραγωγικής βάσης και στην ενίσχυση της «κοινωνικής και οικονομικής εξωστρέφειας» ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ Η ΑΜΕΣΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΟΥΣ.

     Ο «φόρος αίματος» ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ. Τα έργα αυτά πρέπει άμεσα να ολοκληρωθούν. Αλλιώς, ο Εισαγγελέας, γιατί όχι και πρώτα εμείς οι πολίτες, να «διακόψουμε» την χρήση αυτών των τμημάτων που καθημερινά, πλέον, «σφίγγουν» την ψυχή μας.

     Ζητήσαμε ως ΤΕΕ Κεντρ. & Δυτ. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ στο πρόσφατο παρελθόν, τόσο από την Τοπική Αυτοδιοίκηση όσο και από τους λοιπούς θεσμικούς εμπλεκόμενους,  την συλλογική λειτουργία του «Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας» σε επίπεδο Κεντρ. & Δυτ. Θεσσαλίας, με στόχο την βελτιστοποίηση των «αντανακλαστικών» μας στην «άμεση αντιμετώπιση» των θεμάτων κατά προτεραιότητα. Δεν βρήκαμε ανταπόκριση.

     Όταν, με προτροπή της, τότε, Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Τρικάλων, προχωρήσαμε και παραδώσαμε σ’ αυτήν, μελέτη Επιστημονικής ομάδας Εργασίας, με καταγεγραμμένα τα επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου του ν. Τρικάλων, το αποτέλεσμα ήταν να «θαφτεί» στα αζήτητα! Ούτε καν εκδήλωση παρουσίασης δεν έγινε διότι, όπως ειπώθηκε από … «αρμόδια χείλη» τότε, «είναι τόσες πολλές οι ελλείψεις που αναδεικνύει η μελέτη που, θα φαίνονταν ότι δεν έγινε σημαντικό έργο τα τελευταία χρόνια»! Ο «φόρος αίματος» ειδικά στην Ε.Ο. Λάρισας-Τρικάλων, και κύρια, στο τμήμα των σταματημένων έργων (σημείο που υπεδείκνυε η μελέτη) μέχρι και πρόσφατα, είναι τραγικός.

     Αλλά, και η οδός Σαρίμβεη στη Λάρισα, σχεδιασμένη αστική οδός με χαρακτηριστικά και «ελλείψεις» που εγκυμονούν κινδύνους, ακόμα και σε χαμηλές ταχύτητες (αν και δίνει στον οδηγό άλλη «εντύπωση»). Είναι η «οδός του δράματος των δικύκλων». Επιτέλους!

     Για δε την «αστικοποιημένη πρώην εθνική οδό» Κ. Καραμανλή, δυστυχώς, και οι «αρμόδιοι» αλλά, και οι «αναρμόδιοι αλλά, άμεσα ενδιαφερόμενοι» που επιβάλλεται εδώ και χρόνια να «εντάξουν» και να ρυθμίσουν πλέον την κυκλοφορία σ’ αυτή τη σημαντική από κάθε άποψη οδό, ΕΝΔΙΑΦΕΡΘΗΚΑΝ ΜΟΝΟ , για την ρύθμιση και κατασκευή νησίδας προσβασιμότητας και εγκατάσταση φωτεινών σηματοδοτών, του σημείου ενός μεγάλου επιχειρηματικού πολυκαταστήματος…

     Η χρήση δε, από μεγάλα οχήματα Μεταφορικών και άλλων δραστηριοτήτων, των παρακαμπτήριων οδών της ΠΑΘΕ, είναι και ΠΑΡΑΝΟΜΗ και, κυρίως, ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ έως ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ. Είναι όμως αξιοσημείωτη η επιδεικνυόμενη ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ κάθε «φορέα εξουσίας», Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Τροχαίας, Εισαγγελικής Αρχής. Παρά το ότι, επανειλημμένως, έχουν κληθεί δημόσια από το ΤΕΕ να μεριμνήσουν, αλλά, έχουν «προκληθεί» και από τροχαία συμβάντα.

     Ελπίζω πως, όπως και στην περίπτωση των Τεμπών, που το 2004, μετά από πολλά χρόνια, μπήκαν οι «τίτλοι τέλους» της αδιαφορίας των «αρμοδίων» και οι «τίτλοι έναρξης» των έργων των Σηράγγων, έτσι και σήμερα, στους «Δρόμους «υψηλής επικινδυνότητας- δρόμους «θανάτου» που αναφέρονται στην αρχή, να ολοκληρωθούν ή να ξεκινήσουν, ανάλογα, τα έργα. Δυστυχώς όμως, αυτό θα έχει πραγματωθεί με «βαρύ φόρο αίματος» παιδιών και νεαρών συνανθρώπων μας. Γιατί, δυστυχώς, στην Ελλάδα, έχει εμπεδωθεί, χρόνια τώρα, κανείς «αρμόδιος» ή «συναρμόδιος» να μην είναι και «υπεύθυνος».

Προηγούμενο άρθρο 7η συνάντηση Μανιταρόφιλων Θεσσαλίας στην Ανατολή Αγιάς
Επόμενο άρθρο Αιφνίδιος θάνατος 41χρονου ημεδαπού